Web Analytics Made Easy - Statcounter

به‌گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، «محسن بختیار» روز یکشنبه در مراسم رونمایی از ۳۵ طرح سازوکاری صنعت آب و برق با حضور وزیر نیرو افزود: اقدام بعدی در چارچوب بورس انرژی، تامین برق مشترکان صنعتی دارای حجم بالا از طریق این بورس است که برای تحقق هدفگذاری صورت گرفته، تعیین قیمت برق در بازار مبادله بدون مداخله دولت و خروج گروهی از مشترکان از شمول قیمت‌گذاری و محول کردن فعالیت خرید و فروش به بخش خصوصی و گسترش رقابت و تعیین قیمت برق به شیوه رقابتی در امور کسب و کار جدید انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی توضیح داد: سه اقدام سازگاری در حوزه معاونت برنامه‌ریزی و اقتصادی در هماهنگی با همه ارکان وزارت نیرو انجام گرفته که علاوه بر تقویت و توسعه بورس انرژی، شامل ارتقای حقوق مشترکان آب و برق و بهبود رویکرد تضمین خرید برق به شیوه رقابتی و برگزاری مناقصه است.
بختیار ضمن تشریح اقدام‌های انجام شده در زمینه ارتقای حقوق مشترکان گفت: نسخه جدید آئین‌نامه عملیاتی تعرفه‌های آب و برق هم آماده شده که ابلاغ خواهد شد.
معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی وزیر نیرو درباره رویکرد سوم تضمین خرید برق به صورت رقابتی و برگزاری مناقصه هم با تشریح اهداف و اقدام‌های صورت گرفته در این چارچوب افزود: اکنون برای برگزاری ناحیه‌ای خرید تضمینی برق در اسفند امسال توسط شرکت برق حرارتی برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شده است.

معاون تحقیقات و منابع انسانی وزیر نیرو هم در این مراسم  گفت: تعارض منافع لزوما مساوی با فساد اداری نیست، اما از این نظر اهمیت دارد که بوسیله آن می‌توان زمینه‌های ورود فساد در سازمان را شناسایی کرد.

 «محمد صالح اولیا» ضمن تشریح اقدام‌های انجام شده در زمینه مدیریت تعارض منافع از آموزش  یک هزار و  ۲۰۰ نفر و نیز شناسایی ۲۱ مورد مصادیق مرتبط با تعارض منافع در شرکت‌های تابعه وزارت نیرو خبر داد.
وی گفت: اعمال این نوع مدیریت می‌تواند فضای رقابتی سالمی را فراهم و از این راه به توسعه اقتصاد رقابتی در صنعت آب و برق کمک جدی کند.
معاون تحقیقات وزیر نیرو  به مقوله سند شفافیت و دسترسی آزاد به اطلاعات هم اشاره کرد و گفت: هدف اصلی قرار گرفتن اطلاعات در اختیار عموم است و با حذف رانت اطلاعاتی، خیلی از زمینه‌های منجر به فساد قابل پیگیری است و نظارت عمومی یکی از زمینه‌هایی است که از این راه می‌تواند انجام شود.
اولیا گفت: امسال تاکنون ۲۶۹ مورد درخواست اطلاعات داشتیم که در اختیار افراد قرار گرفته است و درباره توسعه شایستگی‌ها و گشایش فرصت‌های مدیریت بانوان هم خاطرنشان کرد: ظرفیت‌سازی در زمینه مدیریت بانوان تجربه بسیار خوبی است. بانوان که نیمی از جامعه را تشکیل می‌دهند، توانایی‌های بالقوه‌ای دارند.
معاون تحقیقات وزیر نیرو با بیان اینکه ۴۰ درصد به ظرفیت مدیریتی بانوان در وزارت نیرو اضافه شده، گفت: تعداد ۱۵۰ نفر به شمار مدیران زن در وزارت نیرو تا پایان سال اضافه خواهد شد.
وی  خاطرنشان کرد: ۷۲۰ نفر از بین بانوان مشغول فعالیت در شرکت‌ها معرفی و در سطوح مختلف مدیریتی دوره‌ها را گذراندند و حدود ۴۹ هزار نفر ساعت دوره آموزشی هم برگزار شده است.

