Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-23@13:38:36 GMT

محورهای ورودی شمال استان بوشهر بسته شد

تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۶۲۵۸۹

محورهای ورودی شمال استان بوشهر بسته شد

گروه استان‌ها ــ استاندار بوشهر با اشاره به بسته شدن محورهای ورودی شمال استان گفت: محورهای ورودی شمال استان بوشهر به سبب همسایگی با استان خوزستان بسته شد و ورود از این محور تا اطلاع ثانوی ممنوع است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  بوشهر، عبدالکریم گراوند ظهر امروز در نشست ستاد مدیریت بیماری و ویروس کرونا استان بوشهر با تاکید بر مقابله همه جانبه با بیماری کرونا و پیشگیری از گرفتار شدن در موج چهارم این ویروس اظهار داشت:با توجه به وضعیت قرمز شهرستان‌های استان‌ خوزستان برای جلوگیری از انتشار این ویروس در استان بوشهر، محورهای ورودی شمال استان بوشهر مسدود شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه ورود از محور خوزستان به استان بوشهر ممنوع است افزود: استان بوشهر دارای 6 شهرستان زرد کرونایی است که بی‌توجهی به مقابله با این ویروس زمینه  نارنجی شدن آن فراهم می‌شود.

استاندار بوشهر از گردش ویروس جهش یافته انگلیسی در استان بوشهر خبر داد و تصریح کرد: با توجه به خطرناک بودن این ویروس در ابتلا به بیماری کووید19 رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی باید بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.

گراوند از اعمال محدودیت‌های تردد خبر داد و بیان کرد: محدودیت تردد خودروهای دارای پلاک غیربومی به استان بوشهر از ورودی‌های 5 گانه و از چهارشنبه تا روز جمعه ادامه دارد.

وی از ممنوع شدن استقرار چادر اقامتی در سواحل استان خبر داد و  خاطر نشان کرد: فرمانداران و شهرداران تیم‌هایی برای جلوگیری از برپایی چادر در کنار سواحل و بوستان‌ها در شهرها و روستاهای استان بوشهر مستقر کنند.

استاندار بوشهر با بیان اینکه روزانه 800 مورد تست کرونایی در استان انجام می‌شود افزود: طرح بیماریابی و افزایش آزمایش نمونه‌های کرونایی باید افزایش یابد تا زمینه قطع زنجیره این ویروس فراهم شود.

گراوند با تاکید بر توجه به دورکاری کارکنان دارای بیماری زمینه‌ای تصریح کرد: دستگاه‌های اجرایی همکاری لازم را با کارکنان دارای بیماری زمینه‌ای و جانبازان شیمیایی با تائید دانشگاه علوم پزشکی برای استفاده از ظرفیت دورکاری داشته باشند.

وی با بیان اینکه چارچوب سفرهای نوروزی هفته آینده از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا مشخص می‌شود گفت: تا اطلاع ثانوی تردد خودروهای دارای پلاک غیربومی به استان ممنوع است و بی‌توجهی سبب اعمال قانون و جریمه می‌شود.

 ویروس جهش یافته انگلیسی در استان بوشهر شناسایی شد 

دبیر ستاد مقابله با کرونا استان بوشهر هم از مشاهده ویروس جهش یافته انگلیسی در استان بوشهر خبر داد و تصریح کرد: بر اساس بررسی‌های انجام شده تاکنون 5 نفر در استان به ویروس جهش یافته انگلیسی مبتلا شده‌اند.

سعید کشمیری با بیان اینکه این بیماران از شهرهای بوشهر، کنگان، عسلویه و دیلم هستند خاطر نشان کرد: حال این بیماران خوب است و در قرنطینه قرار دارند.

وی با تاکید بر این نکته که همه‌گیری ویروس‌ها جهش یافته انگلیسی جامعه را تهدید می‌کند خاطر نشان کرد: مردم باید برای مصون ماندن از این بیماری خطرناک بسیار جدی عمل کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با تاکید بر رعایت همه جانبه پروتکل بهداشتی گفت: با توجه به گردش ویروس جهش یافته انگلیسی باید با برنامه‌ریزی دقیق و هوشمندانه تلاش شود تا استان بوشهر به سرنوشت استان خوزستان مبتلا نشود.

کشمیری از 60 درصد شهرستان‌های استان بوشهر به وضعیت زرد کرونایی خبر داد و بیان کرد: شهرستان‌های جم، کنگان، دیر، بوشهر، گناوه و دیلم در وضعیت زرد کرونایی و دشتستان، تنگستان، دشتی و عسلویه هنوز آبی است و هرگونه عادی‌انگاری خطر ابتلا سرعت می‌دهد.

مرحله دوم واکسیناسیون کرونا در استان بوشهر انجام می‌شود ورود خودروهای شخصی با پلاک غیربومی به استان بوشهر ممنوع شد تازه‌ترین وضعیت بیماری کرونا در استان بوشهر| آمار مبتلایان وضعیت نامطلوبی دارد+ جدول

  شاخص رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در استان به 92 درصد رسید  

 رئیس کمیته نظارت و بازرسی بر اجرای پروتکل‌های بهداشتی در مقابله با کرونا استان بوشهر هم با بیان اینکه شاخص رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در استان به 92 درصد رسید افزود: بیش از 3 هزار و 700  مورد بازرسی در استان انجام شده است.

