Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-18@00:36:56 GMT

نیمکت هوشمندی گه گوشی را شارژ می کند

تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۵۹۰۲۹

نیمکت هوشمندی گه گوشی را شارژ می کند

"نیمکت هوشمند"(smartbench) که توسط یک استارتاپ مجارستانی طراحی شده است، با انرژی خورشیدی تلفن‌های هوشمند را شارژ می‌کند و سرویس وای‌فای ارائه می‌دهد و در سه اندازه مختلف عرضه می‌شود.

طراحان استارتاپ مجارستانی "کوبه"(Kuube) یک نیمکت هوشمند سازگار با محیط زیست و مفید طراحی کرده‌اند که دارای وای‌فای، درگاه‌های شارژ و همچنین یک صفحه نمایش است که همگی از طریق صفحه‌های خورشیدی آن تأمین نیرو می‌شوند و تنها کاری که شما باید انجام دهید این است که روی آن بنشینید و از خدمات آن بهره ببرید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این "نیمکت هوشمند" در سه اندازه عرضه می‌شود و بیشتر برای مراکز شهری طراحی شده است. هر نیمکت کم و بیش مجهز به خدمات مشابه است که اکثراً تنها از نظر اندازه متفاوت هستند.

همه این نیمکت‌های هوشمند مجهز به درگاه‌های یواس‌بی، شارژرهای بی‌سیم و عملکرد وای‌فای هات‌اسپات هستند. هر سه‌ نیمکت هوشمند به لطف صفحات خورشیدی شارژ می‌شوند که باعث می‌شود آنها به راحتی متحرک و قابل جابجایی باشند.

این نیمکت هوشمند "کوبه اکو"(Kube Eco) نام دارد که در بین این سه نیمکت، کوچکترین است. این نیمکت یک نیمکت سه نفره است که مجهز به دو پورت یواس‌بی و یک شارژر بی‌سیم است و مانند دو نیمکت دیگر به لطف وای‌فای هات‌اسپات خود دسترسی نامحدودی به اینترنت دارد.

این نیمکت به طور مداوم بر محیط اطراف خود نظارت می‌کند و چیزهایی مانند تغییر در سطح اشعه ماوراء بنفش، رطوبت یا فشار هوا را اندازه می‌گیرد و آنها را در نمایشگر خود نمایش می‌دهد. "کوبه اکو" در بین این سه نیمکت هوشمند، بزرگترین نمایشگر را دارد.

نیمکت بعدی "کوبه نانو" نام دارد که محصول میانی این شرکت است و می‌تواند چهار نفر را در خود جای دهد. این نیمکت دارای همان خدمات "کوبه اکو" است و فقط نمایشگر کوچکتری نسبت به آن دارد.

سرانجام نوبت به بزرگترین نیمکت هوشمند این شرکت موسوم به "کوبه پلاس"(Kuube Plus) می‌رسد که به منظور ملاقات‌ها و استفاده‌های گروهی یا خانوادگی طراحی شده است و می‌تواند تا هشت نفر را در خود جای دهد. این نیمکت دارای چهار درگاه شارژ از طریق یواس‌بی یا شارژ بی‌سیم است.

هر سه این نیمکت‌های هوشمند سازگار با محیط زیست دارای یک شاسی آلومینیومی هستند که قابل بازیافت است و همچنین از شیشه‌های ایمن و نشیمن‌های ساخته شده از خاکستر چوب طبیعی بهره می‌برد.

استارتاپ "کوبه" استارتاپی متمرکز بر اخلاق و پایداری است که ترکیبی از طراحی و فناوری را به کار می‌گیرد تا شهرها و پارک‌ها را برای همگان قابل دسترسی‌تر کند./ایسنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: نیمکت هوشمند وای فای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۵۹۰۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اپل جایگاه برتر تولید گوشی‌های هوشمند را از دست می‌دهد

ایتنا - کاهش شدید فروش سازنده آیفون پس از عملکرد قدرتمندش در سه ماهه چهارم رخ می‌دهد، زمانی که سامسونگ را به عنوان تولید کننده شماره یک گوشی در جهان پشت سر گذاشت.
داده‌های شرکت تحقیقاتی IDC نشان می‌دهد که محموله‌های گوشی‌های هوشمند اپل در سه ماهه اول سال 2024 حدود 10 درصد کاهش یافته است، که به دلیل تشدید رقابت توسط سازندگان تلفن‌های هوشمند اندرویدی است که قصد دارند رتبه اول را کسب کنند.

