Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، آیت پیمان دبیر نهضت ملی تامین و ترویج ازدواج در قم گفت: امروز یکی از دغدغه‌های اصلی کشور بالارفتن سن ازدواج و عدم فرزندآوری است.

دبیر نهضت ملی تامین و ترویج ازدواج در قم به آمار بالای مجرد‌ها اشاره کرد و گفت: هم اکنون بیش از ۱۳ میلیون مجرد بالای ۲۷ سال در پسران و ۲۵ سال در دختران را شاهد هستیم که از سن ازدواج گذشته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر نهضت ملی تامین و ترویج ازدواج دلایل افزایش تجرد در جوانان را مورد توجه قرار داد و گفت: کارشناسان علت‌های مختلفی را برای این موضوع بیان می‌کنند که از جمله آن عمل‌نکردن دولت‌ها به تکالیف مصوب در تسهیل ازدواج از جمله اجرا نشدن سیاست‌های ۱۴ گانه رهبری که در سال ۹۳ ابلاغ شده است.

او ادامه داد: سکوت و کم عملی دستگاه‌های ذی‌ربط در خصوص بحران به وجود آمده و نبودن عزم جدی در مدیران عامل دیگر این وضعیت است.

آیت پیمان تصریح کرد: سومین عامل نیز مشکل‌های اقتصادی و کاهش ارزش پول ملی است که موجب شده جوانان به سمت ازدواج نروند.

دبیر نهضت ملی تامین وترویج ازدواج در قم بیان کرد: افزایش قیمت مسکن، اجاره‌بهای منازل، افزایش هزینه روزمره و جهیزیه نیز از دلایل دیگری است که کارشناسان عنوان می‌کنند.

او تصریح کرد: ترس از طلاق و اجرای مهریه عامل بعدی است که در کنار ترس از هزینه‌های فرزندآوری موجب شده است که آمار جوانان مجرد افزایش یابد.

پیمان تاکید کرد: متاسفانه ازدواج نکردن جوانان مشکل‌های عدیده‌ای را در کشور به دنبال دارد که کم و بیش در خانواده‌ها شاهد آن هستیم.

انتهای پیام/ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سن ازدواج مجرد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۵۷۹۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همکاری کمرنگ برخی بانکها برای پرداخت تسهیلات ازدواج در بویراحمد

به گزارش خبرنگار مهر، شهرام مهدوی‌مطلق ظهر چهارشنبه در نشست ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان بویراحمد افزود: هر چه در بحث ازدواج در مسئله جوانان خوب کار شود، معضلات و مشکلات اجتماعی کمتر می‌شود.

وی بیان داشت: راهبرد کلان کشور، جوانی جمعیت و جمعیت سازی است است اما با وجود مشکلاتی که جوانان در بحث ازدواج دارند این امر میسر نمی‌شود.

مهدوی مطلق اظهار داشت: دستگاه‌های دولتی ظرفیت خود را در اختیار ازدواج جوانان قرار دهند و تمامی دستگاه‌های دولتی، نهادهای عمومی و دستگاهی اجرایی که دارای امکانات رفاهی، فرهنگسرا و تالار، باشگاه و اردوگاه‌ها و هسته‌های مشاوره هستند، موظف‌اند با هماهنگی کمیته ساماندهی ازدواج، فضاهای مذکور را برای برگزاری جشن و مراسم ازدواج در اختیار زوج‌های واجدالشرایط قرار دهند.

کد خبر 6087647

دیگر خبرها

  • افزایش تسهیلات ازدواج در هرمزگان
  • اهمیت خانواده و ازدواج برای نسل جوان تببین شود
  • ۳۰۰۰ جوان کهگیلویه و بویراحمد در انتظار وام ازدواج
  • ۳۰۰۰جوان کهگیلویه و بویراحمدی در صف پرداخت وام ازدواج هستند
  • افزایش تسهیلات ازدواج درهرمزگان
  • پروژه‌های آماده‌سازی اراضی ۱.۵ میلیون واحد مسکونی در کشور آغاز شد
  • توزیع اعتبارات کهگیلویه و بویراحمد مبنای منطقی ندارد
  • همکاری کمرنگ برخی بانکها برای پرداخت تسهیلات ازدواج در بویراحمد
  • برگزاری میزگرد پوشش دانشجویان در دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج
  • زمین ۱.۸ میلیون واحد نهضت ملی مسکن تامین شد