  344 مورد اخطار، 11 مورد پلمب از واحدهای متخلف پلمب شده است.

عباس قلی‌پور با بیان اینکه  344 پرونده اخطار و تخلف تشکیل و 11 مورد آنها در اسفندماه امسال پلمب شده است گفت: نظارت از واحدهای مختلف برای رعایت پروتکل بهداشتی ادامه دارد و در این راستا ضمن ممنوع بودن سفر به استان بوشهر از نصب چادر اقامتی در سواحل و بوستان‌های استان جلوگیری می‌شود.

  اعمال قانون علیه رانندگان خودروهای سواری متخلف در استان 

رئیس پلیس استان بوشهر هم با بیان اینکه در اسفندماه امسال تاکنون 28 هزار و 253 علیه رانندگان متخلف اعمال قانون شده است تصریح کرد: این رانندگان هرکدام  200 هزار تومان جریمه شده‌اند.

سردار خلیل واعظی از جریمه 500 هزار تومانی بیش از 2 هزار راننده در استان خبر داد و بیان کرد: در 10 روز گذشته 2 هزار و 198 راننده جریمه 500 هزار تومانی و 25 هزار و 171 مورد عودت از استان انجام شده است.

وی بازرسی از 26 هزار و 700 مورد واحدهای صنفی خبر داد و خاطر نشان کرد: تاکنون شش‌هزار و 422 تذکر به واحدهای مختلف خدماتی، توزیعی و خدماتی ارائه و 276 مورد از واحدهای مختلف پلمب شده است.

انتهای پیام/190/س

منبع: تسنیم

کلیدواژه: محورهای ورودی شمال استان ویروس جهش یافته انگلیسی استان بوشهر استان بوشهر خاطر نشان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۶۲۵۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درمان هپاتیت سی رایگان شد

معاون بهداشت وزارت بهداشت با اعلام این که درمان هپاتیت سی در کشور رایگان شده است؛ از تخمین وجود ۲۰۰ هزار بیمار مبتلا به این ویروس در کشور خبر داد.

به گزارش مشرق، حسین فرشیدی از برنامه وزارت بهداشت برای شناسایی و درمان موارد ابتلا به هپاتیت سی برای حذف این بیماری در کشور خبر داد و اظهار کرد: هپاتیت C نوعی بیماری ویروسی است که علت اصلی بیماری مزمن کبدی بوده و می‌تواند به سیروز، سرطان کبد و مرگ منجر شود.

تشخیص هپاتیت سی با پیگیری مراکز بهداشتی

وی افزود: تصمیم گرفتیم در سال جاری افراد مبتلا به هپاتیت سی را شناسایی کنیم و در همین راستا در مرحله اول مراقبان سلامت به امر پیگیری و شناسایی افراد پرخطر و پزشکان عمومی در مراکز بهداشتی به تشخیص این بیماری خواهند پرداخت.

فرشیدی ادامه داد: پس از انجام تست‌های تشخیصی در صورت ابتلای افراد به هپاتیت C، بیمار به بخش‌های درمانی ارجاع داده می‌شود. درمان بیماران هپاتیت سی به این روش نیز برای بیماران هزینه‌ای ندارد و رایگان شده است.

تخمین وجود ۲۰۰ هزار بیمار مبتلا در ایران

معاون بهداشت وزارت بهداشت درباره آمار ابتلا به هپاتیت سی در کشور گفت: تخمین زده می‌شود که حدود ۲۰۰ هزار نفر بیمار مبتلا به هپاتیت سی در کشور داشته باشیم.

درمان همه مبتلایان تا دو سال آینده

فرشیدی با بیان اینکه با استفاده از داروها، درمان این بیماری قطعی خواهد بود؛ ادامه داد: هدفگذاری کرده‌ایم که ظرف دو سال آینده همه افراد مبتلا را درمان کنیم و داروی درمان این بیماری نیز به میزان موردنیاز تأمین شده است.

شایع‌ترین راه انتقال ویروس هپاتیت C

معاون بهداشت وزارت بهداشت درباره راه‌های انتقال ویروس هپاتیت سی بیان کرد: تزریق خون و فرآورده‌های خونی آلوده و رابطه جنسی از شایع‌ترین راه‌های انتقال این ویروس هستند.

منبع: تسنیم

دیگر خبرها

  • محورهای شرق وشمال اصفهان دچارآبگرفتگی شد/امدادرسانی همه دستگاه‌ها
  • (ویدئو) انتشار ویروس جدیدی به نام پزشک‌بلاگری
  • بسته شدن پرونده ایستگاه خط ۷ مترو تهران
  • پرونده ایستگاه های اصلی خط ۷ مترو امسال بسته می شود
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز دوشنبه ۳ اردیبهشت / تردد از محور چالوس تا ظهر ممنوع است
  • آنفلوآنزا عامل یک بیماری همه‌گیر جدید در آینده!
  • درمان هپاتیت سی رایگان شد
  • جاده تهران - چالوس بسته شد ؛ مسافران از این مسیر تردد کنند | مسدود بودن ۱۶ جاده در کشور
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز یکشنبه ۲ اردیبهشت / بارش باران در محورهای ۲ استان
  • ۳ تصادف در محورهای مواصلاتی گناوه/ ۲ نفر فوت و ۱۰ نفر مصدوم شدند