Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-23@12:11:38 GMT

۴ میلیون تن کالای اساسی در راه بازار

تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۶۲۶۹۱

۴ میلیون تن کالای اساسی در راه بازار

خبرگزاری تسنیم: عباس تابش، رئیس سازمان حمایت اظهار داشت: طبق معمول با رسیدن به روزهای پایانی سال تب خرید در بازار زیاد شده است. با توجه به تب کرونا، برنامه ریزی شده تا از تجمعات بزرگ جلوگیری شود.

وی بیان کرد: حداقل 4 میلیون تن کالا ظرف چند روز آینده از گمرک ترخیص شده تا نیاز مردم کشور تامین شود. در طول سال هم شاهد بودیم که علی رغم شیوع ویروس کرونا و خالی شدن قفسه‌های فروشگاهی در سراسر دنیا هیج کمبودی در کشور ما ایجاد نشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای ماه مبارک رمضان هم تدارک لازم دیده شده و مشکلی ایجاد نخواهد شد.

رئیس سازمان حمایت گفت: فروش روغن با کالاهای جانبی و یا با کارت ملی تخلف محسوب می‌شود. با توجه به برنامه ریزی‌‌های اعلام شده نباید کمبودی در بازار داشته باشیم. از مردم هم تقاضا داریم تا از احتکار‌های خانگی اجتناب کنند. اگر هر کس 2 برابر نیاز خود کالا خریداری کند با تقاضای دو برابری مواجه خواهیم شد.

 

منبع: فردا

کلیدواژه: بازار کالای اساسی احتکار خانگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۶۲۶۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع ۳۵۰۰ تن شکر در استان اصفهان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان در حاشیه جلسه تنظیم بازار استان گفت: در ایام پایانی سال هم که مقارن با ماه مبارک رمضان نیز بود حدود ۲۰۰۰ تن برنج، ۵۰۰ تن گوشت منجمد و هزار تن مرغ در استان توزیع شد.
امید شریفی افزود: در مورد فراوانی اقلام اساسی از جمله گوشت قرمز، مرغ، شکر و روغن در استان مشکلی نیست؛ همچنین در زمینه گوشت قرمز افزایش قیمت‌ها منجر به نارضایتی مردم شده است که در صدد هستیم با تدابیر خاص، مشکلات را کاهش دهیم.
وی گفت: در این جلسه در خصوص هوشمندسازی فرایند‌های تنظیم بازار گفتگو شد که برخی از سامانه‌های مورد نیاز در استان مستقر هستند و در برخی حوزه‌ها نیز نیازمند استقرار سامانه‌ها هستیم که بتوانیم به صورت هوشمند فرایند‌ها را کنترل کنیم.
امید شریفی گفت: رصد بازار، فراوانی کالا‌های اساسی و اقلام مورد نیاز مردم نکته محوری و کلیدی است که در تمامی جلسات تنظیم بازار بر آن تأکید می‌شود.
وی افزود: در حوزه تولید، ذخایر راهبردی، آرد و نان و ذخیره اقلام اساسی نیز مشکلی نداریم و در این حوزه مردم با چالش مواجه نخواهند شد.

دیگر خبرها

  • اجرای طرح تشدید نظارت بر کالا‌های اساسی در لرستان
  • ذخیره کالا‌های اساسی مردم گیلان
  • تامین ارز کالای قاچاق در چهارراه استانبول/ بازار غیررسمی آرام می‌شود
  • قیمت کالاهای اساسی افزایش نیافته است
  • تامین ۳ میلیارد دلار ارز برای واردات انواع کالا‌ها در سال ۱۴۰۳
  • تامین ۳ میلیارد دلار ارز برای واردات انواع کالا‌ها در سال جاری
  • آغاز طرح تشدید نظارت و بازرسی از مراکز تامین، تولید و بسته بندی کالا‌های اساسی درآذربایجان شرقی
  • فراوانی کالا‌های اساسی در اصفهان
  • توزیع ۳۵۰۰ تن شکر در استان اصفهان
  • نوسانات بازار برای برای مردم مشکل ساز است