Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-18@01:20:40 GMT

تصمیمی برای تعطیلی بازار شهرکرد در شرایط فعلی نداریم

تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۵۹۹۶۵

تصمیمی برای تعطیلی بازار شهرکرد در شرایط فعلی نداریم

ایسنا/چهارمحال و بختیاری دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شهرکرد با تاکید بر اینکه تصمیمی برای تعطیلی بازار در شرایط فعلی نداریم، گفت: اصناف باید نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی حساسیت ویژه داشته باشند تا کسب و کار آن‌ها در ایام منتهی به سال نو آسیب نبیند.

عبدالرضا علیمحمدی ۱۰ اسفندماه در جلسه ستاد استانی پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا در چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه مراسمات پرتجمع عزا و عروسی در سراسر استان در حال برگزاری است، اظهار کرد: در بحث پیشگیری از شیوع کرونا باید ممنوعیت برگزاری این مراسمات به‌صورت جدی‌تر پیگیری شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شهرکرد تاکید کرد: قبل از درمان باید به فکر پیشگیری باشیم، مرکز بهداشت باید نسبت به تجمعات شکل گرفته حساسیت ویژه‌ای داشته باشد، باتوجه به ورود ویروس جهش‌یافته از استان خوزستان باید مهمان‌سراها و مهمان‌پذیرها با جدیت کنترل شوند.

وی افزود: هم‌اکنون باتوجه به نزدیک شدن به نوروز  پایانه‌های مسافری و باری در چهارمحال و بختیاری پرتردد هستند، تعدادی از این رانندگان نیز در استان اقامت چند روزه دارند، این پایانه‌ها باید از نظر شیوع ویروس کرونا کنترل شوند، این سوال نیز مطرح می‌شود که مسافران ورودی به این پایانه‌ها چگونه غربالگری می‌شوند

علیمحمدی با تاکید بر اینکه تصمیمی بر تعطیلی بازار در شرایط فعلی نداریم، گفت: اما اصناف باید نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی حساسیت ویژه داشته باشند تا کسب و کار آن‌ها در ایام منتهی به سال نو آسیب نبیند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شهرکرد در پایان بیان کرد: باتوجه به اینکه شرایط آینده استان از نظر شیوع ویروس کرونا قابل پیش‌بینی نیست، بنابراین دستگاه قضایی آمادگی هر گونه همکاری در خصوص مدیریت این ویروس را دارد.

میوه‌فروش دوره‌گرد عامل انتشار ویروس در روستای منارجان

در ادامه جلسه سید راشد جزایری، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در خصوص پیامدهای مثبت اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی در چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: از آغاز اجرای این طرح در استان با کاهش ۸۵ درصدی موارد بستری و ۲۸.۷ درصدی موارد فوتی ناشی از ویروس کرونا مواجه بودیم.

وی افزود: حدود 95 درصد سالمندان چهارمحال و بختیاری در طرح شهید سلیمانی شناسایی و مورد ارزیابی قرار گرفتند.

جزایری با اشاره به شکل‌گیری چند خوشه کرونا در چهارمحال و بختیاری که در پی برگزاری تجمعات منجر به افزایش آمار ابتلا در این مناطق شد، گفت: تمامی خوشه‌ها مهار شد و تنها یک خوشه در روستای منارجان از توابع شهرستان لردگان مهار نشده است، یک میوه‌فروش دوره‌گرد عامل انتشار این ویروس در این روستا بود که شناسایی شد و در حال حاضر تمامی موارد تماس در حال رصد است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با اشاره به اینکه پذیرایی در جلسات عمومی ممنوع است، بیان کرد: ساعات برگزاری جلسات ادارات باید به یک‌ساعت کاهش پیدا کند.

وی در خصوص کنترل ترددها، یادآور شد: خوشبختانه مسیرهای ورودی و خروجی استان از سمت خوزستان برای منع ورود و خروج خودروهای شخصی مسدود شد، اما در شهرستان اردل و لردگان نگرانی بابت ورود افراد از استان خوزستان از طریق پایانه‌های مسافری وجود دارد.

