Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-19@21:22:44 GMT

تنها ۶۰ درصد مردم قم از ماسک استفاده می کنند

تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۶۲۵۵۷

تنها ۶۰ درصد مردم قم از ماسک استفاده می کنند

به گزارش خبرنگار مهر، سیامک محبی بعد از ظهر یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه بیش از یک سال است که کشور و استان درگیر بیماری کرونا هستند و شرایط فعلی در استان قم آبی است، گفت: استان قم از لحاظ نرخ بروز بیماری در بین ۳۱ استان کشور، در جایگاه بیست و نهم قرار دارد و شرایط برای افزایش مبتلایان در استان شکننده است و میزان رعایت پروتکل‌ها افت محسوسی داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس مرکز بهداشت استان قم با اشاره به شناسایی کرونای انگلیسی در استان و به صدا درآمدن زنگ خطر برای استان در زمینه این بیماری، افزود: در صورت عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در بین افراد، روزهای پایانی سال یا اوایل سال آینده روزهای سختی را در مواجهه با موج بعدی بیماری کرونا در استان خواهیم داشت.

وی با تاکید بر اینکه متأسفانه در چند هفته اخیر، مراجعه به مراکز درمانی افزایش پیدا کرده است و میانگین پذیرش بیمار در هفته گذشته از ۱۸ بیمار به ۲۸ بیمار در روزهای ابتدایی این هفته رسیده است، ادامه داد: طبیعتاً تعداد بیماران بستری شده و تحت نظر در بخش مراقبت‌های ویژه نیز در مراکز درمانی استان، افزایش یافته است.

سیامک محبی با بیان اینکه این هفته تعداد مراجعه افراد به مراکز ۹ گانه بهداشت، روزانه ۲۲۴ نفر بوده است و هفته قبل آن نیز ۱۸۲ بیمار بوده است، گفت: در سه هفته گذشته ۱۴۷ مورد مراجعه و هفته قبل آن نیز ۱۰۸ نفر بوده که این روند یک ماهه و افزایش تعداد مراجعان از ۱۰۸ مورد به ۲۲۴ نفر، نشان از افت محسوس رعایت پروتکل‌های بهداشتی و افزایش حضور در تجمع‌ها را داشته است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به اینکه از ابتدای طرح شهید سلیمانی تا الان کل تست‌های انجام شده در استان ۲۴ هزار و ۱۱۴ مورد بوده است که این تعداد در بیمارستان‌ها، مراکز منتخب درمانی، سه آزمایشگاه خصوصی و تست‌های pcr سریع بوده است، افزود: در هفته گذشته در استان قم ۳ هزار و ۶۵۸ تست از مردم گرفته شده که متأسفانه ۲۰۸ مورد آن مثبت بوده است.

وی با تاکید بر اینکه شاید برخی از مردم بگویند این آمار با تعداد بستری‌ها در هفته گذشته مطابقت ندارد، ادامه داد: لزوماً هر بیماری که تست می‌دهد در بیمارستان بستری نمی‌شود و خیلی از مراجعین با درمان‌های سرپایی و قرنطینه شدن در منزل روند بهبودی و پشت سر گذاشتن بیماری را طی می‌کنند.

محبی با بیان اینکه سرایت بیماری کرونای انگلیسی بسیار بالا است و در مدت سه روز فرد را کاملاً زمین‌گیر می‌کند، گفت: متأسفانه میزان مرگ و میر در این بیماری نیز بیشتر است و از ۴۶ نمونه گرفته شده از افرادی که مشکوک به کرونا انگلیسی بودند و به تهران ارسال شده، دو بیمار شناسایی شده بود که یکی از آنها در بیمارستان بستری است و شخص دیگر نیز در منزل قرنطینه می‌باشد.

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه این دو بیمار مشکل خاصی ندارند و روند درمانی را پشت سر می‌گذارند، افزود: بیماری کرونا، بیماری هزار چهره است و هر روز یا دقیقه چهره‌های دیگری را به خود می‌گیرد و یا با علائم دیگری در بین افراد آشکار می‌شود که این نیز علل‌های مختلفی دارد.

رئیس مرکز بهداشت استان قم با تاکید بر اینکه در بیماری کرونا انگلیسی گروه‌های سنی پایین شامل اطفال، کودکان و جوانان بیشتر درگیر می‌شوند، ادامه داد: امیدواریم خانواده‌ها مراقبت‌های خاصی را در زمینه رعایت مسائل مختلف انجام دهند تا افراد به این بیماری مبتلا نشوند.

