Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز،  لایحه شهرداری تبریز درخصوص اصلاح و افزایش معادل ۳۵ درصد برای سال ۱۴۰۰ نسـبت به نرخ کرایه های واقعی سالجاری در مسیرهای اصلی شهر تبریز و بصورت مبلغ رند شده در دستور کار شورای اسلامی شهر تبریز قرار گرفت و با افزایش ۳۵ درصدی نرخ کرایه تاکسی ها در سال آینده موافقت شد.

سونیا اندیش عضو شورای شهر تبریز در این خصوص گفت: بحث رند کردن مبالغ کرایه تاکسی ها باید مدنظر باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: شهرداری تاکسی ها را مکلف کرده تا کارتخوان برای تاکسی ها در نظر بگیرد.

وی با بیان اینکه اپلیکیشن‌های موبایلی که امروز فعال هستند تمام شهروندان نمی‌توانند از این اپلیکیشن ها استفاده کنند اما عموم مردم استفاده از کارتخوان‌ ها را یاد گرفته اند، گفت: رند کردن کرایه در برخی خطوط به نفع رانندگان و در برخی موارد به ضرر تاکسیرانان است.

عضو شورای اسلامی شهر تبریز تصریح کرد: شهرداری اگر بتواند با بانک ها مذاکره کند تهیه کارتخوان به نفع بانک ها است .

چرا شهرداری تبریز نمی‌تواند

محمدباقر بهشتی دیگر عضو شورای تبریز گفت: شهرداری باید اراده‌ای برای الکترونیکی کردن پرداخت‌ها در تاکسیرانی داشته باشد چگونه است که یک شرکت خصوصی توانسته اما شهرداری نمی‌تواند.

خزانه دار شورای اسلامی شهر تبریز گفت: در تعیین نرخی که برای کرایه تاکسی ها مصوب شده است آیا نماینده تاکسی‌ها حضور داشته‌اند یا خیر.

غلامحسین مسعودی ریحان با بیان اینکه با شیوع کرونا استفاده از حمل ونقل عمومی کاهش داشته است  اضافه کرد: با روند فعلی اقتصاد کشور تورم در سال آینده نیز افزایش خواهد یافت باید در تعیین نرخ کرایه تورم ‌سال آینده را در نظر بگیریم.

وی گفت: خدماتی که به اتوبوسرانی ارائه می‌شود به تاکسیرانان ارائه نمی‌شود.

فریدون بابایی اقدم دیگر عضو شورای شهر تبریز نیز اظهار داشت: کرایه های واقعی و مصوب سال باید براساس کرایه های مصوب باشد.

عبدالله تقی‌پور عضو شورای شهر تبریز اظهار داشت: از شهرداری برای قیمت گذاری قبل از موعد تقدیر می‌کنیم.

وی افزود: چندین سال است بحث تاکسی‌ متر ها و خودپرداز ها مطرح است. شهرداری در بانک شهر سهام دار است و ۶۰۰ میلیارد تومان  پول شهرداری  در بانک شهر است که باعث کمک به این بانک شده است‌ که می‌تواند در این زمینه کمک حال ما باشد.

تقی پور تصریح کرد: در خبرها آمده بود در خصوص شیوع کرونا ۱۵۰ نفر از تاکسیرانان جان خودرا از دست داده‌اند باید نسبت به ارتقا این قیمت حساس باشیم.

سونیا اندیش همچنین اضافه کرد: افزایش قیمت کرایه تاکسی ها در سال های گذشته مناسب با افزایش تورم افزایش نیافته است.

وی تاکید کرد: خودرویی که سال گذشته ۷۰ میلیون تومان ارزش داشت امروز بیش از ۲۰۰ میلیون تومان است و قطعه آنها نیز گران شده است .

عضو شورای اسلامی شهر تبریز گفت: وظیفه شورا و وظیفه دستگاه های متولی ارائه تسهیلات و کمک به رانندگان است. سال های قبل قطعات مصرفی به تاکسیرانان ارایه می‌شد اما اخیرا همچین چیزی نداریم.

ناوگان اتوبوسرانی را به نحو مناسب به روز رسانی و گسترش ندادیم

اندیش با اشاره به اینکه ناوگان اتوبوسرانی را به نحو مناسب به روز رسانی و گسترش ندادیم اظهار داشت:  مترو نیز تکمیل نیست و مردم از تاکسی استفاده می‌کنند و بضاعت مردم‌ نیز بیش از این نیست .

وی گفت: بانک شهر مدیون شهرداری است باید در ارائه خودپرداز به شهرداری اقدام کند.

عضو شورای اسلامی شهر تبریز اضافه کرد: ماهانه مبالغ بالای تراکنش در این تاکسی ها وجود دارد که بسیار به نفع بانک شهر است و باید با ما همکاری کند.

مسعودی ریحان گفت: سال گذشته ۳۲ میلیارد تومان برای فناوری اطلاعات بودجه در نظر گرفته شد و هدف هوشمند کردن شهر بود.

