Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@05:31:59 GMT

تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور

تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۶۲۴۲۲

تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور

یک عضو هیات رییسه مجلس تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور را قرائت کرد.

به گزارش ایسنا، متن تذکرات کتبی که در جلسه علنی نوبت عصر امروز مجلس توسط علی کریمی فیروزجائی قرائت شد، به شرح زیر است:

محمد حسن آصفری نماینده اراک به همراه ۶۶ نفر از نمایندگان به وزیر کار: لزوم افزایش حقوق معلمان حق التدریسی.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علیرضا نظری به همراه ۳۱ نفر از نمایندگان به وزیر بهداشت: چرا آزمون تعیین وضع شغلی دندان سازان تجربی به صورت سامانه برگزار نمی شود

علیرضا نظری به همراه ۳۰ نفر از نمایندگان به رییس جمهور: لزوم بازنگری در استفاده از سوخت مازوت در نیروگاه حرارتی شازند و توجه به اثرات زیست محیطی آن.

گلرو به وزیر علوم: لزوم لغو اقدام غیرقانونی دانشگاه فرزانگان و دانشگاه سمنان.

میرتاج الدینی نماینده تبریز به وزیر کشاورزی: لزوم رسیدگی به کمبود نهاده های دامی و ریزمغذی ها و افزایش بی رویه قیمت آن ها.

میرتاج الدینی به همراه ۲۹ نفر از نمایندگان به وزیر کشاورزی: لزوم رسیدگی به تخریب خانه باغ ها، آلونک ها و باغ های کشاورزان در املاک شخصی بدون ارجاع به مراجع قضایی.

میرتاج الدینی به همراه ۲۵ نفر از نمایندگان به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: لغو مصوبه خلاف قانون اساسی شورای پاسداشت زبان فارسی مبنی بر عدم اعطای مجوز فعالیت به واحدهای صنفی که اسم فارسی ندارند.

میرتاج الدینی به همراه ۴۱ نفر از نمایندگان به رییس جمهور: لزوم اصلاح بخشنامه های بانک مرکزی جهت ترخیص کالاهای انباشته شده در گمرک کشور.

فرخی میکال به همراه ۳۵ نفر از نمایندگان به وزیر راه: لزوم افزایش سهمیه و انتخاب افراد براساس اولویت های محرومیت در طرح مسکن محرومین.

اقبال شاکری به همراه ۳۹ نفر از نمایندگان به وزیر: علت به تعویق انداختن انتخابات شورای انتظامی هم عرض استان ها توسط سازمان نظام مهندسی ساختمان و متزلزل کردن شورای انتظامی کشور چیست.

ذاکر نماینده ارومیه به وزیر آموزش و پرورش: لزوم توجه به جذب و حقوق و مزایای پرداختی به معلمان خرید خدمت، نهضت سوادآموزی، قرآن و روستاهای دورافتاده.

پژمانفر نماینده مشهد به همراه ۵۷ نفر از نمایندگان به وزیر کار: چرا سازمان تامین اجتماعی از دریافت حق بیمه معوق سهم کارفرما امتناع کرده و این مدت جزو سابقه بیمه کارگران محسوب نمی شود.

نخعی به همراه ۲۸ نفر از نمایندگان به وزیر علوم: لزوم رفع تبعیض در انتخاب حوزه های آزمون استخدامی متمرکز دستگاه های اجرایی در دی ماه ۹۹.

عباس گودرزی به وزیر بهداشت: لزوم به کارگیری نیروهای طرحی مشمول به خدمت در شرایط سخت کرونا.

جلال محمودزاده به وزیر کشاورزی: ضرورت تامین به موقع نهاده های دامی دامداری های سنتی و کوچک روستایی.

محسنی بندپی نماینده نوشهر به وزیر نیرو: لزوم رسیدگی به قطع برق تعدادی از روستاهای حوزه انتخابیه.

