Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، ایرج شهبازی ظهر امروز در نشست خبری که به صورت مجازی برگزار شد، اظهار کرد: تصفیه خانه فاضلاب شهر هرسین در قالب پویش هر هفته الف-ب-ایران وارد مدار بهره برداری قرار گرفته است.

او با اشاره به شروع عملیات ساخت این تصفیه خانه از سال ۸۲، افزود: تصفیه‌خانه فاضلاب شهر هرسین تا سال ۹۰ با توجه به اعتبارات تخصصی در حال ساخت بود، اما از سال ۹۰ به بعد عملیات با کندی پیش رفت و قریب به ۵ سال عملیات اجرایی این تصفیه خانه به دلیل اختلافات حقوقی عملاً متوقف شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون بهره‌برداری و توسعه فاضلاب استان کرمانشاه اصلی‌ترین دلیل این اختلافات را مباحث حقوقی بین کارفرما و پیمانکار و مشاور پروژه دانست و افزود: به دلیل همین امر امکان ورود و تغییر در تصفیه خانه فاضلاب شهر هرسین میسر نبود.

شهبازی با بیان اینکه مشکلات نواقص و ایرادات این پروژه از ابتدای سال جاری با به کارگیری پیمانکار توانمند حل شده است، گفت: هم اکنون تصفیه خانه شهر هرسین در مدار بهره برداری قرار گرفته است و بخش عظیمی از فاضلاب این شهر وارد تصفیه خانه می‌شود.

او به مشخصات این پروژه اشاره کرد و ادامه داد: تاکنون بالغ بر ۲۷۰ میلیارد ریال برای این پروژه در بخش‌های تصفیه خانه، شبکه فاضلاب و خط انتقال هزینه شده است.

شهبازی با بیان اینکه سیستم این تصفیه‌خانه سیستم لجن فعال با هوادهی گسترده است، افزود: تصفیه‌خانه فاضلاب شهر هرسین با ظرفیت تصفیه بالغ بر ۱۳ هزار مترمکعب فاضلاب در شبانه روز، جمعیت ۵۵ هزار نفری این شهر را پوشش می‌دهد.

او بیان کرد: طول کل شبکه و خط انتقال پروژه تصفیه خانه فاضلاب شهر هرسین بالغ بر ۱۲۰ کیلومتر است که تاکنون ۸۰ کیلومتر آن انجام شده و مابقی هم به صورت سنتی در حال دفع است.

معاون بهره‌برداری و توسعه فاضلاب استان کرمانشاه تاکید کرد: در تمامی شهرستان‌های سطح این استان که دارای فرمانداری هستند یا تصفیه خانه وجود دارد یا در حال اجرا است.

شهبازی گفت: هم اکنون ۷ تصفیه خانه در سطح شهرستان‌های این استان شامل سنقر، سرمست، صحنه، جوانرود، روانسر و ثلاث باباجانی در حال اجرا است که تصفیه خانه شهر ثلاث باباجانی حداکثر تا پایان سال ۱۴۰۰ وارد مدار بهره برداری خواهد شد.

 انتهای پیام/ز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اب و فاضلاب پروژه های عمرانی کرمانشاه بهره برداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۶۱۲۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه ۱۷ کیلومتری شبکه و خط انتقال فاضلاب در استان قزوین

داراب بیرنوندی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قزوین از تکمیل و افتتاح اولین تصفیه خانه مدرن فاضلاب روستایی در نیکویه، تکمیل فاز اول تصفیه خانه شریفیه، پیشرفت ۸۵ درصدی تصفیه خانه فاضلاب آبگرم و استفاده از سامانه نانو کلر در سیستم گندزدایی تصفیه خانه فاضلاب تاکستان خبر داد و گفت: این خدمات با هزینه‌ای بالغ بر ۷۸۵ میلیارد ریال صورت گرفته است. 

وی افزود: ۱۱۰۰ کیلومتر شستشوی شبکه فاضلاب شهر‌ها و نیز ویدئو متری ۳۷ کیلومتری شبکه و خطوط انتقال فاضلاب در سطح استان قزوین انجام شده است.

بیرنوندی در بخش دیگری از توضیحات خود از اتمام ۸ قرارداد مربوط به پروژه‌های فاضلاب، انعقاد ۶ قرارداد جدید و ۱۰ قرارداد در حال انجام خبر داد.

وی، برگزاری مناقصات احداث مدول اول تصفیه خانه شهرستان البرز، تجهیز تصفیه خانه نیکویه، احداث لاگون‌های جدید در تصفیه خانه فاضلاب قزوین با مجموع هزینه ۲۷۶۰ میلیارد ریال را از عملکرد‌های سال گذشته برشمرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قزوین، عقد قرارداد مطالعات پژوهشی بومی سازی دانش تصفیه فاضلاب در اجتماعات کوچک استان و انجام مطالعات مرحله دوم فاضلاب در شهر‌های قزوین و تاکستان و نیز مطالعات فاضلاب اقبالیه، اسفرورین و چوبیندر، ضیاء آباد و روستا‌های آتان و آکوجان منطقه الموت را از جمله فعالیت‌های صورت گرفته در سال ۱۴۰۲ عنوان کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • تحویل زمین به آبکاران به شرط آغاز ساخت پیش‌تصفیه
  • تصفیه خانه فاضلاب شهر خوی، نیازمند نیروگاه انرژی های تجدید پذیر
  • بهره‌برداری از اولین تصفیه‌خانه مدرن فاضلاب روستایی در قزوین
  • آبفای لرستان ۱۰۰ پروژه در دست اجرا دارد
  • توسعه ۱۷ کیلومتری شبکه و خط انتقال فاضلاب در استان قزوین
  • ۱۱۰۰ کیلومتر شبکه فاضلاب استان قزوین شست‌وشو شد
  • تصفیه خانه فاضلاب از هدر رفت آب درصنایع آب بر پیشگیری می‌کند
  • اعتباری برای روستاهای ضرر دیده از طرح «قمرود» پرداخت نشده است
  • وزیر نیرو:‌ ایران جزو کشور‌های برتر در سدسازی است
  • افزایش ظرفیت تصفیه‌خانه‌های فاضلاب فارس