 آئین رونمایی از ۳۵ طرح ساز و کاری صنعت آب و برق که روز یکشنبه به شیوه ویدئوکنفرانسی و در قالب چهل و سومین هفته پویش #هرهفته_الف_ب_ایران و با حضور وزیر نیرو برگزار شد، پروژه‌های سازوکاری در حوزه معاونت تحقیقات و منابع انسانی به بهره‌برداری رسیدند که شامل دستورالعمل مدیریت تعارض منافع، سند شفافیت و دسترسی آزاد به اطلاعات و توسعه شایستگی‌ها و گشایش فرصت‌های مدیریت بانوان می شود.
 

برچسب‌ها محسن بختیار بورس کالا دولت محمدصالح اولیا بورس انرژی وزارت نیرو

منبع: ایرنا

کلیدواژه: محسن بختیار بورس کالا دولت محسن بختیار بورس کالا دولت بورس انرژی وزارت نیرو اخبار کنکور تعارض منافع وزارت نیرو انجام شده وزیر نیرو آب و برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۶۲۹۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی دو نیروگاه با ظرفیت ۱۲ مگاوات تولید برق

مهدی عباسی، رئیس پارک علم و فناوری البرز، درباره راه‌اندازی نیروگاه‌های تولید همزمان برق و حرارت (CHP) به خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، گفت: براساس مصوبه‌ای که از هیئت امنای پارک‌های علم و فناوری مربوط به استان البرز دریافت کردیم، ۵۴ قطعه زمین به شرکت‌های دانش‌بنیان و واحد‌های فناور این پارک اختصاص یافت تا برق و انرژی مورد نیاز این واحد ها تامین شود.

وی افزود: از این رو حدود ۵ هکتار در محل پارک علم و فناوری استان البرز به نیروگاه‌ها اختصاص یافت.

ظرفیت تولیدی این نیروگاه‌ها ۱۲ مگاوات برق است

رئیس پارک علم و فناوری استان البرز ادامه داد: همچنین قراراست یک نیروگاه خورشیدی نیز در کنار نیروگاه برق و حرارت در محل پارک، راه‌اندازی شود.

عباسی افزود: برای گام‌های ابتدایی، ظرفیت ۱۲ مگاوات را برای هر دو نیروگاه را درنظر گرفته‌ایم که این افزایش خواهد یافت.

به گفته عباسی، بنا داریم مازاد تولید انرژی در این نیروگاه‌ها را به دولت بفروشیم.

وی گفت: بخش خصوصی ۱۰ میلیون یورو، برای راه‌اندازی این نیروگاه‌ها در پارک البرز سرمایه‌گذاری کرده است. پیش‌بینی می‌شود تا یک‌سال آینده، اولین نیروگاه تولید همزمان برق و حرارت احداث و بلافاصله بعد از آن، نیروگاه خورشیدی در محل پارک علم و فناوری استان البرز راه‌اندازی شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • وزیر کشور: فراجا نیرو‌های خود را توجیه کرده که بین اهمال‌کنندگان و ساختارشکنان تفاوت قائل شوند
  • مردم پروژه‌های نهضت ملی مسکن را کامل می‌کنند؟
  • استفاده از ظرفیت‌های مردمی زمینه ساز اتمام پروژ‌های نهضت ملی مسکن
  • هیچ فاضلابی در شمال به دریا سرازیر نمی‌شود
  • چه تعداد عرضه اولیه در سال ۱۴۰۳ انجام میگیرد؟
  • چه تعداد عرضه اولیه، امسال در دستور کار سازمان بورس است؟
  • چه تعداد عرضه اولیه امسال در دستور کار سازمان بورس است؟
  • معامله ۴۲۱۰ کیلوگرم اوراق شمش طلا در بورس کالا
  • اعطای ۴۷ گواهی مدیریت سبز به ادارات اصفهان در زمینه مدیریت پسماند
  • راه‌اندازی دو نیروگاه با ظرفیت ۱۲ مگاوات تولید برق