صدیف بدری به وزیر صنعت،: هیچ کنترل و نظارتی بر قیمت فولاد و سیمان در بازار صورت نمی گیرد؟

دهمرده نماینده زابل به رییس جمهور: لزوم رسیدگی به بناهای میراثی و خشتی استان سیستان و بلوچستان و استفاده از ظرفیت آن ها.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: تذکرات کتبی نمایندگان مجلس شورای اسلامی مجلس یازدهم نفر از نمایندگان به وزیر لزوم رسیدگی میرتاج الدینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۶۲۴۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجلس باید «نماینده‌محور» باشد نه رییس‎‌محور

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنوری در جلسه علنی امروز (یکشنبه ۳ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود با تبریک سالروز تشکیل سپاه، اظهار کرد: سپاه ضربه سنگین به رژیم کودک‌کُش صهیونیستی زد.

وی ادامه داد: صحبت‌های امروز بنده متعرض به اشخاص و افراد نیست، بلکه بیان بعضی ایرادات ساختاری است که در طول سالیان متعدد موانعی را در کارآمدی بالاتر مجلس شورای اسلامی ایجاد کرده است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به انتخابات اخیر، اظهار کرد: مردم علی‌رغم همه فشارهای بیگانگان و تبلیغات گسترده جهت دلسرد کردن مردم، حضور گسترده‌ای در انتخابات داشتند و دشمن را مأیوس کردند، آنها برگ زرین دیگری در کتاب قطور افتخارات اضافه کردند.

وی ادامه داد: مطالبه مردم، کارآمدی بیشتر و تحول مجلس شورای اسلامی بر حل مشکلات کشور و بازسازی سرمایه اجتماعی است. مجلس زمانی کارآمدتر خواهد شد که عوامل ناکارآمدی و موانع کارآمدی برطرف شود.

ذوالنوری اظهار کرد: بر اثر تغییرات سالیان اخیر و تحولات آیین‌نامه مجلس، شرایط به گونه‌ای پیش رفته که مجلس شورای اسلامی نماینده‌محور و هیأت رییسه‌محور نیست بلکه رییس محور است، حال اینکه مجلسی می‌تواند کارآمد باشد که همه نمایندگان در آن تأثیر و سهم داشته باشند.

وی ادامه داد: از طرف دیگر گاهی به بهانه گرایش‌های سیاسی، بخشی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی کنار گذاشته می‌شوند و در حاشیه قرار می‌گیرند؛ گاهی نمایندگان در تصمیمات تأثیری ندارند. نمایندگان باید در همه موضوعات در قبال مردم و موکلان‌شان پاسخگو باشند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: اگر رییس مجلس شورای اسلامی در جلسه سران قوا و شوراهای متعدد تصمیمی می‌گیرد که از جنس قانون‌گذاری است، باید این تصمیم از قبل به اطلاع نمایندگان رسیده و حتی از آن‌ها استمزاج شود. باید نمایندگان نقش اصلی را ایفا کرده و مجلس به جای رییس محوری، نماینده‌محور باشد.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی گفت: عمر یک مجلس چهار سال است که ما در هر سال می‌توانیم یک مشکل اساسی اعم از خودرو، مسکن، حساب‌های مالی و اداری و بانکی را در دستور قرار داده و حل کنیم. این اقدامات باعث افزایش مشارکت مردم و سرمایه اجتماعی می‌شود. باید به شکرانه رأی مردم، مجلس آینده مجلسی کارآمد با اصلاح آیین‌نامه و برگرداندن اختیار به نمایندگان منتخب باشد.

کد خبر 6085425 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • درخواست آرژانتین از پاکستان: وزیر کشور ایران را بازداشت کنید!
  • حضور هیأت بلندپایه کوالالامپور در کابل
  • مالزی: روابط با حکومت افغانستان را گسترش می‌دهیم
  • کاظم موسوی نماینده مجلس: فروش نوکیای تقلبی حرام است
  • وزیر نفت به همراه رئیس‌جمهوری عازم سریلانکا شد
  • در دور دوم انتخابات ۴۵ نماینده راهی مجلس می‌شوند
  • خبر مهم وحیدی درباره مرحله دوم انتخابات مجلس
  • در دور دوم انتخابات ۴۵ نماینده راهی خانه ملت می‌شوند
  • مراسم معارفه استاندار جدید مازندران با حضور وزیر کشور
  • مجلس باید «نماینده‌محور» باشد نه رییس‎‌محور