Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرویس اقتصادی جام نیـوز،  محمدرضا پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس از شکل گیری پدیده ای به نام رمزارزها در فضای منطقه ای و جهانی گفت و بیان کرد: چه بخواهیم و چه نخواهیم این اتفاق رخ داده است. رمزارزها بستری برای ورود سرمایه گذارها و همچنین استفاده از ظرفیت آن‌ها برای فعالیت در حوزه اقتصادی محسوب می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با تصریح بر اینکه فارغ از اینکه بازار سرمایه کشور چه وضعیتی دارد باید نسبت به رمزارزها توجه ویژه داشته باشیم، اظهار کرد: وضعیت نامناسب فعلی بورس سبب شده است برخی از افراد جامعه به سمت رمزارزها حرکت کنند.

 

در حالی که سرمایه گذاری در رمز ارزها بسیار پرریسک است رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر ضرورت مدیریت رمزارزها در کشور، بیان کرد: از دوره گذشته مجلس و در کمیسیون اقتصادی به موضوع ارزهای دیجیتال ورود کردیم و اعتقاد داشتیم مجموعه ای از دستگاه ها در این حوزه باید تصمیم گیری و شفاف سازی کنند. در حقیقت یا باید مسئله رمزارزها را کتمان و کنار بگذاریم و یا باید آن را مدیریت و در اختیار حاکمیت قرار دهیم.

 

وی با تصریح بر اینکه باید از ظرفیت رمزارزها استفاده شود، عنوان کرد: یکی از ظرفیت های رمزارزها استفاده از آن‌ها در مواجهه با تحریم است و در کنار آن می توان از آن در فضای اقتصادی داخلی و بین الملل استفاده کرد. از این منظر کمیسیون اقتصادی به این حوزه ورود کرده است و جلسات متعددی با بانک مرکزی، وزارت اقتصاد و وزارت صمت و همچنین وزارت نیرو به دلیل برق مصرفی، برگزار کردیم.

 

تسنیم

2025

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: رمزارز پورابراهیمی اقتصاد مجلس جام نیوز کمیسیون اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۶۲۹۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت به تعالیم قرآن و نهج البلاغه تکلیف حوزه و دانشگاه است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، حجت الاسلام مصطفی رستمی، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور امروز در نشست دو روزه دبیرخانه‌های استانی جشنواره رسا (نهج البلاغه دانشگاهیان کشور) که با حضور اعضای دبیرخانه در محل سالن اجتماعات مجتمع فرهنگی تربیتی حضرت معصومه سلام الله علیها برگزار شد با اشاره به برخی از خطبه‌های امام علی علیه السلام در نهج البلاغه گفت: سال‌هاست در بهره‌گیری از گنجینه عظیم و در دسترس نهج البلاغه کوتاهی شده و تکلیف مراکز حوزوی، علمی و دانشگاهی بازگشتن به درس‌ها و دستورات قرآن کریم و نهج البلاغه است.

وی یکی از راه‌های رساندن نسل سرگشته و حیرت زده در موضوعات مختلف به ساحل آرامش را بهره‌گیری از گنج عظیمی همچون نهج البلاغه دانست و افزود: برگزاری این جشنواره‌ها در مراکز علمی مانند دانشگاه‌ها کمک زیادی در دستیابی به این هدف می‌کند.

حجت الاسلام رستمی همچنین با تبریک حماسه غیور مردان سپاه پاسداران در پاسخ به تعرض رژیم غاصب صهیونیستی به دفتر کنسولگری ایران در دمشق گفت: برکاتی که این شجاعت و عزم در اقدام داشت صدای سیلی محکمی بود که به گوش نظام سلطه غرب خورد، سیلی که محکم‌تر از موشک‌های ما بود و بدون شک، تعریف موازنه قدرت را تغییر داد.

حجت الاسلام رستمی با بیان اینکه جنگ ۳۳ روزه، طوفان الاقصی و وعده صادق در این سال‌ها به معنای پایان حکمرانی و زورگویی سلطه غرب بر عالم است گفت: هیمنه اسرائیل به عنوان نماینده آمریکا، انگلیس، فرانسه، اتحادیه اروپا و تمدن لیبرال دموکراسی در خاورمیانه درهم کوبیده شد.

دبیر برگزاری جشنواره ملی رسا هم ترویج و احیای نهضت نهج البلاغه را از اهداف برگزاری این جشنواره برشمرد و افزود: این جشنواره در ۵ بخش ادبی، هنری، رسانه، پژوهشی و معارفی در ۲۱ رشته برگزار می‌شود.

سید محمد طاهری به‌کارگیری و توسعه دامنه مخاطبان دانشجویان، اساتید، کارکنان دانشگاه‌ها و خانواده‌هایشان را از دیگر اهداف این جشنواره بیان کرد و گفت: این جشنواره که از بهمن سال گذشته آغاز شده، تا بهمن ماه ۱۴۰۳ ادامه دارد.

وی افزود: علاقه‌مندان می‌توانند آثار ادبی، هنری و پژوهشی خود را به آدرس rasanahad.ir ارسال نمایند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان هم در نشست دبیرخانه‌های استانی جشنواره ملی رسا، با اشاره به اینکه کاربردی کردن قرآن و نهج البلاغه در حوزه‌های مختلف علوم به ویژه علوم پزشکی از نیاز‌های جامعه امروز است، افزود: ما برای خدمت واقعی به خود و دیگران راهی غیر از حرکت در مسیر قرآن و نهج البلاغه نداریم.

دکتر مصری گفت: متاسفانه افرادی در جامعه نگاه لیبرالی و سکولار به علم دارند و اعتقادی به پیوستگی و ارتباط بین دین و معنویت با علم ندارند که باید در برابر این سم مهلک ایستاد.

دیگر خبرها

  • مجلس هفته آینده درباره تعطیلی پنجشنبه‌ها تصمیم می‌گیرد
  • برنامه مدون اقتصادی همدان منطبق با تحقق شعار سال تکلیف شد
  • کمیسیون مشترک اقتصادی و تجاری ایران و تاجیکستان تشکیل شد
  • بازگشت به تعالیم قرآن و نهج البلاغه تکلیف حوزه و دانشگاه است
  • محل هزینه‌کرد درآمدهای مالیاتی از ارکان دولتی مشخص می‌شود
  • تعیین تکلیف پرونده سلامت ۹۵ درصد از زائران حج
  • نامه عشقی به پورابراهیمی/تبصره ۶ بودجه ۱۴۰۳ به ضرر بورس
  • پرونده سلامت ۹۵ درصد از زائران حج تعیین تکلیف شد
  • سوم اردیبهشت تکلیف واگذاری استقلال و پرسپولیس مشخص می‌شود
  • تهیه بیش از ۳۰۰ دارو از ۱۲۰۰ گیاه دارویی در کشور/ ارسال ۳۵۰ قلم داروی طبیعی به کمیسیون قیمت