Web Analytics Made Easy - Statcounter

شادکام با بیان اینکه حوزه پرورشی و امور تربیتی استان خراسان با اهدا ۲۷ شهید در میان بخش های آموزش و پرورش، بالاترین شهید را دارد،گفت: به منظور رصد و پایش مشکلات دانش آموزان و والدین «اطلس پایش سلامت روانی و اجتماعی دانش آموزان» در سطح استان تولید شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «حسین شادکام» امروز یکشنبه (10 اسفند) در نشست خبری با اصحاب رسانه با محوریت دغدغه های تربیتی اولیا و خانواده دانش آموزان در ایام شیوع ویروس کرونا گفت: آنچه امروز به عنوان امور تربیتی و حوزه پرورشی وجود دارد، میراث شهیدان رجایی و باهنر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان رضوی افزود: حوزه پرورشی و امور تربیتی استان خراسان با اهدا 27 شهید در میان بخش های آموزش و پرورش، بالاترین شهید را دارد و در میان 279 شهید فرهنگی استان، این تعداد شهید امور تربیتی و پرورشی گواه بر این است که این حوزه نقش خود را با اهدا خون در ماموریتی که برایش پیش بینی شده به خوبی ایفا کرده است.



وی بیان کرد: حسب سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، حوزه تربیتی و پرورشی نقشی محوری در میان شش ساحتی که به عنوان ساحت های تعلیم و تربیت تعریف شده است، را دارد که قریب به 5 محور پرورشی است، محور اول با عنوان اعتقادی، فرهنگی و دینی نقش محوری در تسریع سند تحول بنیادین دارد.

 

شادکام با بیان اینکه در سند تحول بنیادین، مدرسه کانون فرهنگی محله ذکر شده و از معلم به عنوان مربی یاد شده است؛ گفت: این نشان می دهد عصاره چکیده سند تحول بنیادین بر محوریت حوزه تربیتی است ضمن اینکه مراد ما از تربیتی معاونت پرورشی نیست.

 

 

وی اظهار داشت: تلاش ما بر این است که گفتمان غالب و اول در آموزش و پرورش گفتمان تربیتی باشد، به گونه ای که ماموریت اول مدیران، معاونین و دبیران فعالیت های تربیتی، برنامه های اثربخش و تاثیر گذار تربیتی خواهد بود.


معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان رضوی افزود: پیشنهادهایی از جمله پیش بینی انتخاب مدیران با ملاک فعالیت ها، باور و نگرش تربیتی، گنجاندن شاخصه تربیتی در ارزیابی مدیران، معاونین و دبیران و آموزش ضمن و بدو خدمت برای حوزه تربیتی با آموزش های مهارت های تاثیر گذار تربیتی در این حوزه داشتیم که در وزارت خانه در حال دنبال شدن است.

 

وی گفت: ما در برنامه های تربیتی سه اصل فراگیری، اثر بخشی و مشارکتی را مبنا قرار دادیم و برنامه ها با تاکید بر این سه اصل اجرا شده است و در برنامه ها به بحث هدف قرار نگرفتن و پرهیز از کلیشه ای شدن جشنواره ها، مسابقات و دوره ها تاکید شده است چرا که این ها می خواهد بستر رسیدن به  یک اتفاق تربیتی باشد و توصیه ما به همکاران، ارائه طرح ها و برنامه های خلاقانه است.

 


شادکام با بیان اینکه بیشترین محدودیت را در دوران کرونا حوزه تربیتی متحمل شده است؛ گفت: با توجه به اینکه یکی از ضرورت ها در امر تربیت مواجه چهره به چهره مربی با فراگیر و متربی است و بستر اتفاقات تربیتی در اردو، اردوگاه و مسابقات و برنامه های این گونه ای است، لذا در دوران کرونا این محدودیت در برنامه های تربیتی به وجود آمده است.

 

وی با اشاره به این نکته که همه آنچه که در فضای حقیقی و در پیش از کرونا برگزار می شده، توسعه یافته آن را در فضای شاد و در فضای مجازی برگزار می شود؛ اظهار داشت: برپایی برنامه های مستمر و ثابت حوزه پرورشی، برگزاری جشن های تکلیف به این صورت که دانش آموزان در منزل جشن تکلیفی را برای خود برگزار کنند و این جشن تکلیف به صورت فیلم و تصویر در فضای مجازی قرار دهند. اجرای طرح "ارتباط بین مسجد ،مدرسه و منزل" که در این طرح توصیه شده دانش آموزان نماز جماعت هایی در منزل برپا می شود، تصاویر  آن را ارسال نمابند از جمله این برنامه ها است و در برخی برنامه ها تلاش شده اگر امکان حضوری وجود دارد این کار انجام شود.


معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان رضوی یکی از برنامه هایی که امسال برای اولین سال به دلیل شیوع کرونا در فضای مجازی برگزار می شود را راهیان نور عنوان کرد و افزود: طرح زیارت نیابتی با عنوان "به تو از دور سلام"، هر چهارشنبه در بستر شاد و سیمای استان مبدا یک برنامه یک ساعته طراحی شده و این برنامه در حرم مطهر مستقیما برای سیمای استان مقصد پخش می شود و خوزستان اولین استان شروع کننده بوده و تا آبان ماه ۱۴۰۰ همه استان ها در این بستر حضور پیدا خواهند کرد.