وی افزود: شرکت‌هایی وجود دارد که حاضرند نه تنها پولی از تاکسی ها دریافت نکنند بلکه حاضرند امکاناتی نیز به آنها بدهند و گرنه شرکت‌هایی وجود دارند که متقاضی همکاری هستند اما اراده‌ای برای ارائه دستگاه پز به تاکسی ها در شهرداری وجود ندارد.

خزانه دار شورای اسلامی شهر تبریز تاکید کرد: وقتی می‌گوییم قطار شهری آن مقدار که هزینه شده خروجی نداشته است برخی همکاران گلایه می‌کنند اما واقعیت این است که خروجی مترو  به اندازه هزینه کرد نیست.

اتوبوس‌های تبریز اسقاط و  رده خارج هستند

عضو شورای اسلامی شهر تبریز گفت: اتوبوس‌های ما امروز در حال اسقاط هستند و رده خارج شده‌اند اما اقدامی انجام نشده است.

وی تاکید کرد: بار حمل ونقل شهر تبریز را تاکسی ها دارند به دوش می‌کشند اما تسهیلات مناسبی به آنها ارائه نشده است و تصمیمات گرفته شده عملی نشده اند.

مسعودی ریحان اظهار داشت: باید نمایندگان تاکسیرانی در جلسات تعیین و تکلیف حضور داشته باشند.

 اندیش گفت: کرایه تاکسی ها اگر ۳ برابر نیز افزایش یابد بازهم جوابگوی نیاز‌های آنان نیست و باید برای آنها تسهیلات در نظر گرفت.

وی بیان داشت: رانندگان تاکسی جزو اقشار مستضعف جامعه هستند.

سونیا اندیش اظهار داشت: امروز در کشور رکود وجود دارد میانگین درآمد رانندگان تاکسی نزدیک 2.5 میلیون تومان است که این جوابگوی نیاز آنها نیست.

عضو شورای اسلامی شهر تبریز گفت: فرمانداری نباید با درصد صحبت کند بلکه باید با واقعیت ها سخن بگوید، چرا که بیش از ۵۰ درصد افزایش بازهم حداقل افزایش است.

وی ادامه داد: چگونه می‌شد شهرداری تاکسیرانی را همانند اتوبوسرانی اداره می‌کرد در آن صورت باید چندین میلیاردتومان هزینه می‌کرد لااقل به آنها تسهیلات دهد.

اندیش گفت: نباید بار مالی برای تهیه کارتخوان به رانندگان تاکسی وارد شود، اگر بخواهیم‌ نرخ کرایه تاکسی را افزایش دهیم و واقعی شود باید ۳۰۰ درصد افزایش یابد تا واقعی شود.

دبیر شورای اسلامی شهر تبریز گفت: سیاست گذاری کپنهاگ در دانمارک برای آلودگی هوا، سلامت مردم و کاهش ترافیک، هزینه حمل و نقل عمومی را افزایش داده‌اند تا مردم با دوچرخه رفت آمد کنند تا علاوه بر کاهش الودگی هوا سلامت مردم‌نیز ارتقا یابد در دنیا اینگونه تفکرات نیز وجود دارد.

 وی ادامه داد: اجرای این طرح در ایران نیاز به فرهنگ سازی و ایجاد زیرساخت ها است.

دخالت دولت در قیمت گذاری درست نیست 

شکور اکبرنژاد گفت: دخالت دولت در قیمت گذاری درست نیست قیمت گذاری های ما چون منطقی نیست رعایت نمی‌شود.

وی افزود: بدنه شهرداری به قدری سنگین است که توان حرکت ندارد، قابل قبول نیست که نتوان به تاکسی ها پوز ارائه کرد.

تا امروز کسی را به دلیل خالی بودن مغازه ها، کسی را دادگاهی نکردیم

اکبرنژاد اظهار داشت: مغازه‌های ما در نقاط مختلف بلااستفاده باقی مانده است اما تا امروز کسی را به دلیل خالی بودن این مغازه ها، کسی را دادگاهی نکردیم‌ اما اگر برای گسترش کسب و کار مساعدت انجام شود دخالت می‌شود.

اعضای شورای شهر با افزایش ۳۵ درصدی نرخ کرایه تاکسی ها در سال آینده نسبت به نرخ مصوب سال ۹۹ با این شرط که شهرداری برای تاکسی ها کارتخوان رایگان ارائه دهد تصویب شد.

