Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@21:39:50 GMT

اولویت با اجرای برنامه های اقتصادی در دیشموک است

تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۶۲۴۵۷

اولویت با اجرای برنامه های اقتصادی در دیشموک است

دارا کریمی نژاد  روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به بازدید ۲ روزه از روستاهای دیشموک گفت: دیشموک ظرفیت مناسبی در حوزه اب و خاک داراد که اجرای برنامه های اقتصادی  در این زمینه در اولویت است.

وی کشت گیاهان دارویی در بخش دیشموک را یکی از ظرفیت های اقتصادی با سوددهی مناسب دانست و بیان کرد: به منظور ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی برای مردم بخش دیشموک ۵ الی ۱۰ هزار هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی این بخش به زیر کشت گیاهان دارویی می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تاکنون در ۲۹۰ هکتار از ارضی ملی بخش دیشموک کهگیلویه گیاه داروئی کشت شده است.

بخش دیشموک تنها ذخیره گاه گیاه دارویی کرفس کوهی در کهگیلویه و بویراحمد است و مرغوب ترین نوع این گیاه دارویی در منطقه دل افروز دیشموک می روید.

کریمی نژاد با اشاره به اینکه منطقه دیشموک به عنوان پایلوت گیاهان دارویی در استان معرفی شده است اضافه کرد: از ظرفیت بنیاد علوی در این راستا به نحو احسن استفاده خواهد شد.

وی اجرای برنامه‌های فرهنگی موثر در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی را از دیگر اولویت ها در بخش محروم دیشموک ذکر کرد و گفت: با همکاری نهاد پیشرفت و آبادانی بنیاد علوی برنامه‌هایی در کوتاه مدت برای کاهش این آسیب‌ها اجرا می‌شود.

کرمی نژاد تصریح کرد: در راستای ساماندهی و تعریض مسیر ارتباطی تنگ چویل به خوزستان و خروج دیشموک از بن بست اعتبار خوبی در سال آینده به این طرح تزریق خواهد شد.

 وی اضافه کرد: برای پرکردن اوقات فراغت با همکاری مدیرکل ورزش و جوانان طرح چمن مصنوعی در روستاهای حومه غربی با مشارکت بنیاد علوی اجرا می‌شود.

بخش دیشموک با ۲۳ هزار نفر جمعیت و ۸۵ روستا در ۸۵ کیلومتری دهدشت مرکز شهرستان کهگیلویه قرار دارد.

شهر دیشموک از شمال به شهرستان لردگان در چهارمحال و بختیاری، از غرب به ایذه و باغملک در خوزستان، از جنوب به ارتفاعات سه هزار متری کوه سیاه و بخش بهمئی گرمسیر و از شرق به بخش‌های مارگون و چاروسا و شهر دهدشت ارتباط دارد.

به گزارش ایرنا، اعضاء شورای اداری شهرستان کهگیلویه در این سفر ۲ روزه  از روستاهای درغک، اسفندان، سردو و جاده تنگ چویل به خوزستان بازدید کردند.

برچسب‌ها کرفس دیشموک توسعه اقتصادی کهگیلویه و بویراحمد طرح توسعه گیاهان دارویی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرفس دیشموک توسعه اقتصادی کرفس دیشموک توسعه اقتصادی کهگیلویه و بویراحمد طرح توسعه گیاهان دارویی اخبار کنکور گیاهان دارویی بخش دیشموک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۶۲۴۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احیای رویشگاه‌های گیاهان دارویی در هرمزگان

سید محمدنور موسوی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان گفت: بندرعباس، بشاگرد، میناب، رودان و بستک از شهرستان‌هایی هستند گیاهان دارویی در آنها کشت می‌شود.

وی گفت: پارسال ۹ فقره طرح مصوب بهره برداری گیاهان دارویی با همکاری بهره برداران و تعاونی‌های مردمی به مساحت ۲۲۰ هزار هکتار پوشش داده شد که شامل دوگونه دارویی آویشن و آنغوزه است.

موسوی افزود: عملیات اصلاحی و احیایی در مراتع با همکاری بهره برداران شامل احداث هلالی آبگیر، بذرکاری، بذرپاشی و حفاظت و قرق است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان گفت: سالانه حدود ۲۰ تن آویشن و آنغوزه از مراتع و رویشگاه‌های استان برداشت می‌شود که ارزش اقتصادی بیش از ۱۲۱ میلیارد ریال است.

وی افزود: گونه‌های دارویی و خوراکی شامل آویشن، آنغوزه تلخ، بادام کوهی، بنه، گیشدر، پونه، مور خوش، مور تلخ، کلپوره، گلدر و آلوئه ورا بیشترین مصرف را در استان هرمزگان دارند.

موسوی گفت: این گونه‌های دارو‌های گیاهی پس از برداشت به استان‌های فارس، اصفهان، تهران ارسال و بعد از فرآوری و بسته بندی به خارج از کشور صادر می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • گل محمدی به عنوان گیاهی اقتصادی برای کشاورزان یزدی
  • قرار گرفتن گل محمدی در برنامه‌ی توسعه‌ی کشت استان یزد
  • تولید سالانه ۱۶هزار تن گیاهان دارویی در لرستان
  • احیای رویشگاه‌های گیاهان دارویی در هرمزگان
  • افزایش ۷۰۰ هکتاری مزارع کشت گیاهان دارویی در اصفهان
  • غارت گیاهان کوهی در کهگیلویه و بویراحمد/ تجویز نسخه‌های پیشگیری روی کاغذ مسئولان
  • ممنوعیت برداشت گیاهان دارویی صنعتی در عرصه‌های طبیعی
  • وجود بیش از دو هزار گونه گیاهی در گنجینه گیاه شناسی کردستان
  • تجلیل از خانواده شهدا حومه غربی دیشموک
  • اصلاح الگوی کشت تکلیف قانونی وزرات جهاد کشاورزی