Web Analytics Made Easy - Statcounter

براساس تفاهم نامه منقعد شده بین دولت‌ مرکزی عراق و ایران، مرز سیرانبند این شهرستان رسمی شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کُردتودی، صبح امروز «چتو صالح» معاون وزیر داخلە اقلیم کردستان عراق از سوی استاندار کردستان در مرز سیرانبند مورد استقبال قرار گرفت.

بهمن مرادنیا در مرز سیرانبند و در استقبال از سرلشکر چتو صالح معاون وزیر داخله اقلیم کردستان عراق با بیان اینکه در حال حاضر میزان مبادلات از مرز سیرانبند ۲۳۰ میلیون دلار در سال است، افزود: تلاش خواهیم کرد با افزایش تعاملات و تکمیل زیرساخت ها این رقم به یک میلیارد دلار برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مرادنیا اضافه کرد: از زمان‌های دور میان مردمان هر دو سوی مرز تجارت و مبادلات مرزی وجود داشته و بنا داریم توسعه تجارت در این مرز صورت بگیرد.

وی در خصوص زیرساخت‌های موجود در مرز سیرانبند نیز گفت: شرایط و زیرساخت‌های این مرز کامل نیست و باید تلاش کنیم نواقص را مرتفع کنیم.

سرلشکر صالح چتو معاون وزیر داخله اقلیم کردستان عراق هم در ادامه خاطر نشان کرد: امروز به همراه تنی چند از مسئولین مرتبط با حوزه مرز از سیرانبند بازدید و با استاندار کردستان ایران دیدار می‌کنیم.

وی گفت: این مرز از سوی دولت مرکزی عراق و ایران به عنوان یک مرز رسمی شناخته شده است و در این دیدار نواقص بررسی و مواردی که نیازمند اصلاح و بازنگری برای بازگشایی مرز باشد را مورد توافق قرار خواهیم داد.

وی در پایان گفت: امیدواریم با توافقاتی که حاصل خواهد شد در این مرز شاهد تردد مسافران و گردشگران و افزایش مبادلات مرزی باشیم.

دو طرف همزمان از امکانات و زیرساخت های احداث شده در هر دو سوی مرز بازدید کردند.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: مرز سیرانبند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۶۱۲۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم فعال‌سازی واحدهای راکد در کردستان برای تحقق شعار سال

به گزارش خبرنگار مهر؛ بختیار خلیقی ظهر دوشنبه در جلسه کمیته پایش و عارضه یابی واحدهای تولیدی استان کردستان، اظهار کرد: طرح پایش و عارضه یابی واحدهای صنعتی در استان با هدف شناسایی موانع تولید، افزایش ظرفیت واحدهای صنعتی و ایجاد اشتغال اجرایی می‌شود.

وی افزود: با توجه به شعار سال فعال سازی واحدهای راکد امری ضروری است و انتظار می‌رود با مشارکت بخش خصوصی و همکاری بخش دولتی در این راستا گام‌های جدی برداریم.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان بیان کرد: تقویت و ارتقا جلسات تسهیل و رفع موانع تولید یکی از اهداف کمیته پایش و عارضه یابی است.

خلیقی یادآور شد: ورود به بحث پایش و عارضه یابی نشان از تغییر رویکرد در راستای رفع مشکلات است و نتیجه پایش باید تبدیل به نقشه راه شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ادامه داد: در حال حاضر ۸۵ درصد واحدهای تولیدی در سامانه جامع تجارت ثبت نام کرده‌اند و ۱۵ درصد در این سامانه خود اظهاری را انجام نداده‌اند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: خود اظهاری واحدهای تولیدی منجر به ورود بحث پایش و عارضه می‌شود و تسهیل گری در خصوص رفع موانع واحدهای تولیدی ایجاد می‌شود.

خلیقی اظهار داشت: در مجموعه مدیریت استان بسترهای لازم برای جذب سرمایه گذار فراهم شده است و این نوید بخش توسعه استان است.

وی افزود: یکی از مطالبات جدی استان کمبود زمین در خصوص شهرک‌های صنعتی است و انتظار می‌رود با پیگیری‌ها و برنامه ریزی های صورت گرفته شاهد رفع این مشکل باشیم.

کد خبر 6078712

دیگر خبرها

  • نظارت بر بازار شرط تحقق شعار سال است
  • نیازهای حمل و نقل سفر زوار اربعین در مریوان تامین شود
  • شرط تحقق شعار سال نظارت و بازرسی بر بازار است
  • دبیرکل اتاق ایران و عراق: دلار می‌ریزد
  • دلار بازار غیر رسمی در سراشیبی
  • ایجاد بیش از ۶ هزار شغل در بخش صمت در کردستان
  • طرح پایش و عارضه‌یابی واحدهای صنعتی در کردستان اجرایی می‌شود
  • لزوم فعال‌سازی واحدهای راکد در کردستان برای تحقق شعار سال
  • پایش و عارضه یابی واحدهای صنعتی منجر به توسعه تولید و اشتغال می شود
  • مشکلات و مسائل مرزهای کردستان در اولویت است