Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-23@10:15:01 GMT

پاکبان باغبادرانی طلای گمشده را به صاحبش بازگرداند

تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۶۲۲۸۴

پاکبان باغبادرانی طلای گمشده را به صاحبش بازگرداند

شهردار باغبادران گفت: یکی از پاکبانان شهرداری باغبادران با مراجعه به واحد حراست دستبند طلایی را که در حین جمع آوری زباله در یکی از خیابان‌ها پیدا کرده بود به صاحب آن تحویل داد.

حجت الله امینی باغبادرانی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: «رسول جعفری» در زمانی که مشغول جمع آوری پسماند شهری بوده است دستبند طلایی به ارزش بیش از ۱۵۰ میلیون ریال را پیدا می‌کند و به واحد حراست شهرداری تحویل می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: بانویی که دستبند طلای خود را در دستمال کاغذی قرار داده و در حین نظافت منزل به اشتباه آن را در سطل زباله می‌اندازد، پس از متوجه شدن اشتباه خود به پاکبان پاکدست شهرداری باغبادران مراجعه و جویای قطعه طلای گم شده خود می‌شود و در نهایت با دادن نشانی صحیح حق به حق‌دار رسیده و دستبد طلا تحویل صاحب آن می‌شود.

شهردار باغبادران تاکید کرد: تاکنون در چندین مرحله اموال و اشیا با ارزش شهروندان در زباله‌ها یا در هنگام نظافت شهر پیدا شده که با توجه به روحیه امانت داری و احساس مسئولیت داشتن پاکبانان این شهرداری، اموال پیدا شده به صاحبشان تحویل شده است.

کد خبر 477937

منبع: ایمنا

کلیدواژه: باغبادران شهرداری باغبادران پاکبانان شهرداری شهرهاي ايران طلا شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۶۲۲۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحویل زباله خشک از درب منزل و ارائه پول به ازای آن

به گزارش خبرگزاری مهر، عسگر جلالیان، معاون بین‌الملل و حقوق بشر وزارت دادگستری در مورد پدیده زباله‌گردی و نقش اتباع خارجی در آن گفت: یکی از اقشاری که در پدیده زباله‌گردی نقش پررنگی دارند، اتباع بیگانه هستند. به طور کلی ما زباله‌گردی را نقض حقوق بشر می‌دانیم و معتقدیم که این پدیده به بهداشت عمومی و سلامت جامعه آسیب وارد می‌کند. لذا باید تدابیری در این خصوص در نظر گرفته شود. در همین راستا قانون مدیریت پسماند در سال ۱۳۸۳ تصویب و سال بعد از آن اجرا شده است.

وی در مورد قانون مدیریت پسماند اظهار کرد: بر طبق این قانون، همه مراحل مربوط به پسماند، از تولید گرفته تا جمع‌آوری مورد بررسی قرار گرفته است. از اواخر سال ۱۴۰۱ ما به صورت جدی به این موضوع ورود کردیم. در سال ۱۴۰۲ برنامه‌ای برای پیدا کردن قانونی عملیاتی و اجرایی در خصوص پسماندها در نظر گرفته شد. در همین راستا دستگاه‌های متولی و ذیربط در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند تا مجریان را به اجرای قانون مدیریت پسماندها ملزم کنند.

جلالیان اظهار داشت: در پی اجرای قانون مدیریت پسماند، جلسات متعددی با افراد مختلف، از رئیس سازمان محیط زیست کشور گرفته تا معاون دادستان کل کشور، دادستان تهران و شهردار تهران در این جلسات حضور داشته‌اند. ماحصل این جلسات نقشه‌ای است که برای مدیریت پسماند به شکل صحیح طراحی شده است.

وی افزود: یکی از اقدامات شهرداری این است که دلیل زباله‌گردی افراد را قبل از هر چیزی کشف کند. بعد از آن کودک زباله‌گرد تحویل پدر و مادرش داده می‌شود و تعهدی برای عدم ادامه فعالیت او گرفته می‌شود. متناسب با شرایط کودک زباله‌گرد، اقدامات لازم در خصوص ساماندهی وی انجام می‌شود. با این حال باید این موضوع را در نظر داشت که بسیاری از این افراد به زباله‌گردی به عنوان شغل ثابت خود نگاه می‌کنند. اکنون بیش از ۵ هزار مجوز شغلی برای سازمان مدیریت پسماند کشور در نظر گرفته تا افراد رسماً به کار مشغول شوند. برای این افراد حقوق حدوداً ۱۵ میلیون تومانی با بیمه در نظر گرفته شده است.

جلالیان اظهار داشت: اکنون شهرداری به جای ۱۵۴ پیمانکار در سطح تهران، با ۱۴ پیمانکار مواجه بوده و بر کار آن‌ها نظارت دارد. به این شکل مافیایی در خصوص زباله‌گردی وجود نخواهد داشت و در صورت حضور زباله‌گرد خارج از منطقه هر پیمانکار، جریمه‌ای در نظر گرفته می‌شود. در همین راستا سامانه نوماند نیز طراحی شده است.

کد خبر 6085496 فائزه نجارزادگان

دیگر خبرها

  • کشف جسددانشجوی گمشده درکوه های سرچشمه رفسنجان/آغاز تحقیقات تکمیلی
  • کارگر فرودگاه، کیف پول ۷۲ میلیونی را به صاحبش بازگرداند
  • کارگر پاکدست فرودگاه، کیف پول ۷۲ میلیون‌ تومانی را به صاحبش بازگرداند
  • کارگر پاکدست فرودگاه، کیف پول ۷۲ میلیون‌تومانی را به صاحبش بازگرداند
  • جسد پیرمرد ۷۰ ساله در ارتفاعات روستای دالاهو پیدا شد
  • تحویل زباله خشک از درب منزل و ارائه پول به ازای آن
  • ۲۶۳۶ کیلوگرم شمش طلا در ۱۹ حراج حضوری مرکز مبادله معامله شد
  • مافیای طلای کثیف را بشناسید
  • پیدا شدن نقاشی گمشده بعد از ۴ سال
  • نقاشی گمشده بعد از ۴ سال پیدا شد