Web Analytics Made Easy - Statcounter

اداره نظارت نظامی رژیم صهیونیستی برای نخستین بار اجازه انتشار خبر رزمایش مشترک هند و این رژیم را صادر کرد.

به گزارش ایسنا، روزنامه اسرائیل الیوم نوشت، نیروی هوایی رژیم صهیونیستی و هند هفته گذشته رزمایش مشترکی اجرا کردند.

این روزنامه نوشت، این نخستین رزمایش نیروی هوایی رژیم صهیونیستی در هند نیست اما اولین بار است که اداره نظارت نظامی رژیم اجازه انتشار این خبر را می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این رزمایش اسکادران ۱۰۳ رژیم صهیونیستی با استفاده از جنگنده شمشون و جنگنده C-۱۳۰J محصول شرکت لاکهید مارتین شرکت کرد. نیروی هوایی رژیم صهیونیستی هفت فروند C-۱۳۰J در پایگاه نفطیم در جنوب اراضی اشغالی دارد و ارتش هند نیز شش فروند از این نوع جنگنده را در اختیار دارد.

اسرائیل الیوم نوشت، سرویس‌های هند و رژیم صهیونیستی روابط همکاری گسترده‌ای با هم دارند و نیروی هوایی رژیم صهیونیستی همتای هندی خود را شریک استراتژیک توصیف می‌کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: هند رزمایش نظامی اسراييل نیروی هوایی رژیم صهیونیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۶۲۴۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سقوط ۲ بالگرد نظامی ژاپن

آفتاب‌‌نیوز :

مینورو کیهارا وزیر دفاع ژاپن در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: این ۲ بالگرد در آب‌های حدود ۲۷۰ کیلومتری شرق جزیره توریشیما در مجمع الجزایر ایزو و حین رزمایش شبانه در این منطقه سقوط کردند و به نظر می‌رسد با یکدیگر برخورد کرده باشند. جزایر ایزو در جنوب توکیو قرار دارند.

به گزارش خبرگزاری کیودونیوز، این سقوط بر مجموعه سوانح مرگبار هواگرد‌های نیرو‌های دفاع شخصی ژاپن (SDF) در سال‌های اخیر افزوده و نگرانی عمومی را نسبت به ایمنی پرواز آن‌ها با وجود تلاش‌های دولت برای بالا بردن بسیار زیاد بودجه دفاعی بیشتر کرده است.

مینورو کیهارا ضمن اذعان به تکرر وقوع سوانح نیروی دفاع از خود ژاپن گفت: ما آموزش‌هایی برای اطمینان حاصل کردن از این‌که درس‌های حوادث گذشته فراموش نمی‌شوند، ارائه کردیم، اما این حادثه رخ داد و مایه تاسف است.

بالگرد‌های SH-۶۰ K که هر کدام حامل چهار خدمه بودند، به ترتیب در ساعات ۲۲:۳۸ و ۲۳:۰۴ به وقت محلی ارتباط خود را از دست دادند.

مینهورو کیهارا گفت احتمالا سیگنال اضطراری این ۲ بالگرد همزمان ارسال شده است.

وی افزود که ۲ دستگاه ضبط مکالمات پرواز «در مکانی بسیار نزدیک به هم» پیدا شده و اکنون تحت بررسی هستند.

به گفته دریادار ریو ساکای، رئیس ستاد MSDF، این ستاد تمامی رزمایش‌های بالگرد‌های SH-۶۰ K ساخت شرکت «صنایع سنگین میتسوبیشی» را پس از این حادثه متوقف کرد و برای بررسی آن کمیته‌ای تشکیل داد.

ریو ساکای در نشستی مطبوعاتی گفت که این ۲ بالگرد پس از برخاستن از ناوشکن‌های جداگانه‌ای که در نزدیکی محل حادثه مستقر شده بودند در حال رزمایش شناسایی و حمله به زیردریایی بودند.

وی با اشاره به این‌که هیچ گونه اختلالی در تجهیزات این دو بالگرد گزارش نشده است، گفت: عمق آب در نزدیکی محل سقوط حدود ۵ کیلومتر و ۵۰۰ متر است.

مینهورو کیهارا گفت علت این حادثه هنوز مشخص نیست، اما وزارت دفاع ژاپن تمام تلاش خود را برای جستجو و نجات مفقودان انجام خواهد داد.

حوادث مرگبار اخیر هواگرد‌های نیروی دفاع از خود ژاپن شامل سقوط یک بالگرد UH-۶۰ JA به دریا در استان اوکیناوا در آوریل ۲۰۲۳ (فروردین – اردیبهشت ۱۴۰۲) است که منجر به کشته شدن ۱۰ سرنشین آن شد.

ژانویه ۲۰۲۲، یک جت جنگنده F-۱۵ نیروی دفاع از خود هوایی ژاپن در نزدیکی استان ایشیکاوا در دریای ژاپن سقوط کرد و ۲ خلبان آن کشته شدند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • رزمایش دریایی مشترک سوریه و روسیه آغاز شد
  • لحظات کشتار وحشیانه توسط جنگنده‎های اسرائیل
  • لحظات کشتار وحشیانه جنگنده‎های اسرائیل
  • پیام حزب‌الله به تل‌آویو با سرنگونی ۵ پهپاد رژیم صهیونیستی
  • پیام‌های حزب‌الله به تل‌آویو با سرنگونی ۵ پهپاد رژیم صهیونیستی
  • حمله هوایی شدید اسرائیل به نقاط مختلف غزه / استعفای رئیس اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل/ اسرائیل به دست نتانیاهو ویران می شود
  • حمله هوایی شدید اسرائیل به نقاط مختلف غزه/استعفای رئیس اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل/ اسرائیل به دست نتانیاهو ویران می شود
  • حملات هوایی گسترده رژیم صهیونیستی به شهر غزه
  • بزرگترین رزمایش نظامی آمریکا و فیلیپین آغاز شد
  • سقوط ۲ بالگرد نظامی ژاپن