وی با بیان اینکه در بیماری‌های ویروسی راه‌های مراقبت و درمانی سختی وجود دارد، گفت: استان قم در دو مقطع واکسن کرونا را دریافت کرده است که در مقطع اول ۱۹۰ واکسن بوده و به افراد مدنظر تزریق شده است و منتظر هستیم ۳ هفته بگذرد و مجدداً به همین نفرات دُز دوم واکسن را تزریق کنیم.

محبی با اعلام اینکه مرحله دوم واکسن وارد استان قم شده است و از چهارشنبه واکسیناسیون تزریق ۱۸۰۰ واکسن آغاز شده است، افزود: در این مرحله افراد در مراکز درمانی و مشغول در خط مقدم مبارزه با کرونا، آن‌را دریافت کرده‌اند و انشاالله از اردیبهشت ماه یا خرداد سال آینده با تولید واکسن داخلی در کشور، واکسیناسیون عمومی صورت خواهد گرفت.

رئیس مرکز بهداشت استان قم با بیان اینکه عادی انگاری شرایط در قم رخ داده و اگر شرایط اینگونه پیش رود، افزایش تعداد مبتلایان و بستری و به طبع فوتی‌ها را خواهیم داشت، افزود: در صورت ادامه این شرایط، محدودیت‌ها و محرومیت‌هایی برای مردم در نظر گرفته خواهد شد.

محبی با تشکر از افراد و صنوفی که رعایت مسائل بهداشتی را انجام می‌دهند، گفت: در هفته‌های گذشته صنوف نانوایی، کافی نت، قنادی و در مدارس و مساجد رعایت مسائل بهداشتی در میان آنها افزایش یافته است.

رئیس مرکز بهداشت استان قم در پایان با بیان اینکه میزان استفاده از ماسک در بین مردم استان به شدت کاهش پیدا کرده است، افزود: در اماکن عمومی در خوش بینانه ترین حالت ممکن، ۶۰ درصد مردم از ماسک استفاده می‌کنند که آمار بسیار پایینی است و انتظار داریم با افزایش استفاده مردم از ماسک، میزان استفاده از آن به بالای ۹۰ درصد در بین همشهریان برسد.

کد خبر 5158082

منبع: مهر

کلیدواژه: قم ویروس کرونا مرکز بهداشت استان قم دانشگاه علوم پزشکی قم ویروس کرونا کرمانشاه آمار کرونا شیوع کرونا خطبه های نماز جمعه زلزله مشهد بوشهر کرونای انگلیسی گرگان بارش برف شیراز اردبیل عکس استانها رئیس مرکز بهداشت استان قم بیماری کرونا هفته گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۶۲۵۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

◄ مشارکت مردم و ابتکار بخش خصوصی/ نگاهی به پروژه لوکوموتیو GT22

تین نیوز عباس قربانعلی بیک* :

رهبر معظم انقلاب اسلامی ضمن تاکید مجدد بر اقتصاد، سال 1403 را به عنوان جهش تولید با مشارکت مردم  نامگذاری و در بیانات نوروزی فرمودند: اگر ما این توفیق را پیدا کنیم که همت مردم، سرمایه مردم، ابتکار مردم، حضور جدی آحاد مردم را در عرصه اقتصادی وارد کنیم، در واقع یک بسیج مردمی در امر اقتصاد بکنیم، تولید هم می تواند به جهش برسد ... . ایشان در دیدار با مسئولان نظام در 15 ماه مبارک رمضان فرمودند:

