Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-24@01:15:34 GMT

افزایش کشت مکانیزه سیب زمینی در خاش

تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۶۰۳۰۶

افزایش کشت مکانیزه سیب زمینی در خاش

مدیر جهاد کشاورزی خاش گفت: کشت مکانیزه سیب زمینی در خاش افزایش یافته است.

«مجید کمالی» در گفتگو با خبرنگار شبستان اظهار داشت: جهاد کشاورزی دستگاه هایی را در اختیار کشاورزان قرار داده تا بتوانند نسبت به کشت های مکانیزه  اقدام بکنند.

 

مدیر جهاد کشاورزی خاش ادامه داد: کشاورزان خاشی در سال زارعی جاری 184 هکتار از اراضی کشاورزی  به کاشت سیب زمینی اختصاص دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

کمالی  تصریح کرد: پیش بینی می شود از این مقدار سطح 6 هزار تن سیب زمینی برداشت و روانه بازار مصرف داخل استان شود.

 

وی با اشاره به اینکه کشت سیب زمینی زمینه اشتغال  ۲۰۰ نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم فراهم کرده استت، افزود:  کاهش هزینه ها و افزایش بهره وری از مزایای استفاده از کشت مکانیز است.

پایان پیام/291

منبع: شبستان

کلیدواژه: کشت مکانیزه سیب زمینی افزایش بهره وری سیب زمینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۶۰۳۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرشاخه‌کاری درختان گردو در خلخال

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل حسن نورمحمدی اظهار کرد: سرشاخه کاری درختان گردو در ۵۰ هکتار از باغات گردوی شهرستان خلخال با تشکیل هشت اکیپ متخصص در بخش‌های مرکزی، خورش‌رستم و شاهرود از روزهای اخیر آغاز شده است.
وی بیان کرد: علاوه بر افزایش مقاومت درختان گردو در مقابل سرما و دیرگل دهی و برگ دهی درخت، افزایش محصول همراه با ارتقای سطح کیفیت تولید از جمله مزایای اجرای طرح سرشاخه کاری گردو است که توسط کارشناسان مدیریت جهاد کشاورزی همراه با آموزش باغداران اجرا می‌شود.
نورمحمدی افزایش تولید محصول گردو با مغز سفید، افزایش درصد مغز نسبت به پوست، یکنواختی محصول، بازار پسند بودن آن را از دیگر مزایای سرشاخه کاری درختان گردو عنوان کرد.
مدیر جهاد کشاورزی خلخال با بیان اینکه باغداران می‌توانند با مراجعه به مدیریت جهاد کشاورزی و مراکز جهادکشاورزی بخش‌ها از مزایا و خدمات این طرح استفاده کنند، گفت: انتظار می رود با اجرای این طرح زمینه جوان‌سازی باغات گردو شهرستان فراهم شده و در آینده هم محصول یکنواخت و پربار و بدون آسیب از سرما تولید شود.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خلخال اضافه کرد: با توجه به نیاز به اصلاح غالب باغات گردوی شهرستان خلخال از طریق پیوند سرشاخه کاری و کاشت نهال‌های اصلاح شده، تحقق اهداف ذکر شده نیاز به مساعدت مسئولین استانی برای تأمین اعتبار کافی از اعتبارات ملی یا سفر ریاست جمهوری است.

بیشتر بخوانیم:
سرشاخه کاری درختان گردو برای کاهش خسارت سرمازدگی
یکی از طرح‌های پیشگیرانه در برابر سرمازدگی باغات گردو سرشاخه کاری و استفاده از ارقام دیرگل ده و مقاوم در برابر سرما زدگی است.

دیگر خبرها

  • خسارت میلیاردی سیل به کشاورزان گراشی
  • اجرای طرح ملی زراعت چوب با مشارکت بنیاد برکت در لالی +فیلم
  • برداشت کلزا از مزارع شهرستان کرخه
  • پهن شدن فرش صورتی رنگ در باغ‌های خراسان جنوبی
  • برداشت نوبرانه گوجه سبز در سرپل ذهاب
  • پیچیدن عطر گل محمدی از گلستانهای خراسان جنوبی
  • برداشت بیش از چهار هزار تن دانه روغنی
  • کشت نیشکر در صومعه‌سرا آغاز شد
  • افزایش سطح کشت کلزا و گندم نسبت به سال قبل
  • سرشاخه‌کاری درختان گردو در خلخال