Web Analytics Made Easy - Statcounter

ممنوعیت دریافت کپی مدارک هویتی توسط دستگاه‌های اجرایی از خدمت گیرندگان به دستگاههای اجرایی ابلاغ شد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، جمشید انصاری در بخشنامه‌ای  به دستگاه های اجرایی موضوع ماده 5 قانون مدیریت خدمات کشوری اعلام کرد، دریافت کپی مدارک هویتی توسط دستگاه‌های اجرایی از خدمت گیرندگان ممنوع است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیرو بخشنامه شماره 309628 مورخ 1399/6/17 این سازمان (موضوع ممنوعیت دریافت کپی مدارک هویتی توسط دستگاه های اجرایی از خدمت گیرندگان) ضمن تاکید بر اجرای مفاد بخشنامه مذکور توسط دستگاه‌های اجرایی، چنانچه به دلیل مشکل سیستمی در دریافت سرویس اسنادپذیر استعلام هویت بر خط سازمان ثبت احوال کشور یا هر نوع مانع دیگر، امکان ارائه خدمات بدون دریافت رونوشت مدارک هویتی برای دستگاه‌های اجرایی فراهم نشده یا به صورت مقطعی با اشکال مواجه شود و یا بنا بر الزامات قانونی و حقوقی، دریافت کپی مدارک هویتی در ارائه برخی خدمات دستگاه ضرورت دارد، دستگاه اجرایی موظف است راسا نسبت به تهیه رونوشت (کپی برداری) از مدارک هویتی خدمت گیرندگان بدون دریافت هزینه ( به صورت رایگان) اقدام نماید و از درخواست رونوشت از خدمت گیرندگان اجتناب گردد.

لازم به توضیح است جهت دریافت سرویس مذکور به صورت برخط، دستگاه‌های اجرایی ستادی می بایست نسبت به انعقاد تقاهمنامه با سازمان ثبت احوال کشور اقدام نموده و سرویس دریافت شده را در اختیار کلیه ادارات تابعه خود در سراسر کشور قرار دهند.

انتهای پیام/

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: آزمون استخدامی افزایش حقوق کارمندان آزمون استخدامی افزایش حقوق کارمندان توسط دستگاه های اجرایی دریافت کپی مدارک هویتی خدمت گیرندگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۶۳۴۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قانون کاهش مدت سربازی تا شهریور اجرایی می‌شود

ابوالفضل ابوترابی، با اشاره به موافقت شورای نگهبان با مصوبه کاهش دوره سربازی و تعیین تکلیف مشمولان غایب، اظهار کرد: بر اساس مصوبه مجلس در ماده ۱۰۲ برنامه ۵ ساله هفتم که به تایید شورای نگهبان رسید، ستاد کل نیروهای مسلح در طول اجرای برنامه هفتم توسعه، نسبت به کاهش خدمت سربازی به میانگین ۱۴ ماه (با احتساب مدت آموزشی و نیز از طریق جایگزینی با سایر عضویت‌ها) و تعیین تکلیف مشمولان غایب، اقدام می‌کند.

وی به کاهش مدت سربازی به ۱۴ ماه طبق این قانون خبر داد و گفت: مدت خدمت سربازی حداکثر ۱۴ ماه است که بسته به چهار نوع منطقه آب و هوایی متغیر است و در شرایط بد آب و هوایی در مناطق مرزی مدت خدمت سربازی به ۹ ماه با آموزشی کاهش یافته است.

نماینده نجف‌آباد در مجلس با بیان اینکه طرح مذکور باید حداکثر تا شهریور اجرایی شود، گفت: آیین‌نامه‌های اجرایی این طرح باید تدوین شود تا در نیمه اول سال جاری (۱۴۰۳) اجرایی شود.

ابوترابی در توضیح بخش دیگری از این قانون، گفت: این مصوبه به تعیین تکلیف مشمولان غایب توسط ستاد کل نیروهای مسلح و نیز دانشجویان مشغول به تحصیل در دانشگاه‌های معتبر خارجی، تاکید کرده است؛ همچنین طبق این مصوبه مشمولان بالای ۳۵ سالِ دارای ۲ فرزند یا بیشتر، از خدمت وظیفه عمومی معاف می‌شوند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • مرکز جذب اعضای هیات علمی وزارت علوم «امریه سربازی» جذب می‌کند
  • حل اختلافات قبل از ارجاع به دیوان عدالت اداری ضروری است
  • ادامه فعالیت میز خدمت ۲ روز در هفته در شهرستان‌های بوشهر
  • فرماندار مشهد: پیگیر کار مردم در میزهای خدمت باشید
  • وزارت علوم امریه سربازی جذب می‌کند
  • فراخوان جذب نیروی امریه در وزارت علوم
  • جذب سه هزار و ۵۰۰ نیرو در ادارات یزد
  • اعلام زمان اجرای قانون کاهش مدت سربازی
  • قانون کاهش مدت سربازی تا شهریور اجرایی می‌شود
  • قانون کاهش مدت سربازی تا شهریور ماه اجرایی می‌ شود