Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، سیما سادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به توصیه هایی برای استفاده ماسک اظهار کرد: استفاده درست و صحیح از ماسک، به عنوان مهمترین عامل بازدارنده از ابتلا به بیماری کووید-۱۹ بسیار حائز اهمیت است. بر این اساس توصیه می‌کنیم که قبل از استفاده از ماسک دقت کنید که ماسک مورد استفاده، آسیب دیده، پاره و یا مرطوب نباشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: قبل و بعد از استفاده از ماسک دست‌های خود را به خوبی ضدعفونی کرده یا با آب و صابون به مدت حداقل ۲۰ ثانیه شست و شو دهید. ماسک را به شکلی بر روی صورت قرار دهید که دهان، بینی و چانه به طور کامل پوشانده شود و از عدم ایجاد هرگونه شکاف بین صورت و ماسک اطمینان حاصل کنید.

لاری ادامه داد: در طول مدت استفاده از ماسک از هرگونه لمس آن به طور جدی خودداری کنید. به هنگام صحبت کردن به هیچ وجه ماسک را از صورت خود برندارید. به محض مرطوب شدن ماسک مورد استفاده آن را با ماسک تمیز جایگزین کنید. به هنگام درآوردن ماسک از صورت به هیچ وجه جلوی ماسک را لمس نکرده و آن را از پشت سر خارج کنید.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیان کرد: بعد از استفاده از ماسک، ماسک استفاده شده را از خود و سطوح اطراف دور نگه داشته و آن را در داخل سطل زباله در دار بیندازید. بعد از برداشت ماسک از صورت ضمن خودداری از هرگونه تماس دست به صورت، دهان، بینی، چشم‌ها، دست‌ها را ضدعفونی کرده یا با آب و صابون شست‌وشو دهید.

وی گفت: همچنین ضروری است که از استفاده بیش از یکبار ماسک‌های یکبار مصرف به طور جدی خودداری کنید.

گفتنی است؛ نمودار موارد بستری روزانه در برخی استان‌های کشور، همچنان دارای روند صعودی است و متاسفانه در هفته گذشته، شاهد افزایش نسبی در میانگین بروز موارد مثبت بستری و افزایش در میانگین بروز موارد مرگ و میر ناشی از بیماری نسبت به هفته ماقبل هستیم.

  ۱۱ شهرستان کشور همگی از استان خوزستان، همچنان در وضعیت قرمز بیماری قرار دارند. ۳۲ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۲۵۱ شهرستان در وضعیت زرد و ۱۵۴ شهرستان در وضعیت آبی بیماری هستند.

در هفته گذشته بیشترین میزان بروز موارد مثبت بستری به ترتیب در استان‌های خوزستان، مازندران و سمنان و بیشترین میزان بروز موارد مرگ و میر ناشی از کرونا به ترتیب در استان‌های خوزستان، مازندران، گلستان و سمنان گزارش شده است.

متاسفانه به دنبال عادی انگاری شرایط بیماری در کشور، میزان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی طی روزهای اخیر با کاهش مواجه بوده است و استان های کردستان، آذربایجان غربی، سیستان و بلوچستان، گلستان، خوزستان و ایلام دارای پایین‌ترین میزان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در کشور بوده‌اند.

توجه به رابطه مستقیم و معنی دار میان کاهش عمل به توصیه های بهداشتی و افزایش موارد بستری و به  دنبال آن افزایش در موارد مرگ و میر ناشی از کرونا، مطمئنا در صورت تداوم روند کاهش عمل به دستورالعمل‌های بهداشتی، کشور مجددا با خیز سهمگین و شدید بیماری مواجه می‌شود. امیدواریم مردم با پرهیز از هرگونه ساده انگاری و اهمال در رفتارهای فردی و اجتماعی کمک کنند تا مانع از تکرار تجربیات تلخ گذشته شده و از ایجاد خیز چهارم بیماری در کشور جلوگیری شویم.

بیشتر بخوانید

پیشگیری از کرونا با استفاده از ۲ ماسک بیشتر است؟

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ماسک تنفسی استفاده از ماسک استفاده از ماسک وزارت بهداشت بروز موارد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۶۲۵۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش همکاری ها در بخش بهداشت و درمان محور دیدارهای وزیر بهداشت طالبان

قلندرعباد، سرپرست وزارت صحت‌عامه طالبان با ژاو شینگ، سفیر چین و رئیس اداره یونسیف جداگانه در دفتر کارش دیدار کرد.

در این دیدار طرفین درباره بازسازی شفاخانه جمهوریت، ظرفیت سازی داکتران افغان، سرمایه گذاری در بخش صحی، کنترل بیماری های کرونا و فلج اطفال و هماهنگی بهتر بین دو کشور بحث و گفت وگو کردند.

سرپرست وزارت صحت‌عامه برهمکاری کشور چین در زمینه بازسازی و ارتقاء ظرفیت کارمندان صحی در افغانستان تاکید نموده افزود: ما در سکتور صحی افغانستان نیروی انسانی زیادی داریم و لازم است تا ظرفیت های آنان افزایش یابد.

سفیر چین همچنین همکاری دوجانبه میان دو کشور را ضروری خوانده از ادامه همکاری های کشورش با سکتور صحی افغانستان اطمینان داد.

همچنین دکتر قلندر عباد سرپرست وزارت صحت با تاج الدین اویلا رئیس جدید اداری سازمان یونیسف در دفتر کارش دیدار کرد.

طرفین در این دیدار پیرامون همکاری های مشترک در عرصه صحت گفت وگو کردند.

عباد در این دیدار گفت: ما می خواهیم خدمات صحی معیاری و باکیفت را بدون تبعیض در تمام نقاط افغانستان برای مردم ارائه کنیم .

مسئول اداری جدید سازمان صحی جهان از همکاری های این سازمان در بخش صحت با افغانستان وعده سپرد.

سازمان یونیسف ازچندین دهه به این طرف در افغانستان فعال بوده و در بخش صحت و آموزش با مردم این کشور همکاری داشته است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • توضیح وزارت بهداشت درباره خانم دکتر بخشی/ علت مرگ هنوز توسط پزشکی قانونی اعلام نشده است
  • توضیح وزارت بهداشت درباره خانم دکتر بخشی
  • سختگوی وزارت بهداشت : علت مرگ دکتر بخشی هنوز مشخص نیست
  • هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود/ علت مرگ این پزشک مشخص نیست
  • دکتر پرستو بخشی خودکشی کرد؟ | واکنش رسمی وزارت بهداشت به مرگ یک متخصص قلب | نام این پزشک متخصص زن در لیست سیاه وزارت بهداشت بود؟
  • سختگوی وزارت بهداشت:علت مرگ دکتر بخشی هنوز مشخص نیست
  • پیشگیری از بیماری هاری ارزان و قطعی است ؛ از تحریک سگ و گربه بپرهیزید
  • بیشترین بیماری هاری توسط سگ و گربه ایجاد می‌شود
  • عکس هایی جالب از شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا / تاریخ تکرار شد!
  • افزایش همکاری ها در بخش بهداشت و درمان محور دیدارهای وزیر بهداشت طالبان