جزایری تاکید کرد: برای اغنای اذهان مردم باید از ظرفیت رسانه‌ها بهره‌مند شد، اخبار کرونا در صدر قرار بگیرد تا مردم دچار عادی‌انگاری نشوند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در پایان در خصوص نقاهتگاه، بیان کرد: باتوجه به شرایط نوع ویروس جهش‌یافته قرنطینه خانگی برای افراد مبتلا پیشنهاد نمی‌شود، بنابراین نقاهتگاه باید در مرکز استان و شهرستان‌ها راه‌اندازی و تجهیز شود.

۲۴ هزار و ۲۸۸ خودرو در چهارمحال و بختیاری مشمول جریمه نقدی شدند

در پایان میرزایی معاون هماهنگ‌کننده نیروی انتظامی چهارمحال و بختیاری با اشاره به آمادگی نیروی انتظامی برای مقابله با ویروس کرونا و اعمال محدودیت‌ها، اظهار کرد: از ابتدای اسفندماه به ۹۳۵ خودرو به‌صورت ارشادی تذکر داده شده است و ۲۱۵ خودرو از مرز خوزستان عودت داده شد و همچنین ۱۳۳ خودرو اعمال قانون و مشمول جریمه شدند.

وی بیان کرد: همچنین ۱۵۴۲ خودروی با پلاک غیربومی دارای مجوز تردد و ورود به چهارمحال و بختیاری بودند که این مسئله باید مورد توجه قرار بگیرد.

میرزایی با اشاره به عملکرد نیروی انتظامی در نظارت بر اصناف در یک‌سال اخیر، خاطرنشان کرد: در این مدت حدود ۲۶ هزار و ۶۲۷ بازرسی از صنوف انجام شده است، در این بازرسی‌ها به ۱۲ هزار و ۸۸۴ واحد تذکر، برای ۱۸۵۸ واحد صورتجلسه تنظیم و ۱۱۷۵ واحد پلمب شد.

معاون هعماهنگ‌کننده نیروی انتظامی چهارمحال و بختیاری یادآور شد: در یک‌سال اخیر با اعمال محدودیت‌های تردد برای ۲۴ هزار و ۲۸۸ خودرو برگ جریمه ۲۰۰ هزار تومانی، ۵۰۰ هزار تومانی و یک میلیون تومانی صادر شده است و ۳۱خودرو نیز در همین راستا توقیف و ۱۱ هزار و ۵۲۵ خودرو از مرزهای استان عودت داده شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی منطقه چهارمحال و بختیاری مسئولیت اجتماعی در برابر کرونا کرونای انگلیسی تعطیلی بازار چهارمحال و بختیاری نیروی انتظامی ویروس کرونا پایانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۵۹۹۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عنوان بهترین بازیکن لیگ آلمان به ورزشکار چهارمحالی رسید

به نقل از روابط عمومی ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری، بهنام یخچالی لژیونر استان، به عنوان بهترین بازیکن لیگ بسکتبال آلمان در ماه مارس انتخاب شد.

بیشتر بخوانید 

آغاز رقابت‌های بسکتبال قهرمانی نخبگان کشور در شهرکرد

یخچالی پیش از این هشت سال در تیم پتروشیمی بندر امام حضور داشت.

بهنام یخچالی دهکردی با ۱.۹۱ سانتیمتر قد بازیکن گارد دوم و عضو تیم ملی بسکتبال ایران است.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی تداوم بارش‌ها در چهارمحال و بختیاری
  • بامداد امروز بروجن خنک‌ترین نقطه چهارمحال و بختیاری بود
  • اردوی تیم ملی بوکس نونهالان کشور در شهرکرد
  • چهارمحال و بختیاری باید استان گردشگری و نه صنعتی باشد
  • ثبت ۱۹۳ مورد مسمومیت با گاز مونوکسید کربن
  • فردا؛ تشییع و خاکسپاری رزمنده چهارمحال و بختیاری
  • لردگان گرمترین نقطه چهارمحال و بختیاری بود
  • بام ایران خنک‌ترین نقطه چهارمحال و بختیاری
  • شهرکرد سردترین نقطه چهارمحال و بختیاری
  • عنوان بهترین بازیکن لیگ آلمان به ورزشکار چهارمحالی رسید