وی افزود: برگزاری آموزش خبرنگاری پانا با آموزش بالع بر ۹۰۰ نفر، برگزاری دوره تربیت مربی حفط قران به صورت ملی با یک پیش آزمون با حضور ۱۹هزار نفر شرکت و قبولی چهار هزار نفر، برگزاری ملی دوره مجازی پاسخگویی به شبهات دینی برای 5 هزار مربی، برگزاری مرحله پایانی استانی مناظرات دانش آموزی در این هفته، برگزاری ۱۰۰محفل انس با قران کریم با مدیریت دارالقران ها، طراحی کتاب پروتکل ها و شیوه نامه های مشاوره ای مراکز مشاوره به عنوان یک محصول اثر بخش از طرف مرکز مشاوره استان، طراحی اپلیکیشن هدایت تحصیلی و شغلی از سوی خراسان رضوی برای دانش آموزان از دیگر برنامه هایی عنوان کرد که به صورت مجازی برگزار می شود.

 

 

شادکام با بیان اینکه به منظور رصد و پایش مشکلات دانش آموزان و والدین "اطلس پایش سلامت روانی و اجتماعی دانش آموزان" در سطح استان تولید شد؛ گفت: برای انجام اقدامات مثمر ثمر، اولین گام در هر فرایند تربیتی، بحث پژوهش و اطلاعات درست از وضعیت دانش آموزان است.

 

وی اظهار داشت: از زمان شیوع کرونا مشاوره ما در دو حوزه تربیتی و تحصیلی صورت می گیرد و ۱ میلیون ۲۹۰ هزار دانش آموز در استان در آیتم های مختلف مشاوره ای در اطلس پایش ثبت  شده است.


وی گفت : این اطلس پایش مجموعه اطلاعات را جمع و که خروجی آن موجب شده ما منطقه به منطقه می توانیم بگوییم که مشکل دانش آموزان در آن منطقه چیست به عنوان مثال از زمان شیوع کرونا از مهمترین مسایل ضعف مهارتهای ارتباطی بین والدین درون خانواده ها و دانش آموزان بوده که بعد از رصد تلاش کردیم برنامه های ارتباطی والدین و دانش آموزان را با ۴۸۵۰ محتوا تولید و در گروه ها و کانال های شبکه شاد به ویژه مهارت های ارتباطی، مدیریت استرس و خشم و ... شامل موشن گرافی، کلیپ و ... ارسال شود.

 

 

پایان پیام/648

منبع: شبستان

کلیدواژه: حوزه پرورشی و امور تربیتی مشاوره دانش آموزان سند تحول بنیادین آموزش و پرورش حوزه تربیتی خراسان رضوی حوزه پرورشی امور تربیتی دانش آموزان برنامه ها اطلس پایش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۶۲۹۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طراحی شبیه‌ساز آموزش پزشکی با قابلیت ویزیت مجازی بیماران

سعیدی مدیر توسعه یک شرکت دانش بنیان گفت: این شرکت دانش بنیان با اتکا بر جوانان نخبه توانسته  یک شبیه ساز آموزش پزشکی ویژه دانشجویان قبل از ورود به آموزش بالین در بیمارستان ها را  طراحی کند.

وی افزود: شبیه ساز طراحی شده دارای این قابلیت است که دانشجوی پزشکی به صورت مجازی بیمار را ویزیت و از او شرح حالش را دریافت کند. 

مدیر توسعه یک شرکت دانش بنیان  بیان کرد: دانشجویان رشته پزشکی با استفاده از این شبیه ساز می توانند معاینه عمومی و تخصصی را بر روی بیمار انجام دهند و با دیدن نتایج آزمایش و تصویر تشخیص نهایی را بدهند.

وی  تاکید کرد: یکی دیگر از قابلیت های این شبیه ساز این است که تصمیم های نادرست و پرخطر را اعلام می کند و در پایان امتیاز به دانشجو می دهد. قیمت تمام شده بسیار کم تر از خرید یک اپلیکیشن خارجی است.

مدیر توسعه این شرکت دانش بنیان  ادامه داد: این شبیه ساز مکمل برنامه های آموزشی دانشگاه است و این مدل با این تکنولوژی مشابه خارجی ندارد و دانش آن کالا بومی است.

وی گفت: این شبیه ساز با قطع اینترنت بین المللی قابلیت خودش را از دست نخواهد داد و قادر خواهد بود تا با اینترنت ملی به کار خود ادامه بدهد.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

دیگر خبرها

  • ۳۰ هزار کتاب برگزیده رشد در سامانه دانش آموزان قرار گرفت
  • راهیابی ۱۵۷ دانش‌آموز کردستانی به مرحله دوم المپیاد علمی و نانو
  • سیستان و بلوچستان منبع ظرفیت‌های فراوانی در حوزه اقتصادی و گردشگری است
  • نخستین جلسه شورای آموزش و پرورش بهاباد برگزار شد
  • باید در حوزه آموزش‌های ناب تربیتی تمرکز شود
  • طراحی شبیه‌ساز آموزش پزشکی با قابلیت ویزیت مجازی بیماران
  • سازمان دانش آموزی یک مجموعه منظم، برنامه محور و منسجم در بُعد تربیتی و پرورشی است
  • ساده‌زیستی در میان دانش‌آموزان استان قزوین ترویج شود
  • سازمان دانش‌آموزی، بستری برای حضور اجتماعی ومسئولیت‌پذیری دانش آموزان
  • فعالیت ۲۹ پایگاه اعتکاف علمی در خراسان جنوبی