انتهای پیام/60001
 

منبع: فارس

کلیدواژه: تبریز افزایش قیمت شورای شهر شهرداری تاکسی تاکسیرانی شورای شهر تبریز شهرداری تبریز اتوبوسرانی مترو تبریز نرخ کرایه تاکسی کارتخوان بانک کپنهاگ دوچرخه دانمارک تهران خبرگزاری فارس فارس تبریز عضو شورای اسلامی شهر تبریز نرخ کرایه تاکسی شورای شهر تبریز کرایه تاکسی ها تاکسی ها قیمت گذاری سال آینده بانک شهر ۳۵ درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۶۲۴۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدهی بازارهای مختلف در سال ۱۴۰۲ چقدر بود؟

به گزارش خبرنگار مهر، بازارهای مختلف در سال ۱۴۰۲ رشد را تجربه کردند در این مطلب به صورت مختصر وضعیت بازارها در ابتدای سال ۱۴۰۲ تا انتهای سال را بررسی می‌کنیم:

بازار سرمایه

بازار سرمایه در ابتدای سال ۱۴۰۲ در جایگاه ۲ میلیون و ۸۹ هزار واحد قرار داشت، بورس در ابتدای سال ۱۴۰۲ وضعیت مثبتی را تجربه کرده و با افزایش انتظارات مثبت و خبرهای مثبت در بورس، بسیاری از فعالان بازار سرمایه از فتح قله ۳ میلیون واحدی در بهار ۱۴۰۲ سخن می‌گفتند، اما استراتژی دولت در سال ۱۴۰۲ رشد بورس نبود.

به یک باره در ۱۷ اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۲ صف‌های خرید تبدیل به صف‌های فروش شده و ریزش فرسایشی و بیش از ۱۰ ماه بورس آغاز شد، بررسی‌ها نشان می‌دهد بورس در انتهای سال در جایگاه ۲ میلیون و ۱۶۰ هزار واحد قرار دارد که نشان می‌دهد بورس رشد ۳.۵ درصدی را تجربه کرده است.

دلار

بازار ارز در سال ۱۴۰۲ وضعیت صعودی را تجربه کرد، فروردین ماه سال ۱۴۰۲ قیمت دلار در محدوده ۴۹,۸۰۰ تومان قرار داشت که در شرایط فعلی در محدوده ۵۹,۸۷۰ تومان قرار دارد که رشد ۱۹ درصدی را نشان می‌دهد.

بانک مرکزی در سال ۱۴۰۲ با سیاست‌های مختلف پولی - مالی، ارزی سعی کرد که قیمت دلار را کنترل کند، آخرین اقدام بانک مرکزی در سال ۱۴۰۲ انتشار اوراق سپرده ۳۰ درصدی بود.

طلا

طلا در ابتدای سال ۱۴۰۲ به قیمت ۲میلیون و ۵۲۹ هزار و ۸۰۰ تومان بود که در انتهای سال ۱۴۰۲ به قیمت ۳ میلیون و ۱۱۰ هزار تومان رسیده است، طلا رشد ۲۳ درصدی را در طول سال ۱۴۰۲ تجربه کرده است. این بازدهی به علت افزایش قیمت دلار در بازار داخلی ایران و افزایش قیمت انس طلای جهانی رقم خورد و باعث شد بازدهی طلا از دلار بیشتر شود.

مسکن

قیمت مسکن به علت حباب انباشته سنگین و کم بودن قدرت خرید توسط مردم مثل همیشه تابع افزایش قیمت دلار نبوده و کمتر از دلار رشد کرده است، بررسی‌ها نشان می‌دهد متوسط قیمت مسکن در تهران در ابتدای سال ۱۴۰۲ هر متری ۷۱.۲۹۹.۰۰۰ تومان بوده که با افزایش ۱۳ درصدی به ۸۰ میلیون و ۶۱۰ هزار تومان رسیده است.

بیت کوین

بیت کوین و رمزارزها در سال ۱۴۰۲ همگان را غافلگیر کرد، ابتدای سال ۱۴۰۲ قیمت بیت کوین به ۲۷ هزار و ۸۹۳ دلار رسیده بود اما در انتهای سال با جهشی ۱۴۵ درصدی به ۶۸ هزار و ۴۱۰ هزار واحد رسید.

بررسی‌ها نشان می‌دهد، بیت کوین و رمزارزهای دیگر بیشترین بازدهی را در سال ۱۴۰۲ داشته اند، بیت کوین بیش از ۲ سال در کانال ۲۰ تا ۴۰ هزار واحدی نوسان کرده و به یک باره با جهش فوق العاده همه را غافلگیر کرد.

کد خبر 6057045 وحید بلالی

دیگر خبرها

  • بازدهی بازارهای مختلف در سال ۱۴۰۲ چقدر بود؟
  • قیمت دلار، سکه و طلا در بازار ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • قیمت دلار، سکه و طلا در بازار امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • افزایش ۱۷ درصدی بازدید از موزه‌های آذربایجان‌شرقی + فیلم
  • افزایش نرخ کرایه تاکسی‌ها در گیلان
  • افزایش خودسرانه کرایه جابجایی مسافر بین شهری گیلان
  • قیمت طلا و سکه امروز ۸ فروردین ۱۴۰۲
  • کرایه تاکسی در این شهر گران شد
  • کرایه تاکسی در رشت گران شد
  • افزایش ۵ برابری بودجه سال آینده شهرداری تهران نسبت به ۱۴۰۰