Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، مسعود سلطانی‌فر در هفتاد و هفتمین جلسه ستاد ملی ساماندهی امور جوانان ضمن تبریک ایام مبارک ماه رجب از خدمات کمیته امداد امام خمینی(ره)، سازمان تبلیغات اسلامی و ستاد کل نیروهای مسلح در حوزه جوانان و آسیب های اجتماعی تقدیر کرد و افزود: مباحث بسیار خوبی در جلسه مطرح شد و به اعتقاد بنده محورهای اصلی که باید در ستادهای ساماندهی امور جوانان و شورای عالی جوانان بر آن متمرکز شد، مباحث تسهیل تشکیل خانواده و ازدواج، تلاش برای اشتغالزایی جوانان و مباحث فرزندآوری و جمعیت است که مقام معظم رهبری تاکید ویژه ای بر آن دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر ورزش و جوانان خطاب به اعضای ستاد ملی ساماندهی امور جوانان گفت: یکی از وظایف ما این است که بتوانیم در یک فرایند سالم فرزندآوری را گسترش دهیم و از خانواده ها حمایت و پشتیبانی کنیم تا از روند پیری جمعیت جلوگیری و بتوانیم نسلی جوان، شاداب و پویا که موتور محرک کشور است را تربیت کنیم.

وی با اشاره به افزایش ثبت ازدواج و کاهش طلاق در ۹ ماه اول سال جاری، ادامه داد: تلاش برای کاهش طلاق باید در دستور کار قرار گیرد، بعد از سال ها که با آمار کاهشی ازدواج و افزایش طلاق مواجه بودیم، امسال شاهد این رشد هستیم و قطعا آمار جدید تا پایان سال هم مبین این موضوع خواهد بود.

وزیر ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: برخلاف آنچه خیلی ها فکر می‌کردند، شیوع کرونا و برگزار نشدن مراسم، مانع ازدواج جوانان نشد و حذف مراسم و تشریفات سنگین و کمرشکن رغبت جوانان به ازدواج را بیشتر و کمک خوبی به رشد آمار ازدواج کرد.

سلطانی فر گفت: ما با مفاهیمی چون منافع ملی، حاکمیت ملی، تمامیت ارضی، مصالح مردم و... رو برو هستیم که به نظر من هیچ نسلی بر سر این موضوع اختلاف ندارد و هرکسی در هر شرایطی که زندگی می‌کند، باید پایبند به این مفاهیم باشد و به آنها اعتقاد داشته باشد و برای حفظ منافع ملی و تمامیت ارضی کشور خود تلاش کند؛ حال فرقی نمی‌کند جوان چه دهه ای باشد.

مردم‌سالاری پایه‌های امنیت ملی را تقویت می‌کند

وی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب، افزود: اگر مقام معظم رهبری تردیدی نسبت به جوانان ایرانی داشتند، تمرکزشان را در این بیانیه روی جوانان نمی گذاشتند، بنابراین باید بیش از هرچیز بر حوزه جوانان کار کنیم و با استفاده از ابزارهایی که داریم، به آنها خدمت رسانی کنیم.

سلطانی فر با بیان این که دموکراسی ایران عمر کوتاهی دارد ولی رشد بیشتری از کشورهای دیگر داشته است، گفت: افتخار ما این است که با وجود همه مشکلات توانستیم در سایه یک حکومت دینی، مردم سالاری دینی را دنبال کنیم و احزاب و رسانه های مختلف در سایه این حکومت دینی بتوانند آزادانه کار کنند. همچنین با فعالیت بیش از ۲۴ هزار تشکل مردم نهاد در کشور زمینه مشارکت مردم را فراهم کرده که این تشکل ها پل ارتباطی مردم و دولت و منتقل کننده انتقادات و خواسته های مردم به دستگاه های دولتی هستند.

سلطانی فر با اشاره به نهادینه شدن بلوغ اجتماعی مردم گفت: جمهوری اسلامی با همین عمر ۴۰ ساله دستاورد بسیار خوبی نسبت به سایر کشورها داشته و توانسته پایه های مردم سالاری را شکل دهد و باید جریان انتقال قدرت را مثل ۴۰ سال گذشته دنبال کنیم.

وی با تاکید بر این که پایه های مردم سالاری ایران قوی است، افزود: شاهد تلاش مسئولان برای مستحکم تر شدن مردم سالاری هستیم که این امر پایه های امنیت ملی ما را نیز تقویت می کند.

وزیر ورزش و جوانان با بیان این که توانمندسازی سازمان های مردم نهاد را در دستور کار داشته و داریم، افزود: تلاش می‌کنیم از این بستر بسیار خوب جهت تحکیم پایه های مردم سالاری دینی که برداشتی نو در دنیا محسوب می شود، استفاده کنیم و حتما تلاشمان را در این زمینه بیشتر خواهیم کرد.

سلطانی فر با تاکید بر تربیت مدیران آینده کشور در سازمان های مردم نهاد، افزود: یقین داریم که مدیران آینده نظام ما در حوزه های مختلف همین جوانانی هستند که در این سمن ها فعالیت می‌کنند و بنا بر این آموزش آن ها را در اولویت برنامه های خود داریم.

برچسب‌ها مسعود سلطانی فر سازمان های مردم نهاد گام دوم انقلاب

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مسعود سلطانی فر سازمان های مردم نهاد گام دوم انقلاب مسعود سلطانی فر سازمان های مردم نهاد گام دوم انقلاب اخبار کنکور مردم سالاری مردم نهاد سلطانی فر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۶۲۴۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۴ درصد مردم از کارت جایگاه داران استفاده می‌کنند

جعفر سالاری نسب گفت: سال گذشته تلاش کردیم که حداکثر مردم به دنبال کارت سوخت شخصی خودشان باشند به طوری که ما در این سال ۴ میلیون کارت سوخت شخصی تولید و تحویل دادیم. 

 او افزود:۹۳ درصد از هموطنان حدود ۸۰ تا ۱۰۰ لیتر مصرف سوخت دارند ما آلان تاکسی اینترنتی را داریم که از کارت اضطراری استفاده می کنند. 

سالاری نسب افزود:  در حال حاضر ۱۱۸ میلیون لیتر مصرف سوخت داریم در ایام نوروز مردم ۷۰ درصد از کارت شخصی خود استفاده کرده‌اند

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی

دیگر خبرها

  • اهمیت خانواده و ازدواج برای نسل جوان تببین شود
  • ۳۰۰۰ جوان کهگیلویه و بویراحمد در انتظار وام ازدواج
  • ۳۰۰۰جوان کهگیلویه و بویراحمدی در صف پرداخت وام ازدواج هستند
  • توزیع اعتبارات کهگیلویه و بویراحمد مبنای منطقی ندارد
  • ۳۴ درصد مردم از کارت جایگاه داران استفاده می‌کنند
  • برگزاری میزگرد پوشش دانشجویان در دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج
  • عملیات وعده صادق تمام معادلات دنیا را تغییر داد
  • تحول بی نظیر موسیقی مدرن با آلبوم جدید مُجال
  • عملیات وعده صادق هیمنه استکبار را شکست
  • خانواده‌های شهدا پاسداران واقعی ارزش‌های انقلاب اسلامی هستند