Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-23@10:53:01 GMT

وام اجاره تا پایان اسفند تمدید شد

تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۶۲۱۵۴

وام اجاره تا پایان اسفند تمدید شد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، به دنبال مصوبه ستاد ملی کرونا برای پرداخت وام اجاره به مستاجران ۸۲۸ هزار نفر از متقاضیان واجد شرایط شناخته شدند که ۳۰۲ هزار نفر نسبت به دریافت وام اقدام و ۲۳۰ هزار نفر در بانکهای عامل تشکیل پرونده دادند که  تا ۱۲ بهمن ماه ۱۹۱ هزار نفر وام اجاره را دریافت کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با توجه به طولانی شدن فرآیند تشکیل پرونده بعضی متقاضیان در بانکها پایان بهمن ماه ۱۳۹۹ مهلت دریافت وام اعلام شد که تا انتهای سال جاری تمدید شده است.

بر اساس اعلام معاون دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی، بارها زمان پرداخت وام ودیعه مسکن تمدید شده است. انتظار این است متقاضیانی که تشکیل پرونده دادند در این مدت زمان مراجعه و تسهیلات خود را دریافت کنند تا نیازی به تمدید مجدد نباشد. کما اینکه امکان تمدید نیست و بانک‌ها ازاین نظر مشکلاتی را دارند.

او البته از احتمال تصمیم گیری دولت برای تصویب وام جدید اجاره در سال ۱۴۰۰ خبر داده و گفته است: اینکه ثبت نام جدیدی برای سال ۱۴۰۰ داشته باشیم منوط به تصمیم‌گیری دولت و منابع موجود است. پرونده وام ودیعه مسکن برای پایان اسفندماه بسته می‌شود و برای سال جدید تصمیمات در سال جدید اخذ خواهد شد.

او افزود: متقاضیانی که تشکیل پرونده دادند حائز شرایط دریافت وام هستند. اما از نظر سیستم بانکی نیز باید بررسی‌های لازم انجام شود تا متقاضیان از نظر دریافت تسهیلات از نظر قوانین و مقررات مشکلی نداشته باشند.

گفتنی است، تسهیلات مرابحه خرید کالا و خدمات یا همان وام کمک ودیعه اجاره به میزان ۵۰، ۳۰ و ۱۵ میلیون تومان، از اوایل مردادماه در ستاد ملی مقابله با کرونا به تصویب رسید. سود این تسهیلات ۱۳ درصد است. نحوه بازپرداخت آن بدین صورت است که در روش اول، گیرندگان وام (مستأجران) می‌توانند تسهیلات را یک‌ساله دریافت کنند و صرفا سود آن را ماهانه بپردازند و در پایان سال، اصل آن را پرداخت کنند.  در روش دوم، متقاضیان می‌توانند وام را سه ساله دریافت کنند و در مدت ۳۶ ماه اصل و فرع آن را به بانک بپردازند. مستاجران در تهران ماهانه ۵۴۰ هزار تومان، کلانشهرها ۳۲۰ هزار تومان و سایر شهرها ۱۶۰ هزار تومان پرداخت خواهند کرد.

با توجه به مشکلات ایجاد شده برای خانوارها در شرایط اقتصادی و بهداشتی کشور ناشی از شیوع ویروس کرونا و اجرای بند ۳ مصوبات پنجاه و یکمین جلسه ستاد ملی مدیریت کرونا در تاریخ ۱۳ دی ماه، مهلت پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن­  ابتدا تا پایان بهمن و سپس پایان اسفندماه تمدید شد.

کد خبر 587794 برچسب‌ها وام مسکن اجاره

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: وام مسکن اجاره تشکیل پرونده تمدید شد هزار نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۶۲۱۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گلایه‌مندی مردم گلپایگان از افزایش قیمت اجاره مسکن

فرماندار گلپایگان با اشاره به اینکه افزایش بی‌رویه اجاره‌بهای مسکن موجب گلایه‌مندی مردم گلپایگان شده است گفت: تا زمانی که عرضه مناسبی در حوزه مسکن نداشته باشیم گرانی ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اصفهان، محمدرضا عسگریان امروز- سه‌شنبه چهارم اردیبهشت‌- در کارگروه املاک و مستغلات شهرستان اظهار کرد: افزایش بی‌رویه اجاره‌بهای مسکن موجب گلایه‌مندی مردم گلپایگان شده است.

وی افزود: تعطیلی انبوه‌سازی منجر به افزایش اجاره‌بهای مسکن شد و تا زمانی که عرضه مناسبی در حوزه مسکن نداشته باشیم، گرانی مسکن ادامه دارد.

فرماندار گلپایگان خاطرنشان کرد: دولت سیزدهم با هدف کاهش اجاره‌بها، قیمت خرید و ساخت مسکن، طرح نهضت ملی را اجرا کرد که امید می‌رود همکاری و اقدامات لازم در شهرستان گلپایگان صورت گیرد.

عسگریان تصریح کرد: شهرداری‌ها برای احیای بافت فرسوده شهری ورود پیدا کردند و در این زمینه طرح‌های تشویقی برای صاحبان املاک فرسوده از جمله پرداخت تسهیلات ویژه و بخشودگی عوارض در نظر گرفته شده است، در سطح روستاها نیز بنیاد مسکن برای ساخت مسکن تسهیلات را پرداخت می‌کند.

وی بزرگترین کمک به مستأجر را رعایت انصاف از سوی مالکان دانست و اضافه کرد: سال گذشته متولی ساخت مسکن اداره راه و شهرسازی شده و یکسری قوانین نیز در مجلس شورای اسلامی در حال تصویب است.

فرماندار گلپایگان تاکید کرد: نظارت مستمر بر بازار مسکن موجب کاهش قیمت می‌شود؛ بنابراین باید با همکاری یکدیگر و با ارائه راهکار مناسب به کاهش اجاره بهای مسکن در شهرستان کمک کنیم.

ضرورت نظارت مستمر بر فعالیت معاملات مسکن شهرستان گلپایگان

سلمان جوادی، دادستان گلپایگان ضمن قدردانی از فعالیت اتحادیه مسکن شهرستان گلپایگان اضافه کرد: افزایش دریافت حق بنگاهی توسط مشاوران املاک باید توسط اتاق اصناف و اتحادیه املاک بازنگری شود، زیرا باعث انجام نشدن معامله یا معاملات بدون ثبت می‌شود.

وی با تاکید بر نظارت مستمر بر فعالیت معاملات مسکن و اجرای گشت‌های مشترک از سوی اتحادیه مسکن، ادامه داد: مبلغ نرخ قرارداد حق بنگاه باید مشخص شود تا در صورت تخلف تعزیرات توان برخورد با متصدی املاک را داشته باشد.

مشاوران املاک از سامانه خودنویس استقبال نمی‌کنند

غلامرضا امینی، رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان گلپایگان تصریح کرد: سال گذشته فعالیت سامانه خودنویس در زیر مجموعه راه و شهرسازی آغاز شده است تا مالک و مستأجر برای قرارداد خرید و فروش و اجاره بهای مسکن در این سامانه به صورت رایگان ثبت نام کنند، اما واحدهای املاک از سامانه خودنویس استقبال نمی‌کنند.

وی اضافه کرد: قرار بود سال گذشته طرح تنظیم بازار اجاره بهای مسکن در مجلس مصوب شود که هنوز انجام نشده است.

رئیس اداره راه و شهرسازی گلپایگان ادامه داد: شورای مسکن استان اردیبهشت سال گذشته ۲۰ درصد اجاره بهای مسکن را مصوب و به تمام املاکی‌ها ابلاغ کرده است.

صدور ۱۴ پروانه جدید املاک در گلپایگان

احمد حمزه‌لو، رئیس اتحادیه املاک و مستغلات شهرستان گلپایگان با بیان اینکه طی پنج ماهه گذشته ۴۵ مورد بازرسی از واحدهای صنفی انجام شده است و واحدهای بدون پروانه اخطار دریافت کرده‌اند، اضافه کرد: ۳۰ مورد طرح شکایت از بنگاه‌ها ثبت شده است که ۹۰ درصد آن به صلح و سازش منجر شد.

وی از صدور ۱۴ پروانه کسب جدید، و ابطال هشت پروانه کسب در گلپایگان خبر داد و افزود: پس از شش سال، قانون اصلاح نرخ‌نامه طی فرایند قانونی و با همکاری شورای نرخ‌گذاری و انجمن حمایت از مصرف کنندگان و کمیسیون اقتصادی و نظارت اتاق اصناف انجام شد.

رئیس اتحادیه املاک و مستغلات شهرستان گلپایگان با بیان اینکه ۱۵ درصد نرخ اجاره بهای مسکن در شهرستان افزایش یافته است، گفت: نرخ اجاره بهای مسکن از دوم اردیبهشت هر سال به دلیل تورم، قیمت تعمیر و تجهیز و عقب‌ماندگی عرضه از تقاضا افزایش پیدا می‌کند.

کد خبر 747165

دیگر خبرها

  • سامانه خودنویس منطبق بر قانون تجارت الکترونیک است
  • گلایه‌مندی مردم گلپایگان از افزایش قیمت اجاره مسکن
  • نرخ رهن مسکن تهران؛ رهن در محله آذری با ۳۵۰ میلیون تومان
  • سال سخت خانه‌به‌دوشان
  • تحقق کاهش معطلی دریافت کد رهگیری برای مستاجران با سامانه خودنویس
  • خانه به دوشان؛ ۴ دهک توان اجاره مسکن را ندارند
  • الزام ثبت قرارداد اجاره در سامانه خودنویس در سال ۱۴۰۳
  • راهکار کنترل اجاره‌بها چیست؟
  • خروجی تکلیف دولت در قانون جهش تولید مسکن، پایان انحصار مشاورین املاک و رایگان شدن عقد قرارداد اجاره
  • ۸ هزار و ۳۰۱ نفر در صف دریافت تسهیلات ازدواج