Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-03-28@10:50:50 GMT

واکسیناسیون سریع و گسترده تنها راه مقابله با جهش کرونا

تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۶۳۴۴۶

واکسیناسیون سریع و گسترده تنها راه مقابله با جهش کرونا

خبرگزاری فارس؛ یادداشت ـ سیّد امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، نائب‌رئیس مجلس شورای اسلامی: واریانت های نوظهور ویروس کرونا، نظریه های جدیدی را در دنیا مطرح نموده است. آنچه مسلم است ویروس کرونا، دارای قابلیت های بیولوژی فراوانی بوده و جنبه های پنهانی آن برای مدیریت همه گیری بیش از ابعاد شناخته شده آن می باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تحقیقات انجام شده دریکسال گذشته نشان می دهد، بحرانهای اپیدمی کرونا با توجه به رفتار ها و ماهیت این ویروس، سیاست های کنترلی را، دستخوش تغییر قرار داده است. به نحوی که روشهای  پیشگیری و کنترل همه گیری بیماری کرونا را گاهاً  به مختصات صفر نزدیک می نماید. 

این پیش بینی وجود دارد در صورتی که جهش های جدید دیگری از ویروس کرونا در جهان مشاهده شود، تشخیص و اقدامات پیش گیری همچون واکسیناسیون وحتی درمان بیماران را نیز تحت تاثیر قرار دهد. لذا تنها مسیر برون رفت از نتایج هولناک رویارویی جهش ژن ها و ساختار ایمنی بدن انسانی، گسترش قابل قبول واکسیناسیون و سرعت بخشیدن به آن است.

 در ضمن سیاست و برنامه ریزی در جهت قطع زنجیره انتقال ویروس شدیدا تابع الگوهای رفتاری مردم در زندگی اجتماعی می باشد. تغییر در شیوه های آموزشی و اختصاص شبکه ویژه کووید در رسانه ملی و بهره گیری از علوم جامعه شناسی و روانشناختی،  باعث تقویت رفتارهای مورد نظر در جامعه خواهد بود.   

با توجه به دلایل و مستندات علمی، دولت بایستی در اسرع وقت در جهت کنترل بیماری و کاهش آسیب ناشی از آن ،با کمترین آسیب اقتصادی برنامه ریزی نموده و در همین راستا با بهره گیری از مدلهای آموزشی مناسب بر تغییر الگوهای رفتاری تاکید نماید.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: نایب رئیس مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۶۳۴۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای برنامه‌های تدوین شده مقابله با گردوغبار در ۲۹ استان کشور

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست، علی محمد طهماسبی بیرگانی در ادامه افزود: این اقدام زمانی مهم‌تر شد که "قطعنامه اجلاس تهران" در سازمان ملل تصویب و به الزام جهانی برای اقدام علیه گردوغبار تبدیل شد.

دبیر ستاد ملی سیاستگذاری و هماهنگی مدیریت مقابله با پدیده گرد و غبار بیان کرد: بخش دیگر از وظایف ما مربوط به کنترل کانون‌های گرد و غبار داخلی بود در تعامل با سایر دستگاه‌ها بود که در این راستا ۱۰ جلسه ستاد ملی گردوغبار با حضور دستگاه‌های اجرایی عضو این ستاد برگزار شده و نتیجه آن اجرای برنامه‌های تدوین شده مقابله با گردوغبار در ۲۹ استان کشور شامل اجرای ۲۰۹۰۲۶ هکتار حفاظت، قرق و مدیریت چرا، ۱۰۰ کیلومتر تله رسوبگیر، ۴۰۴۹۶ هکتار مراقبت و آبیاری، ۴۵۰ هکتار بوته‌کاری، ۶۱۴۲ هکتار مدیریت رواناب‌ها همراه بذرکاری، ۱۳۷۰۰ مترمکعب عملیات لایروبی، راهبری و تعمیر قطعات ۴۳ ایستگاه پایش گردوغبار و ۶۵ نمونه جهت انجام آنالیز ترکیبات ذرات گردوغبار بوده است.

طهماسبی بیرگانی همچنین به طراحی و ساخت ۱۰۰ دستگاه اندازه‌گیری غبار ریزشی از شرکت‌های دانش بنیان ایرانی اشاره کرد.

وی، از تهیه شیوه‌نامه‌های مدیریت شرایط اضطرار وقوع پدیده گردوغبار و ملاحظات زیست محیطی توسعه و بهره‌برداری از معادن از حیث میزان آلایندگی و حساسیت مناطق نسبت به تولید گرد و غبار و ابلاغ آن به استان‌ها و دستگاه‌های مرتبط اجرایی کشور خبر داد.

دبیر ستاد ملی سیاستگذاری و هماهنگی مدیریت مقابله با پدیده گرد و غبار خاطرنشان کرد: در سال ۱۴۰۲ بالغ بر ۲,۷۰۵ میلیارد ریال اعتبارات مربوط به عملیات اجرایی مقابله با گرد و غبار به دستگاه‌های ذیربط توزیع شده است.

کد خبر 6062624 فاطمه کریمی

دیگر خبرها

  • آخرین آمار جهانی کرونا امروز ۹ فروردین؛ ۳۳ فوتی و ۵ ابتلای جدید
  • تغییر جدید در خط ۴۰ اتوبوسرانی اصفهان
  • سفر عاشقان مولا علی (ع) در شب‌های قدر به «کوی محبت»
  • کمیته امنیت روانی استان اردبیل در دادستانی تشکیل می‌شود
  • (تصاویر) تکرار تاریخ؛ شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا
  • اجرای طرح گشت مقابله با تغییر کاربری غیر مجاز زمین در شاهرود
  • آخرین آمار جهانی کرونا امروز ۷ فروردین؛ ۴ فوتی و ۱۰۰۰ ابتلای جدید
  • این برنامه ریزی قهرمان لیگ برتر را تغییر می‌دهد!
  • اجرای برنامه‌های تدوین شده مقابله با گردوغبار در ۲۹ استان کشور
  • آخرین آمار جهانی کرونا امروز ۶ فروردین؛ ۳ فوتی و یک هزار ابتلای جدید