Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-25@03:31:57 GMT

بستری 47 بیمار وخیم کرونایی در بخش مراقبت‌های ویژه یزد

تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۶۳۳۹۶

بستری 47 بیمار وخیم کرونایی در بخش مراقبت‌های ویژه یزد

دکتر محمود نوری شادکام در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از یزد، با بیان اینکه بستری‌های مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های استان به بیش از ۱۷۷ تن رسیده، اظهار کرد: از این تعداد، ۴۷ نفر به دلیل وخامت حالشان در بخش مراقبت‌های ویژه حضور دارند و خدمات دریافت می‌کنند.

وی با بیان این‌که شهروندان توجه چندانی به وجود و شیوع و خطرات این ویروس ندارند و مانند گذشته مراقبت‌ها را رعایت نمی‌کنند افزود: تداوم چنین رفتارهایی از سوی شهروندان باعث می‌شود تا شاهد اعمال محدودیت‌های بیشتر و بازگشت روز‌های سیاه کرونایی باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد همچنین از فوت یک یزدی دیگر در شبانه روز گذشته خبر داد و عنوان کرد: در شبانه روز گذشته، ۴۰ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری و در شبانه روز گذشته بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی نیز ۱۴ بیمار مبتلای قطعی به کرونا در استان شناسایی شدند.

دکتر نوری شادکام با بیان این‌که تعداد بستری های مشکوک در نوسان است اضافه کرد: متاسفانه آمار بستری¬ها در حال افزایش است و با توجه به روندی که مشاهده می¬شود به نظر موج چهارم کرونا را نیز خواهیم داشت.

وی در پایان با اشاره به این‌که در حال حاضر بیمارستان‌های یزد در این ایام در تلاشند تا کمبودهای احتمالی را رفع کنند عنوان کرد: شاید تا نیمه اردیبهشت سال آینده هم نتوانیم واکسیناسیون کرونا را داشته باشیم لذا راهی جز رعایت پروتکل‌های بهداشتی نداریم.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد در مورد ابتلای بیماران به کرونای انگلیسی نیز بیان کرد: تا امروز موردی از ابتلا به کرونای انگلیسی در استان نداشتیم اما با توجه به ابتلای برخی افراد در استان های همجوار لازم است به طور جدی رعایت بهداشت فردی را به عنوان بهترین اقدام پیشگیرانه داشته باشیم.

انتهای پیام/ص

منبع: فارس

کلیدواژه: شهید یزد بخش مراقبت های ویژه دانشگاه علوم پزشکی شیوع کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۶۳۳۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بودجه ویژه‌ای برای فرهنگ قزوین لحاظ کردیم

محمدمهدی اعلایی استاندار قزوین در نشست شورای فرهنگ عمومی استان قزوین که با حضور حجت الاسلام عبدالحسین خسروپناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد، گفت: آمار اقدامات انجام شده در حوزه فرهنگ و هنر استان قزوین نسبت به سال‌های گذشته با افزایش چشمگیری همراه است.

وی اضافه کرد: اگر بخواهیم با زبان برنامه و بودجه صحبت کنیم، در دولت سیزدهم وزن بودجه فرهنگی استان نسبت به گذشته افزایش داشته تا جایی که سال گذشته با انجام طرح شهید آوینی اقدامات خوبی در حوزه بودجه فرهنگی اتفاق افتاد.

استاندار قزوین تاکید کرد: قرارگاه ویژه‌ای را در استان قزوین راه اندازی کردیم تا با کمک و استفاده از ظرفیت دستگاه‌های اجرایی و دستگاه‌های امنیتی بر مسایل مهم استان تحلیل و بررسی صورت بگیرد.

اعلایی، یکی از دستاورد‌های مهم فرهنگی در راستای نشاط اجتماعی را توسعه ورزش دانست و بیان کرد: در این رابطه صعود تیم فوتبال شمس آذر قزوین به رقابت‌های لیگ برتر برای نخستین مرتبه در تاریخ ورزشی استان که تبعات مثبت فرهنگی بسیاری را نیز به همراه داشت تاکنون نشاط اجتماعی قابل قبولی را در استان ایجاد کرده است.

استاندار قزوین در ادامه بر انجام ماموریت دستگاه‌های اجرایی در استان تاکید کرد و گفت: صحبت در حوزه فرهنگی بسیار وسیع است چرا که فرهنگ مقوله‌ای سیار و انتزاعی است، به هرحال در حوزه ماموریتی دستگاه‌های متولی داریم که با وجود بهره مندی از اعتباراتشان بایستی در این حوزه نیز اهتمام لازم را داشته باشند.

به گفته وی، شورای فرهنگی عمومی استان قزوین در راستای تقویت سیاست‌های کلی کشور گام برمی دارد و در این راستا به اجرایی شدن هرچه بهتر وظایف دستگاه‌ها نیز کمک می‌کند.

اعلایی بیان کرد: استان قزوین در حوزه فرهنگ و شهادت دارای ارزش‌های غنی است و در وقایع ۲ سال گذشته که با جنگ ترکیبی دشمن نیز همراه بود، قزوین با کمترین آسیب فرهنگی مواجه بود که این مساله بیانگر وجود باور‌های عمیق اعتقادی رایج بین مردم این دیار بود.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • هشدار درباره انتقال بیمار از مراکز دولتی به بیمارستان‌های خصوصی!/ باید چرخه پرگلایه «بیمه» اصلاح شود/ متاسفانه از اولویت نخست یعنی بهداشت غفلت شده است
  • فرصت ویژه گلر استقلال پس از یازده ماه!
  • نقش عجیب جنسیت پزشک بر درمان بیماران
  • مراقبت از هزار و ٣١٣ مورد مادر باردار در فریمان
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • اجرای ۴۰۰ ویژه برنامه در هفته کار و کارگر استان مرکزی
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • اذعان به زخمی شدن ۳۲۹۴ نظامی صهیونیست از ۷ اکتبر/ حال ۲۴ نفر وخیم است
  • بودجه ویژه‌ای برای فرهنگ قزوین لحاظ کردیم