در بخش حمل و نقل ریلی یکی از آثار محسوس و ملموس برای مردم کاهش ظرفیت حمل مسافر ریلی به ویژه در ایام نوروز است که سبب اجبار مردم به استفاده از وسایل شخصی یا ناوگان حمل و نقل جاده ای و در نتیجه بالا رفتن آمار تلفات جانی می گردد. ظاهرا امسال نیز تعداد زیادی از قطارهای مسافری ایام نوروز با وجود آمادگی واگن های مسافری، به دلیل کمبود لوکوموتیو حذف شدند در صورتی که فرصت افزایش تعداد لوکوموتیو با مشارکت مردم و بخش خصوصی فراهم بوده و مکررا تجربه شده است. یک نمونه این مشارکت در 1387 با ابتکار یکی از شرکت های پیمانکار تعمیرات لوکوموتیو و همکاری تعدادی از دیگر شرکت های صنایع ریلی محقق شد و نتایج درخشانی در دو بعد فنی و کیفی درپی داشت که می توان ضمن ارزیابی و بهبود، آنرا تکرار نمود. پروژه لوکوموتیو GT22 یا افزایش 48 درصد به قدرت لوکوموتیو G22 با افزودن توربوشارژر، تغییر ژنراتور و ... نمونه مورد نظر است.     آماده به کاری لوکوموتیوها در چند دهه اخیر با یک روند نزولی اکنون به حدود 50 درصد رسیده که درآمد راه آهن را کاهش داده، بخش خصوصی را تضعیف و کم توان نموده و علاوه بر این انگیزه حمایت بیشتر از سوی دولت و مجلس را کاسته است (تین 266436). بررسی آمار 101 در 15 فروردین 1403 نشان می دهد آماده به کاری لوکوموتیو به 53 درصد رسیده و در انواع لوکوموتیو اصلی بخش خصوصی و دولتی بدین گونه بوده: 58 درصد و تقریبا برابر برای لوکوموتیوهای GT26 راه آهن و 69 درصد در بخش خصوصی، 65 درصد برای لوکوموتیوهای C30-7، 71 درصد برای Map24، 54 درصد زیمنس مسافری، 25 درصد لوکوموتیو آلستوم، 56 درصد لوکوموتیوهای G22 و ... .   تعداد 21 دستگاه لوکوموتیوهای G22 در سال 1354 از آمریکا و 20 دستگاه در سال 1361 از یوگوسلاوی خریداری شد و از 137 تا 178 شماره گذاری شدند، این لوکوموتیوهای 4 محوره با موتورهای 12 سیلندر بلووری، قدرت ناخالص 1650 اسب دارند.

هدف پروژه تبدیل لوکوموتیو G22 به لوکوموتیو GT22، افزایش قدرت این لوکوموتیو و افزایش کشش و همینطور کاستن از کاهش قدرت در ارتفاعات و تجهیز به ترمز دینامیک همزمان با کاهش تنوع قطعات و بدون نیاز به انبار جدید بوده و برای افزایش قدرت یک دستگاه توربوشارژر لوکوموتیوهای GT26 بر روی موتورهای ۱۲ سیلندر این لوکوموتیو به جای بلوور نصب گردید، فلایویل تعویض شد، صفحه مشبک توربین در مدار اگزوز قرار داده شد، انژکتورها تعویض شدند، مجموعه قدرت و کارتل تغییر یافت، اتاق تمیز اضافه شد، ژنراتور با نوع AR10 جایگزین شد، ابعاد و حجم رادیاتور افزایش داده شد، فن از یک عدد مکانیکی به دو عدد الکتریکی افزایش و موقعیت آن تغییر یافت، طول شاسی بیشتر شد، بارمحوری به ۲۰ تن رسید، ترکشن موتورها به نوع قویتر D77 تبدیل شدند، نوع ژنراتور کمکی نیز به ۱۸ کیلووات تبدیل شد، رله ها تغییر یافت، سیستم ضد لغزش ارتقاء داده شد، سیستم حفاظتی THL نصب شد، سرعت نما به دیجیتال تبدیل شد، جای کمپرسور و نوع ترمز تغییر یافت، جعبه یاتاقان محور بزرگتر شد، جای باتری و تجهیزات فیلترینگ روغن هم تغییر داده شد، ولی با این وجود مخزن سوخت، ظرفیت باتری و فاصله دو بوژی تغییر داده نشد.

اسامی شرکت هایی که در این پروژه با احیا دیزل الکتریک همکاری داشتند: ماهان راه ریل، ریل صنعت، پویا توربین، فجر جامع کاشان، ژنراتورسازی ایران، رشد صنعت، موج پیام آور، فناوری گسترش زمان. نتایج درخشان این پروژه از نگاه کارآیی و کیفیت به عنوان نمونه موفقی از مشارکت بخش خصوصی تکرارپذیر است.    

فایل پیوست از اینجا قابل دریافت است.

 

عباس قربانعلی بیک وبلاگ‌نویس آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • چرا حقوق و مالیات‌ها متناسب نیست؟
  • چرا حقوق و مالیات‌ها در کشور متناسب نیست؟
  • توانایی واکسن سازی ایران را جهانی کردیم
  • آخرین وضعیت بازار رمزارزها در جهان
  • افزایش نرخ بیکاری در انگلیس به رقمی بی سابقه
  • بازار رمزارز‌ها / صعود اندک بیت‌کوین
  • ◄ مشارکت مردم و ابتکار بخش خصوصی/ نگاهی به پروژه لوکوموتیو GT22
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۲۹ فروردين
  • اخراج ۱۰ درصد کارکنان تسلا
  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد