Web Analytics Made Easy - Statcounter

آنچه در ادامه می خوانید گزارشی از اعتراضات ۲۰ هزار مالباخته تعاونی مسکن کارگران برق منطقه ای تهران است که ۲۸ سال پیش باید در هشتگرد زمین تحویل می‌گرفتند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تیتریک، جمعی از اعضای تعاونی مسکن کارگران برق منطقه ای تهران روز شنبه ۹ اسفند مقابل فرمانداری هشتگرد تجمع کردند، این مالباختگان که سالهاست به واسطه زمین هایی که دارای اسناد مدقن و قانونی است با مشکلات زیادی مواجه شده اند خواستار رسیدگی به دغدغه چند هزار نفر شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ماجرا از این قرار است که بین سال های ۷۰ الی ۷۱، تعاونی مسکن کارگران برق تهران اقدام به عضوگیری می کند تا برای این افراد زمین تهیه کند، زمین های هشتگرد آن زمان جزء شهرک های اقماری بوده و هم ردیف با چند شهرک تهران بوده است. سیاست دولت بر این بود که مردم در این شهرک ها اسکان پیدا کنند.   مدیران تعاونی اقدام به خرید اراضی کرده و با تبلیغاتی که دولت روی هشتگرد انجام داده بود، مردم عادی هم به تعاونی مراجعه می کنند و درخواست کننده زمین از تعاونی بیشتر شد، تعاونی پس از عضوگیری مبلغی را از انها دریافت می کرد، تعاونی زمین های ۱۰۰ هکتاری و ۲۰۰ هکتاری را در قالب های مختلف خریداری کرده و درصدد پیگیری روال قانونی می شود.       با تغییر مدیران و تغییر سیاست ها، تعاونی با شکست هایی مواجه می شود، به گونه ای که پرونده با ۲۰ هزار مالباخته به دادگاه می رود و ۲۸ سال است که در مراجع قضایی پیگیری می شود ومردم هم به تنگ آمده اند، اما مشکلی که باعث شد اعضای تعاونی روز شنبه مقابل فرمانداری هشتگرد تجمع کنند تصمیم اعضای هیات مدیره تعاونی بود.     اخیرا اداره ثبت هشتگرد به درخواست تعاونی برق تهران در نلاش برای تغییر حد غربی پلاک فرعی ۱۴۴۷ است که با چراغ سبز فرمانداری این شهرستان همراه شده است، مالباختگان معتقدند با توجه به افزایش قیمت زمین، نهادها و عده ای از افراد درصدد خارج کردن زمین از دست مردم هستند.   با توجه به اینکه تصمیم مذکور قریب به ۹ هزار نفر از اعضای تعاونی برق کارگران را تحت شعاع قرار داده و آنها را در عمل مالباخته می کند، تجمع کنندگان در حاشیه اعتراض خود بیانیه ای را هم با مضمون مطالبات  اعضا منتشر کردند که در ادامه آمده است؛
        انتهای پیام/ 

منبع: دانا

کلیدواژه: کارگران برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۶۰۱۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارزیابی عملکرد فرمانداران استان تهران در امور مردمی سازی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، دستیار استاندار تهران در امور مردمی سازی از مصاحبه دستیاران مردمی سازی فرمانداری‌های ورامین، تهران و دماوند خبر داد و گفت: عملکرد فرمانداران استان تهران در امور مردمی سازی ارزیابی می‌شود.

محمد مسگریان افزود: از بین گزینه‌های معرفی شده برای دستیاران مردمی سازی فرمانداران، بعد از انجام مصاحبه با کارگروه مربوطه و کسب نمره قابل قبول، افراد منتخب به کانون ارزیابی ستاد مردمی سازی معرفی می‌شوند.

دستیار استاندار تهران در امور مردمی سازی گفت: از فرمانداری‌های استان تهران که هنوز در این خصوص اقدام نکرده اند در خواست می‌شود سریع‌تر برای معرفی دستیاران اقدام کنند.

دیگر خبرها

  • صادرات بیش از ۵ میلیون دلار کالا از تعاونی‌های شهرستان کاشان
  • ارزیابی عملکرد فرمانداران استان تهران در امور مردمی سازی
  • اختصاص زمین به تعاونی‌ها برای رونق تولید در اولویت است
  • دلیل تجمع اعتراضی در مقابل فرمانداری بندرعباس چه بود؟
  • ماجرای تجمع اعتراضی در مقابل فرمانداری بندرعباس/ روایت خبرگزاری فارس
  • ماجرای تجمع اعتراضی در مقابل فرمانداری بندرعباس
  • گزارش یک خبرگزاری از ماجرای تجمع امروز در مقابل فرمانداری بندرعباس + فیلم
  • افزایش ۴۹ درصد صادرات تعاونی های خراسان جنوبی
  • ۲۸۰ برنامه ویژه کارگران در همدان برگزار می‌شود
  • صادرات تعاونی های خراسان جنوبی ۴۹ درصد افزایش یافت