Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-29@11:16:33 GMT

روند کاهشی اهدای خون در استان سمنان نگران‌کننده است

تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۵۸۰۲۵

روند کاهشی اهدای خون در استان سمنان نگران‌کننده است

وحید بغدادی در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن بیان اینکه با توجه به شرایط فعلی در جامعه با کاهش نسبی اهدای خون در روزهای پایانی سال مواجه هستیم، اظهار داشت: تداوم این روند کاهشی در استان نگران‌کننده است.

وی بابیان این‌که میزان تقاضا به سبب افزایش جراحی‌های اورژانسی و غیر اورژانسی در ایام پایانی سال افزایش می‌یابد، افزود: احتمال می‌رود برای تأمین خون و فراورده‌های خونی با مشکل مواجه شویم بنابراین لازم است آحاد مردم برای اهدای خون مشارکت بیشتری داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل انتقال خون استان سمنان با اشاره به اینکه در ۱۱ ماه گذشته ۳۷ هزار و ۶۸ نفر برای اهدای خون به پایگاه‌های انتقال خون استان سمنان مراجعه کردند، بیان کرد: از این تعداد تنها ۲۹ هزار و ۵۰۷ واحد خون و فرآورده‌های خونی دریافت شد.

بغدادی با تأکید بر اینکه میزان اهدای خون طی مدت مذکور نسبت به سال گذشته ۰.۵ درصد کاهش‌یافته است، خاطرنشان کرد: از مجموع اهداکنندگان سال جاری یک هزار و ۸۴۱ نفر را بانوان شامل می‌شود که معادل ۶.۳ درصد از مجموع اهداکنندگان است و نسبت به سال گذشته این آمار ۱.۲ درصد رشد را نشان می‌دهد.

وی بابیان این‌که شیوع کرونا مهم‌ترین عامل کاهش مراجعه‌کنندگان به پایگاه‌های انتقال خون در سراسر کشور است، یادآور شد: ۷۰ درصد از مجموع مراجعه‌کنندگان در شمار اهدای مستمر قرار دارند و این در حالی که آمار نسبی اهدای خون در کشور به ازای هر هزار نفر ۲۵ واحد خون‌گیری انجام می‌شود و در استان سمنان این آمار به ۴۵ واحد می‌رسد.

مدیرکل انتقال خون استان سمنان با اشاره به شیوه پلاسما درمانی برای بیماران کرونایی، ابراز داشت: تاکنون ۸۱۴ نفر از بهبودیافتگان کرونا برای اهدای پلاسما به مراکز انتقال خون استان سمنان مراجعه کردند.

بغدادی از جمع‌آوری یک هزار و ۲۰۰ واحد پلاسما و توزیع آن بین مراکز درمانی کرونا در سطح استان سمنان خبر داد و گفت: با توجه به در پیش رو بودن موج چهارم کرونا می‌بایست افرادی که به این بیماری مبتلا شده‌اند و یک ماه از بهبودی کامل این افراد گذشته است برای اهدای پلاسما به مراکز انتقال خون استان سمنان مراجعه کنند و برای درمان سایر بیماران کرونایی مشارکت کنند.

کد خبر 5157999

منبع: مهر

کلیدواژه: اهدای خون سازمان انتقال خون استان سمنان ویروس کرونا کرمانشاه آمار کرونا شیوع کرونا خطبه های نماز جمعه زلزله مشهد شیراز بوشهر کرونای انگلیسی بارش برف گرگان اردبیل عکس استانها انتقال خون استان سمنان برای اهدای اهدای خون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۵۸۰۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در پویش مهر سرخ ۹۱۶ نفر خون اهداء کردند

مهدیزاده مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی گفت: از ابتدای ماه مبارک رمضان  ششمین پویش اهدای خون مهر سرخ با هدف ترویج فرهنگ اهدای خون درمراکز خونگیری سراسر استان آغاز شده و تا  شب میلاد کریم اهل بیت حضرت امام حسن مجتبی (ع) ادامه داشته است.  

او افزود: در طول این مدت ۹۱۶ نفر جهت اهدای خون به مراکز خونگیری مراجعه کردند که ۷۷۱ نفر موفق به اهدای خون شدند.

مهدیزاده از اهدای خون ۱۰۴ نفر برای اولین بار در طول برگزاری پویش خبر داد و بیان کرد: ۴۷۲ نفر از اهداکنندگان شرکت کننده در پویش اهداکننده مستمر بودند و ۵۴ خانم هم موفق به اهدای خون شدند.

مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی از برگزاری  پویش سراسری اهدای خون فرشتگان رمضان تا پایان ماه رمضان نیز خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • انتقال خون ایلام آماده پذیرش اهداکنندگان
  • ادامه روند کاهشیِ نرخ تورم در استان قزوین
  • فعالیت ۶ پایگاه اهدای خون اصفهان در شب‌های قدر
  • اجرای پویش «نذر خون» در استان سمنان/ مراکز آماده پذیرایی است
  • روند مصرف سوخت در استان سمنان طی تعطیلات نوروزی چگونه بود؟
  • اگر صبح‌ها با این علائم از خواب بیدار می‌شوید، به پزشک مراجعه کنید
  • در پویش مهر سرخ ۹۱۶ نفر خون اهداء کردند
  • جزئیات فعالیت مراکز اهدای خون اصفهان در شب‌های قدر
  • جزئیات فعالیت مراکز اهدای خون استان در شب‌های قدر
  • برگزاری «رویداد ملی آفرینو» در قالب جشنواره ابتکارات و خلاقیت‌های مدارس غیردولتی