Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-29@14:22:41 GMT

افزایش ۳۴ درصدی تورم تولید کننده مرغداری‌های صنعتی

تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۶۲۲۲۰

افزایش ۳۴ درصدی تورم تولید کننده مرغداری‌های صنعتی

به گزارش خبرگزاری مهر، مرکز آمار ایران، شاخص قیمت تولیدکننده محصولات مرغداری‌های صنعتی کشور تابستان ١٣٩٩ را اعلام کرد. بر اساس این گزارش تغییرات شاخص قیمت تولیدکننده بخش مرغداری‌های صنعتی نسبت به فصل قبل (تورم فصلی) در فصل تابستان ١٣٩٩ به ٣٤.٧ درصد رسید که در مقایسه با همین اطلاع در فصل قبل (١.٢درصد)، ٣٣.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

٥ واحد درصد افزایش دارد. در میان قلم‌های مرغداری‌های صنعتی، کمترین تورم فصلی مربوط به قلم «جوجه ی یک روزه» (٠.٩- درصد) و بیش‌ترین آن مربوط به قلم «مرغ گوشتی» (٥٣.١ درصد) است.

تورم نقطه به نقطه

تغییرات شاخص قیمت تولیدکننده بخش مرغداری‌های صنعتی نسبت به فصل مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) در فصل تابستان ١٣٩٩ به ٣٩.٨ درصد افزایش رسید که در مقایسه با همین اطلاع در فصل قبل (١٦.١ درصد)، ٢٣.٧ واحد درصد افزایش داشته است. به عبارتی، میانگین قیمت دریافتی توسط تولیدکنندگان محصولات مرغداری‌های صنعتی به ازای تولید قلم‌های خود در داخل کشور، در فصل تابستان ١٣٩٩ نسبت به فصل تابستان ١٣٩٨، ٣٩.٨ درصد افزایش دارد. در بین قلم‌های مرغداری‌های صنعتی، کمترین تورم نقطه به نقطه مربوط به قلم «جوجه ی یک روزه» (٦.٧ درصد) و بیش‌ترین آن مربوط به قلم «تخم مرغ خوراکی» (١٢١.٥ درصد) می‌باشد.

تورم سالانه

تغییرات میانگین شاخص قیمت تولیدکننده محصولات مرغداری‌های صنعتی در داخل کشور در چهار فصل منتهی به فصل تابستان ١٣٩٩ نسبت به مدت مشابه در سال قبل به ١٥, ٢ درصد رسید که نسبت به همین اطلاع در فصل قبل (١٢.٩)، ٢.٣ واحد درصد افزایش نشان می‌دهد. در فصل مورد بررسی، در میان قلم‌های مرغداری‌های صنعتی در کشور، کمترین تورم سالانه مربوط به قلم «جوجه ی یک روزه» (٠.٢- درصد) و بیش‌ترین آن مربوط به قلم «کود» (٥٥.٢ درصد) می‌باشد.

شاخص استانی

بررسی شاخص قیمت تولیدکننده محصولات مرغداری‌های صنعتی کشور در تابستان ١٣٩٩ نشان می‌دهد که شاخص اکثر استان‌های کشور نسبت به فصل قبل با افزایش روبه رو بوده است. بیشترین میزان افزایش مربوط به استان بوشهر با ٧٦.٣٢ درصد و بیشترین میزان کاهش مربوط به استان گیلان با ١.٩٩ درصد کاهش می‌باشد.

مقایسه شاخص کل استان‌ها در فصل جاری نسبت به فصل مشابه سال قبل نشان می‌دهد که اکثر استان‌ها با افزایش روبه رو بوده اند بطوریکه بیشترین میزان افزایش مربوط به استان چهار محال و بختیاری با ١٨٤.٩٤ درصد و بیشترین میزان کاهش آن مربوط به استان گیلان با ٨.٥٩ درصد کاهش می‌باشد.

کد خبر 5158304

منبع: مهر

کلیدواژه: مرغداری مرکز آمار ایران صنعت مرغداری تورم تولیدکننده وزارت نیرو قیمت نفت بانک مرکزی ایران اقتصاد آمریکا بازار سهام قیمت طلا بورس تهران قیمت دلار شاخص کل بورس اوراق قرضه آمریکا وزارت جهاد کشاورزی ایالات متحده امریکا بازار سهام امریکا نفت خام محصولات مرغداری های صنعتی شاخص قیمت تولیدکننده فصل تابستان ١٣٩٩ مربوط به استان بیشترین میزان مربوط به قلم درصد افزایش آن مربوط نسبت به فصل فصل قبل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۶۲۲۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تورم روسیه به بالاترین حد خود رسید

 نرخ تورم سالانه روسیه در ماه فوریه به بالاترین میزان در یک سال گذشته یعنی ۷.۷ درصد رسید که بالاتر از انتظارات تحلیلگران ۷.۶ درصد بود. ارقامی که توسط سرویس آمار فدرال روسیه منتشر شدند، نسبت به ژانویه که ۷.۴ درصد بود، بسیار بالاتر و تقریباً دو برابر هدف ۴ درصدی تعیین‌شده توسط بانک مرکزی روسیه بود.

