Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز شنبه شورای عالی انقلاب فرهنگی ماده واحده مذکور با هدف بهبود و ارتقای کیفیت عوامل مؤثر بر پیشرفت علمی کشور، برخی التزامات متناظر در حوزه آموزش عالی توسط وزارتین علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزشی پزشکی و دانشگاه آزاد اسلامی در ۳ بند به وزارتین علوم و بهداشت و دانشگاه آزاد اسلامی ابلاغ شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ماده واحده «تعیین الزامات اجرایی مربوط به بهبود عوامل مؤثر در پیشرفت علمی کشور» که در جلسه ۸۲۶ مورخ ۱۳۹۸/۱۱/۱ شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسیده است، به شرح ذیل برای اجرا ابلاغ می‌شود:

«ماده واحده - با هدف بهبود و ارتقای کیفیت عوامل مؤثر بر پیشرفت علمی کشور، برخی التزامات متناظر در حوزه آموزش عالی کشور توسط وزارتین علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزشی پزشکی و دانشگاه آزاد اسلامی به شرح بندهای آتی، صورت می‌پذیرد:

 به منظور مأموریت‌گرایی در نظام‌های آموزش عالی (موضوع سند سیاست‌های آمایش آموزش عالی)، وزارتین علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی موظفند ظرف مدت ۳ماه، مأموریت‌های دانشگاه‌های برتر، سایر دانشگاه‌های دولتی، دانشگاه پیام نور، دانشگاه جامع علمی کاربردی و دانشگاه فنی و حرفه‌ای را تدوین و برای تصویب به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه نمایند.

دانشگاه آزاد اسلامی نیر در این خصوص موظف است مأموریت خود را ظرف مدت ۳ ماه تدوین و برای تصویب به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه نماید.

به منظور اصلاح و به روزرسانی آیین‌نامه‌های مربوط به جذب و ارتقاء اعضای هیأت علمی و آیین‌نامه‌های دانشجویان دکترا، وزارتین علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دانشگاه آزاد اسلامی موظفند آیین‌نامه‌های مربوط به جذب و ارتقاء اعضای هیأت علمی و دانشجویان دکترای خود را ظرف مدت ۶ ماه، با رویکرد تنوع بخشی و پرهیز از انحصار در نظام‌های رتبه‌بندی خاص مجلات، با لحاظ کردن مأموریت‌های مذکور در بندهای قبل و با در نظر گرفتن امتیاز ویژه در حل مسائل کشور و حذف شاخص وتویی بودن مقالات منتشره در نشریات بین‌المللی، تدوین و برای تصویب به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه نمایند.»

حسن روحانی
رئیس جمهوری و رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی

برچسب‌ها وزارت علوم تحقیقات و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی سند آمایش آموزش عالی حسن روحانی شورای عالی انقلاب فرهنگی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت علوم تحقیقات و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی سند آمایش آموزش عالی وزارت علوم تحقیقات و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی سند آمایش آموزش عالی حسن روحانی شورای عالی انقلاب فرهنگی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی اخبار کنکور شورای عالی انقلاب فرهنگی تحقیقات و فناوری و بهداشت دانشگاه آزاد اسلامی درمان و آموزش وزارتین علوم پیشرفت علمی ماده واحده آموزش عالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۶۳۴۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسروپناه: ضعف حکمرانی در حوزه صوت و تصویر فراگیر مرتفع شود

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، جلسه کارگروه صوت و تصویر فراگیر با حضور حجت الاسلام و المسلمین عبدالحسین خسروپناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در محل دبیرخانه این شورا برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در این جلسه با تاکید بر تدوین «سیاست‌ها و ضوابط حاکم بر صوت و تصویر فراگیر و شبکه نمایش خانگی» اظهار کرد: باید با برنامه ریزی لازم برای نهایی سازی این بسته سیاستی صورت گیرد.

وی با تاکید بر مسئله شناسی در سیاستگذاری عمومی گفت: ضعف حکمرانی در حوزه صوت و تصویر فراگیر باید مرتفع شود.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی پیشنهاد داد که متن نهایی سند با هماهنگی وزارت ارشاد و فرهنگ اسلامی و صدا و سیما ارائه شود و در این زمینه توافق لازم حاصل شود و در ادامه به کارگروه صوت و تصویر ارسال شود.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی تأکید کرد: شورای عالی فضای مجازی یکی از بازیگران اصلی حوزه صوت و تصویر فراگیر است چراکه محتوا‌ها و سکو‌ها از هم جدا نیستند؛ بنابراین لازم است وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و شورای عالی فضای مجازی در تدوین سیاست‌ها حضور داشته باشند.

حاضران این نشست بر مصوبه مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص «تعیین الزامات ساماندهی حوزه صوت و تصویر فراگیر» تأکید کردند و خواستار حفظ بند‌های آن در جریان تدوین «سیاست‌ها و ضوابط حاکم بر صوت و تصویر فراگیر و شبکه نمایش خانگی» شدند.

در این جلسه پیش نویس «سیاست‌ها و ضوابط حاکم بر صوت و تصویر فراگیر و شبکه نمایش خانگی» مشتمل بر مواد و فصل‌ها ارائه و مقرر شد که جلسات هماهنگی برای حصول نتیجه ادامه داشته باشد.

در این جلسه نمایندگان سازمان صداوسیما، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، دبیر شورای عالی فضای مجازی، صاحب‌نظران حوزه رسانه حضور داشتند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نشریه علمی «آموزش زبان دوم» دانشگاه آزاد مشهد مجوز انتشار گرفت 
  • نشریه علمی «آموزش زبان دوم» دانشگاه آزاد مشهد مجوز نشر گرفت 
  • جلسه شورای اسلامی سازی دانشگاه ها شورای عالی انقلاب فرهنگی
  • عملیات «وعده صادق» نماد قدرت علمی کشور است
  • طهرانچی: عملیات «وعده صادق» نماد قدرت علمی کشور است
  • طهرانچی: معاونت فرهنگی باید نقش هدایت‌گری و جهت‌دهی در تربیت عالم داشته باشد
  • خسروپناه: ضعف حکمرانی در حوزه صوت و تصویر فراگیر مرتفع شود
  • استقبال دانشگاه آزاد از رویداد‌های خلّاق فرهنگی و صنعتی شهرستان قدس
  • ارائه خدمات علمی به مردم بهمئی توسط دانشجویان پیام نور
  • کمک دوستان و دعای خیر پدر و مادر!