به گزارش ایتنا، محموله‌های جهانی گوشی‌های هوشمند در طول ژانویه تا مارس 7.8 درصد افزایش یافت و به 289.4 میلیون دستگاه رسید.

کاهش شدید فروش سازنده آیفون پس از عملکرد قدرتمندش در سه ماهه چهارم رخ می‌دهد، زمانی که سامسونگ را به عنوان تولید کننده شماره یک گوشی در جهان پشت سر گذاشت. در حالی که برندهای چینی مانند هواوی سهم بازار را به دست آورده‌اند، با 17.3 درصد سهم بازار به رتبه دوم بازگشته است.

شیائومی، یکی از تولیدکنندگان برتر گوشی‌های هوشمند در چین، با سهم بازار 14.1 درصدی در سه ماهه اول، جایگاه سوم را به خود اختصاص داد. سامسونگ کره جنوبی که جدیدترین سری گوشی‌های هوشمند پرچمدار خود - سری گلکسی اس 24 - را در ابتدای سال عرضه کرد، بیش از 60 میلیون گوشی را در این دوره به فروش رساند. ارائه‌دهنده داده‌ها پیش از این اعلام کرده بود که فروش جهانی گوشی‌های هوشمند گلکسی اس 24 در مقایسه با سری گلکسی اس 23 سال گذشته در سه هفته اول عرضه، 8 درصد افزایش یافته است.

 

طبق گزارش IDC، اپل در سه ماهه اول 50.1 میلیون دستگاه آیفون فروخته است که در مقایسه با 55.4 میلیون دستگاه در مدت مشابه سال گذشته کمتر است. فروش گوشی های هوشمند اپل در چین در سه ماهه پایانی سال 2023 نسبت به سال قبل 2.1 درصد کاهش یافته است.

این کاهش بر چالش‌های پیش روی شرکت آمریکایی در سومین بازار بزرگ خود تأکید می‌کند، زیرا برخی از شرکت‌های چینی و سازمان‌های دولتی استفاده کارمندان از دستگاه‌های اپل را محدود می‌کنند، اقدامی که منعکس‌کننده محدودیت‌های دولت ایالات متحده برای برنامه‌های چینی به دلایل امنیتی است.

این شرکت مستقر در کالیفرنیا، در ماه ژوئن کنفرانس توسعه دهندگان جهانی خود (WWDC) را برگزار خواهد کرد، جایی که به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری که آیفون‌ها، آی‌پدها و دیگر دستگاه‌های اپل را تامین می‌کند، برجسته خواهد کرد.
سرمایه‌گذاران منتظر به‌روزرسانی‌های توسعه هوش مصنوعی در اپل هستند، که تاکنون در مورد استفاده از فناوری هوش مصنوعی در دستگاه‌های خود صحبت نکرده است. این شرکت در اوایل سال جاری عنوان با ارزش ترین شرکت جهان به مایکروسافت از دست داد.

دیگر خبرها

  • سهمیه بنزین اردیبهشت شنبه شارژ می‌شود
  • ۶۰ لیتر سهمیه بنزین اردیبهشت‌ماه بامداد شنبه شارژ می‌شود
  • ۶۰ لیتر سهمیه بنزین اردیبهشت ماه بامداد شنبه شارژ می شود
  • زمان شارژ سهمیه بنزین اردیبهشت ماه اعلام شد + جزئیات
  • ۶۰ لیتر سهمیه بنزین اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ بامداد شنبه شارژ می‌شود
  • ۶۰ لیتر سهمیه بنزین اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ امشب شارژ می‌شود
  • شهری که برای ۱۰۰ سال آینده طراحی شد
  • اپل جایگاه برتر تولید گوشی‌های هوشمند را از دست می‌دهد
  • قیمت گوشی آیفون ۱۳ (۲۸ فروردین) + بررسی و مشخصات iPhone 13
  • ساعت هوشمند هواوی Watch Fit 3 به زودی عرضه می‎‌شود