Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-23@18:45:24 GMT

شهرک خرما در استان بوشهر راه‌اندازی می‌شود + فیلم

تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۶۳۳۸۹

شهرک خرما در استان بوشهر راه‌اندازی می‌شود + فیلم

‍‍‍‍‍‍

گروه استان‌ها- رئیس اتاق بازرگانی بوشهر با اشاره به راه‌اندازی شهرک خرما در استان بوشهر گفت: در این راستا جانمایی این شهرک با هماهنگی شهرک‌های صنعتی مورد توجه قرار گرفته است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  بوشهر، تولید محصولات کشاورزی از جمله خرما یکی از ظرفیت‌های مهم استان بوشهر است که در این راستا سالانه افزون بر 160 هزار تن محصول تولید به بازارهای داخلی و خارجی عرضه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وجود 5.5 میلیون اصله نخل در اراضی کشاورزی استان بوشهر ظرفیت‌های مهمی در اشتغال، تولید، صادرات و توسعه صنایع فرآوری ایجاد کرده است.

توسعه صنایع تبدیلی و فرآوری خرما یکی از برنامه‌های مهم استان بوشهر است که در این راستا از خرما قند مایع، شیره، عسل، سرکه، عصاره نوشابه، حلوا، شکلات، لواشک و دیگر محصولات تولید می‌شود.

معرفی توانمندی‌های استان بوشهر در عرصه تولید و صادرات خرما یکی از سیاست‌‌های اتاق بازرگانی است که هرساله در این عرصه نمایشگاه و جشنواره خرما برگزار می‌شود.

خورشید گزدرازی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در  بوشهر با بیان اینکه یکی از ظرفیت‌های مهم استان تولید، فرآوری و صادرات خرما است اظهار داشت: در این راستا هر ساله نمایشگاه و جشنواره خرما در استان بوشهر و شهرستان دشتستان برپا می‌شود.

وی با بیان اینکه امسال به سبب محدودیت‌های کرونایی جشنواره و نمایشگاه خرما برگزار نشده است گفت: میز خرما که نقش مهمی در افزایش صادرات این محصول دارد در استان بوشهر ایجاد شده است.

رئیس اتاق بازرگانی بوشهر با اشاره به استقبال از برپایی جشنواره و میز خرما در استان بوشهر تصریح کرد: راه‌اندازی شهرک خرما با توجه به ظرفیت‌های استان بوشهر مورد تاکید امام جمعه و استاندار بوشهر قرار گرفته و اکنون دبیرخانه دائمی شهرک خرما در اتاق بازرگانی بوشهر مستقر شده است.

گزدرازی با اشاره به راه‌اندازی شهرک خرما در استان بوشهر گفت: در این راستا جانمایی با هماهنگی شهرک‌های صنعتی مورد توجه قرار گرفته است.

نفس تنگی نخلستان‌‌های ایران|بخت سوخته نخلستان‌های بوشهر / 60 هزار تن خرما در انبارها خاک می‌خورد + فیلم جشنواره خرما و صنایع وابسته اسفندماه در استان بوشهر برگزار می‌شود 10درصد صادرات خرمای کشور از استان بوشهر است

وی، افزود: با راه‌اندازی این شهرک زمینه افزایش تولید، توسعه صنایع تبدیلی و فرآوری و صادرات خرما به کشورهای هدف فراهم می‌شود.

انتهای پیام/190‌/ ز

منبع: تسنیم

کلیدواژه: خرما در استان بوشهر اتاق بازرگانی شهرک خرما صادرات خرما راه اندازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۶۳۳۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد شهرک صنفی پوشاک در هرمزگان

استاندار هرمزگان از ایجاد شهرک صنفی پوشاک خبر داد و گفت: در حوزه تولید البسه مورد نیاز استان مقدمات ایجاد یک شهرک صنفی ایجاد شده که تولید و عرضه لباس و پوشاک در این شهرک با استانداردهای ملی و رعایت عرف جامعه انجام خواهد شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، مهدی دوستی استاندار هرمزگان در دومین نشست ستاد استانی عفاف و حجاب ضمن تبریک سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سیلی محکم نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران به رژیم صهیونسیتی را یادآوری اقتدار نظام به دشمنان دانست.

وی گفت: طرح سراسری نور در استان علیرغم چالش‌ها، وفاق و همکاری مردم با ستاد استانی عفاف و حجاب را همراه داشت و حول محور فراجا اثرگذاری توأم با آرامش را شاهد بودیم که قابل تقدیر است.

استاندار هرمزگان افزود: در حوزه عفاف و حجاب به عنوان قانون خدا و اسلام باید صدای واحد باشیم و همه ارکان به تکالیف خود در این زمینه عمل کنند.

وی ابلاغ و انجام پیشنهادات فراجا برای همکاری و اثربخشی فرهنگی ـ اجتماعی ضروری دانست و افزود: تقویت بخش‌های مردمی بویژه پیوستن کنش‌گران اجتماعی در سامانه همچنین ساماندهی مراکز بومگردی و اقامتی نیز در قالب پلتفرم‌ های تعریف شده اهمیت بسیاری دارد.

دوستی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی فرا نسلی و مغایر با حدود شرعی را نیازمند آموزش و مهارت‌ورزی ویژه‌ای برشمرد و گفت: نقش آموزش و پرورش در این مقوله بسیار مهم است.

استاندار هرمزگان از ایجاد شهرک صنفی پوشاک خبر داد و گفت: در حوزه تولید البسه مورد نیاز استان مقدمات ایجاد یک شهرک صنفی ایجاد شده که تولید و عرضه لباس و پوشاک در این شهرک با استانداردهای ملی و رعایت عرف جامعه انجام خواهد شد و بخشی از دغدغه و مطالبه مردم در این زمینه برطرف می‌شود که متقاضیان همکاری در این بخش می توانند ازطریق سازمان صمت استان ثبت نام کنند.

گفتنی است در این جلسه رئیس کل دادگستری هرمزگان، فرمانده نیروی انتظامی استان، مدیران کل دستگاه‌های اجرایی و مسئولان مرتبط در سایر بخش ها حضور داشتند. انتهای پیام/864/.

دیگر خبرها

  • راه اندازی ایستگاه سنجش آلودگی هوا در قزوین + فیلم
  • تولید قزل آلا به ۱۱۰ هزارتن می‌رسد
  • قالی‌بافان دلسردی می‌بافند / سایه‌اندازی رکود و کاهش صادرات بر فرش اردبیل
  • راه اندازی خطوط اتوبوسرانی شمال به جنوب و شرق به غرب
  • شهرک جدید در حاشیه شهر بوشهر ایجاد می‌شود
  • راه اندازی خطوط اتوبوسرانی شمال به جنوب و شرق به غرب در کرمانشاه
  • مهار اتش سوزی سردخانه نگهداری خرما در بم
  • راه‌اندازی دو نیروگاه با ظرفیت ۱۲ مگاوات تولید برق
  • راه اندازی شهرک صنعتی شماره ۵ در اهواز+فیلم
  • ایجاد شهرک صنفی پوشاک در هرمزگان