Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، سرهنگ امین یادگار نژاد، رئیس پلیس فتا استان کرمان گفت: بررسی و واکاوی پرونده‌های فیشینگ و برداشت از حساب بانکی نشان دهنده این نکته است که مجرمان سایبری با ساخت برنامه همراه بانک جعلی و طراحی صفحات فیشینک اینترنت بانک، نام کاربری و رمز ورود به اینترنت بانک شهروندان را سرقت کرده و به دنبال آن از حساب آنان مبالغی را برداشت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: مالباختگان به دلیل  نداشتن آگاهی از آدرس سایت اصلی بانک برای استفاده از اینترنت بانک خود به نتایج جستجوی گوگل اعتماد کرده و به دلیل تشخیص ندادن آدرس سایت اصلی با جعلی با ورود به سایت‌های جعلی، اطلاعات حساب کاربری، شامل نام کاربری، رمز ورود و سایر اطلاعات آن‌ها  از سوی فیشر‌ها به سرقت می‌رود.

سرهنگ یادگار نژاد بیان کرد: قبل از وارد کردن نام کاربری و رمز ورود برای استفاده از اینترنت بانک از معتبر بودن برنامه همراه بانک و یا صفحه اینترنت بانک اطمینان حاصل کرده و حتما از رمز پویا استفاده کنید.

او با اشاره به این نکته که استفاده از رمز دوم پویا  برای خرید از درگاه‌های اینترنتی تا حد زیادی مانع دسترسی کلاهبردان سایبری به حساب‌های بانکی شده است، افزود: بانک‌ها برای امنیت هر چه بیشتر حساب‌های بانکی مشتریان خود، قابلیت استفاده از رمزیک‌بار مصرف را  برای ورود به اینترنت بانک ارائه می‌دهند که هموطنان می‌توانند با استفاده از این قابلیت از دسترسی مجرمان سایبری به حساب‌های بانکی خود جلوگیری کنند.

رئیس پلیس فتا استان کرمان  با بیان این مطلب که همه بانک‌های کشور برنامه‌های بانکی خود را در وب سایت رسمی خود قرار داده‌اند به شهروندان توصیه کرد: برنامه‌های مورد نیاز خود را از لینک‌های معرفی شده در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی نصب نکنند و فقط از فروشگاه‌های نرم افزاری معتبر برنامه‌های خود را دانلود و نصب کنند و نرم افزار کاربردی مثل همراه بانک را هم از سایت بانک مورد نظر خود دانلود و نصب کنند.

او گفت: آدرس معتبر ورود به اینترنت بانک‌ها در سایت رسمی پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir قسمت آدرس اینترنت بانک‌ها قرار گرفته است که هموطنان به راحتی و با اطمینان می‌توانند از آن استفاده کنند و در صورت مواجه با موارد مشکوک و یا نیاز به گرفتن مشاوره و راهنمایی می توانند با مراجعه به بخش مرکز امداد و فوریت‌های سایبری پلیس فتا از خدمات آنلاین و بر خط این پلیس بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/ م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پلیس فتا رمز دوم پویا اینترنت بانک پلیس فتا بانک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۶۲۲۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف جرائم سایبری در استان سمنان ۳۲ درصد رشد داشت

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ محمد رضا فداییان پیش از ظهر دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران به میزبانی فرماندهی انتظامی استان سمنان ضمن بیان اینکه طی سال گذشته کشف جرایم سایبری در استان سمنان ۳۲ درصد رشد داشت، بیان کرد: کلاهبرداران سعی می‌کنند با انواع ترفندها نظیر ارسال لینک‌های آلوده به حساب اشخاص دسترسی داشته باشند لذا برای کاهش این جرم‌ها به همکاری رسانه‌ها و فعالان مجازی نیازمند هستیم.

وی افزود: سبد کالا، کمک معیشت، ابلاغیه دادگستری، سهام عدالت و شرکت در قرعه کشی‌ها و برنده شدن در مسابقات انواع ترفندهایی هستند که کلاهبرداران از آن برای خالی کردن حساب قربانی استفاده می‌کنند.

رئیس پلیس فتا استان سمنان ضمن بیان اینکه کشف جرایم سایبری در نوروز سال جاری افزایش داشته است، ابراز داشت: در مقایسه با مدت مشابه سال قبل با رشد ۸۲ درصدی کشف جرایم سایبری مواجه هستیم.

فداییان در ادامه تصریح کرد: انجام خرید اینترنتی از سایت‌های غیر معتبر نیز یکی از مواردی که باعث افزایش کلاهبرداری حوزه سایبری می‌شود لذا کاربران باید از سایت‌های معتبر و دارای نماد اعتماد الکترونیک خرید خود را انجام دهند تا این نوع کلاهبرداری‌ها به صفر برسد.

وی افزود: از عموم مردم درخواست داریم بر روی لینک‌های غیر معتبر با منابع ناشناس، تبلیغات و قیمت‌های فریبنده در سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی به هیچ عنوان کلیک نکرده و هنگام مواجه بلافاصله پیام را حذف کنند.

کد خبر 6078718

دیگر خبرها

  • ایران چگونه حملات سایبری DDoS را دفع می‌کند؟
  • دی‌ داس علیه اینترنت | حمله سایبری دی‌ داس چیست؟
  • افزایش ۳۰ درصدی جرایم سایبری در گلستان/کاربران فضای مجازی مراقب کلاهبرداران اینترنتی باشند
  • پیامی عجیب که کلاهبرداران برای کاربران شاد ارسال کردند
  • کاربران فضای مجازی مراقب لینک های جعلی و کلاهبرداران اینترنتی باشند + فیلم
  • کاربران فضای مجازی مراقب لینکهای جعلی و کلاهبرداران اینترنتی باشند
  • کشف جرایم سایبری در استان سمنان ۳۲ درصد رشد داشت
  • کشف جرائم سایبری در استان سمنان ۳۲ درصد رشد داشت
  • ۲ هزار و ۳۰۰ حساب بانکی مسدود شد
  • ۳ هزار حساب بانکی، سیم کارت و سریال گوشی تلفن همراه مسدود شد