Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@23:47:29 GMT

۶۰ درصد از مشاغل ایجاد شده در حوزه روستایی است

تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۶۰۶۵۵

۶۰ درصد از مشاغل ایجاد شده در حوزه روستایی است

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الله عبدالملکی روز یکشنبه در حاشیه افتتاح نمایشگاه صنایع روستادوست افزود: توجه به صنایع کوچک با هدف ایجاد فرصت های شغلی در قالب توانمندسازی جامعه هدف، از مهم ترین اولویت برنامه های ما است.

وی با تاکید بر اینکه مشاغلی که در صنایع روستا دوست ارائه می‌شود باید نوآورانه باشد و فناوری پیچیده نداشته باشد، اظهار داشت: مشاغل ارایه شده باید ساده بوده و نباید این مشاغل دیجیتال باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عبدالملکی با اشاره به اینکه ۹ هزار طرح برای دبیرخانه جشنواره روستادوست ارسال شده است، گفت: از این طرح‌ها ١٠٨ طرح برگزیده و برای مرحله نمایشگاهی انتخاب شدند. 

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد با بیان اینکه این طرحها می تواند تعداد زیادی شغل ایجاد کند افزود: با این کار به اقتصاد روستا کمک می کنیم و در نهایت به طرح های برتر جوایز می دهیم و سرمایه گذاری می کنیم.

وی گفت: بسیاری از این طرح ها منحصر به فرد است و می تواند سر آغازی برای تحول صنایع روستا دوست کشور باشد.

اعتبار ۲۲ هزار میلیارد تومانی دولت برای اشتغال روستایی  

همچنین معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری نیز که به همراه تنی چند از مسولان در آیین افتتاح جشنواره صنایع روستادوست حضور داشت، گفت: زیر ساخت روستاها آب، برق، گاز، راه و آموزش است که به طور میانگین تا ۹۰ درصد فراهم شده اند، در ایجاد اشتغال روستایی ضرورت دارد به این مهم توجه ویژه ای شود .

 محمد امید گفت: ۲۲ هزار میلیارد تومان در این دولت برای اشتغال روستایی اعتبار گذاشته شده است، امروز در مجموعه روستا هیچ کاری ضروری تر از اشتغال نیست زیرا که  روستاییان باید بتوانند درآمد داشته باشند. 

وی تصریح کرد: با توجه به برنامه ریزی های انجام گرفته شاهد کاهش شدید مهاجرت از روستاها به شهرها طی سه تا چهار سال گذشته بودیم و امروز در سال ۹۹ این رقم یک دهم درصد است. 

معاون توسعه روستایی رئیس جمهوری افزود: با اشرافی که در واحدهای روستایی داریم در سراسر کشور هیچ دستگاهی با برنامه تر و  منظم تر از کمیته امداد نداریم. 

وی با بیان اینکه در تبصره ۱۶ منابع خوبی برای ایجاد اشتغال پیش بینی شده است ، گفت: در این میان هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده تا میزان سطح تسهیلات اشتغال به ۱۰۰ میلیون تومان برسد.

برچسب‌ها سازمان حج و زیارت کمیته امداد امام خمینی سازمان بهزیستی کشور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان حج و زیارت کمیته امداد امام خمینی سازمان بهزیستی کشور سازمان حج و زیارت کمیته امداد امام خمینی سازمان بهزیستی کشور اخبار کنکور صنایع روستا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۶۰۶۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت از بازارچه‌های صنایع دستی تولید بانوان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، انسیه خزعلی معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده صبح امروز در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران، افزود: صنایع دستی متولی خودش را دارد، اما در اشتغال بانوان هم موضوع تعاونی‌ها و مشاغل خانگی را داریم که ما در بخش صنایع دستی از اشتغال زنان در بازارچه‌ها ، تسهیلات و مجوز‌ها حمایت خواهیم کرد.

وی در ادامه درباره درج نام مادران در کارت‌های ملی فرزندان هم افزود: تا مرحله‌ای این کار را پیش بردیم، اما گفته شد این کارت‌ها منسوخ می‌شود و دیگر نیازی به اسم مادر و پدر نیست و فقط کد ملی جایگزین خواهد شد و موضوعیتی ندارد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ایجاد ۱۳ هزار فرصت شغلی مشاغل خانگی در خراسان‌شمالی
  • برگزاری دوره های آموزشی صنایع دستی نقش مؤثری در ایجاد اشتغال دارد
  • مکان یابی ایجاد بازارچه های صنایع دستی بانوان در کشور
  • ۹۸ درصد از اعتبارات مشاغل خانگی خمین جذب شد
  • حمایت از بازارچه‌های صنایع دستی تولید بانوان
  • درج نام مادر روی کارت ملی منتفی شد
  • درج نام مادر روی کارت ملی منتفی است/ نام پدر هم از روی کارت‌ها حذف می‌شود
  • درج نام مادر روی کارت ملی منتفی است/ نام پدر هم از روی کارت ها حذف می شود
  • افزایش میزان گردشگران خارجی در سال گذشته به بیش از ۵۰ درصد
  • پرداخت حدود ۵۳ میلیارد ریال وام تسهیلات مشاغل خانگی حوزه فرهنگ و هنر نیشابور