Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز، حمزه‌زاده مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان آذربایجان شرقی گفت:۳۰۰ طرح مرمتی در آذربایجان شرقی با اعتبار ۵۰ میلیارد تومانی از بودجه‌های استانی و ۱۵۰ میلیارد تومانی از منابع اعتبارات مشارکتی دستگاه‌های عمومی مانند شهرداری‌ها، منطقه آزاد ارس و مردم به ثمر رسیدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: در حال حاضر ۱۶ پروژه میراث فرهنگی و گردشگری آذربایجان شرقی آماده افتتاح است.

حمزه زاده با بیان این‌که امسال سند تدبیر و توسعه گردشگری آذربایجان شرقی تدوین شده است، گفت: با تدوین این سند که با مشورت متخصصان به سرانجام رسید، نقاط قوت و ضعف طرح‌های عمرانی زیرساختی در حوزه گردشگری  میراث‌فرهنگی و صنایع‌دستی در کنار بخش‌های آموزش و بازاریابی و تبلیغات مورد بررسی قرار گرفته و نقشه راه آن‌ها مدون شده است.

او دستاورد‌های میراث‌فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان شرقی  در سال ۹۹ را چشمگیر خواند و گفت: طی این مدت شهر اهر به عنوان شهر ملی «ورنی» و شهر اسکو به عنوان شهر ملی «چاپ کلاقه‌ای یا باتیک» ثبت ملی شدند.

 مدیرکل میراث فرهنگی تشکیل انجمن خیران حوزه میراث فرهنگی در بحث بازسازی مرمت و حفاظت از آثار تاریخی را از دیگر اقدامات میراث فرهنگی آذربایجان شرقی طی امسال برشمرد و گفت: تاکنون ۵۰ حکم مرمتی از معاونت میراث‌فرهنگی کشور دریافت کرده‌ایم و امسال ۹۵ طرح در حال ساخت داریم که میزان کل سرمایه‌گذاری آن‌ها یک هزار میلیارد تومان است.

او  تعداد پروژه‌های افتتاح شده طی ماه‌های اخیر در آذربایجان شرقی را ۲۴ طرح اعلام کرد و گفت: ۱۶ طرح نیز آماده افتتاح است که در هفته آینده با حضور وزیر میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری در شهر تبریز و شهر‌های اطراف به بهره‌برداری خواهند رسید.

مدیرکل میراث‌فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان آذربایجان شرقی میزان سرمایه گذاری این پروژه‌ها را ۸۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد.

انتهای پیام/ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: طرح مرمتی میراث فرهنگی و گردشگری آذربایجان شرقی میراث فرهنگی صنایع دستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۵۷۹۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور میراث‌فرهنگی چهارمحال و بختیاری در نمایشگاه اکسپو

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گفت: این اداره‌کل در نمایشگاه توانمندی‌های صاداراتی ایران (اکسپو) حضور فعال خواهد داشت.
علیرضا جیلان تأکید کرد: افزون‌بر دو هزار و ۵۰۰ میهمان خارجی شامل سفیران و سرمایه‌گذاران از این نمایشگاه بازدید خواهند کرد.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری افزود: این اداره‌کل امسال برای دومین سال متوالی در نمایشگاه توانمندی‌های صاداراتی ایران (اکسپو) شرکت می‌کند.
جیلان گفت: نمایشگاه توانمندی‌های صاداراتی کشور (اکسپو) از روز شنبه هشتم اردی‌بهشت‌ماه جاری کار خود را آغاز می‌کند.
وی یادآور شد: اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری در غرفه ۴۱ نمایشگاه بین‌المللی تهران میزبان سرمایه‌گذاران خارجی برای ارائه توانمندی‌های صادراتی است.

دیگر خبرها

  • گردشگری و صنایع دستی،‌ مردمی‌ترین نوع اقتصاد است
  • حضور میراث‌فرهنگی چهارمحال و بختیاری در نمایشگاه اکسپو
  • تکمیل زیرساخت‌های محافظت از غار باستانی زل هستیجان
  • رسیدگی به بحث فرونشست از برنامه‌های اصلی وزارت میراث فرهنگی است
  • برنامه‌ریزی برای افتتاح ۴۵ پروژه زیرساختی گردشگری
  • تزریق ۵.۵ هزار میلیارد اعتبار به گردشگری آذربایجان‌شرقی
  • تقدیر وزیر میراث فرهنگی از سریال «نون خ»
  • اجرای ۸۰ پروژه مرمتی و عمرانی در آذربایجان‌غربی
  • اختصاص ۸۰۰ میلیاردریال برای اجرای طرح‌های مرمتی در آذربایجان غربی
  • ثبت ۴۱ میراث در فهرست آثار ملی البرز