علاوه بر این، تورم هسته در این ماه به بالاترین میزان در یک سال گذشته، به ۷.۶ درصد رسید. این رقم در ژانویه ۶.۸ درصد بود. تورم ماه‌به‌ماه که در ژانویه ۰.۹ درصد بود، اندکی تثبیت شد و در فوریه به ۰.۷ درصد رسید.

تشدید قیمت‌ها نسبت به سال قبل عمدتاً ناشی از تورم قیمت خدمات بود که از ۸.۱ درصد در ماه قبل ۸.۵ درصد افزایش یافت. تورم محصولات غیرخوراکی نیز ۶.۶ درصد از ۶.۲ درصد در ژانویه افزایش یافت. با این حال، تورم قیمت مواد غذایی در ۸.۱ درصد ثابت ماند. با این حال، وقتی نوبت به قیمت‌های ماه‌به‌ماه رسید، تورم مواد غذایی از ۱.۳ درصد در ژانویه به ۰.۸ درصد کاهش یافت، در حالی که تورم محصولات غیرخوراکی از ۰.۵ درصد در ماه قبل به ۰.۳ درصد کاهش یافت. از سوی دیگر، تورم ماهانه خدمات نیز بالا بود و ۱.۱ درصد در فوریه بود که نسبت به ۰.۸ درصد در ژانویه افزایش داشت.

چرا تورم روسیه در حال افزایش است؟

تورم روسیه در چند ماه گذشته به دلیل ادامه اثرات تحریم‌های بین‌المللی بر قیمت‌های روزانه در این کشور افزایش یافته است. مجموعه‌ای از تحریم‌ها، در پاسخ به حملات مداوم این کشور در اوکراین، به این معنی است که روسیه اکنون با گزینه‌های کاهش قابل توجهی در مورد تجارت بین‌المللی و خرید چندین کالا مواجه است. همچنین به این معنی است که واردات برخی کالا‌ها اکنون بسیار دست و پا گیر، زمان‌بر و گران شده است که به نوبه خود قیمت‌های بالاتری را برای مصرف‌کنندگان به همراه دارد.

روسیه همچنین هزینه‌های هنگفتی برای عملیات نظامی و دفاعی می‌کند تا به جنگ با اوکراین ادامه دهد. این شامل مواردی مانند سلاح، تجهیزات حمل‌ونقل، حقوق سربازان و سایر هزینه‌ها می‌شود. بانک مرکزی روسیه نیز در چند ماه گذشته نرخ بهره را به میزان قابل توجهی افزایش داده است. نرخ فعلی آن ۱۶ درصد است. این امر باعث کاهش ارزش روبل شده است، به ویژه در مورد دلار آمریکا که منجر به گران شدن واردات شده است.

تحریم‌های بین‌المللی بیشتر بر بخش‌های درآمدزای روسیه مانند نفت و گاز و فلزات و معادن تأثیر گذاشته است. اخیراً، تحریم‌های بریتانیا و اتحادیه اروپا تشدید شده، چراکه جنگ روسیه و اوکراین از دومین سالگرد خود گذشته است. مرگ الکسی ناوالنی، رهبر مخالفان روسیه در یک زندان قطب شمال نیز منجر به تحریم‌های شدیدتر علیه این کشور شده است.

اگرچه به نظر می‌رسد که اقتصاد روسیه در مواجهه با این تحریم‌ها هنوز کاملاً انعطاف‌پذیر است، اما به دلیل رشد تولید ناخالص داخلی، بیشتر این به دلیل هزینه‌های نظامی متورم است. این افزایش در هزینه‌های جنگ اغلب به قیمت بهبود شرایط زندگی برای شهروندان روسیه است.

منبع: یورونیوز

tags # روسیه سایر اخبار (تصاویر) لئوپون، پادشاهِ پادشاهان؛ حیوان عجیب و غول‌پیکری که حاصل جفت‌گیری پلنگ و شیر است! (تصاویر) دانشمندان چهرۀ یک انسان اولیه را شناسایی کردند؛ انسان اولیه این شکلی بود! (تصاویر) چند سال پس از مردن انسان‌ها زمین چه شکلی خواهد بود؟ انسان‌هایی که خوراکشان گوشت انسان است!

دیگر خبرها

  • وزیر کار: قانون نگفته حقوق کارگران عین تورم باشد
  • تورم روسیه به بالاترین حد خود رسید
  • تحقق ۱۰۰ درصدی برنامه جوجه ریزی در همدان
  • افزایش ۳ درصدی مصرف بنزین در فارس
  • افزایش ۳ درصدی مصرف بنزین درفارس
  • ۴۷ میلیون قطعه جوجه‌ریزی در مرغداری‌های کردستان طی سال گذشته
  • رشد ۷ درصدی اهدای خون در اصفهان / شاخص اهدای خون بانوان به ۳.۵۱ درصد رسید
  • افزایش ۱۰۰ درصدی ظرفیت پست شهرک صنعتی صومعه سرا
  • افزایش ۵۰ درصدی صادرات از گمرکات آذربایجان غربی
  • وضعیت انس طلا در بازار جهانی چگونه خواهد بود؟/ بهترین پرتفو بورسی