Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،  محمد علیخانی عضو شورای شهر تهران در جلسه علنی شورای شهر اظهار کرد: شورا در دوره پنجم به درستی توجه به تی او دی را مد نظر قرار داد و اگر این امر نهادینه و اجرایی می‌شد ما می‌توانستیم از درامد این بخش در خصوص توسعه تجهیزات حمل و نقل استفاده کنیم و امروز خیلی روان‌تر ناوگان حمل و نقل عمومی حرکت می‌کرد و در شرایط کرونایی به کار می‌آمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علیخانی گفت: اگر قرار باشد درآمد‌های در شعاع ۳۰۰ متری در خصوص ایستگاه‌های حمل و نقل عمومی جدی گرفته نشود نوشتن این برنامه چه فایده‌ای دارد و امروز هم چیزی قرار نیست از جایی کم شود.

وی افزود: به نظر من اگر شورا مصمم است باید طرح تفصیلی اصلاح شود تا نهایتا بتوانیم توسعه حمل و نقل عمومی از طریق همین منابع تامین شود.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: ما ۲۰۰ هزار میلیارد تومان برای تکمیل شبکه مترو اعتبار نیاز داریم و اگر با همین روند کنونی پیش رویم یعنی ۳۵۰۰ میلیارد در سال اعتبار تخصیص یابد تا بیست سال آینده تکمیل نخواهد شد. در حالی که اگر در شعاع ۳۰۰ متر ایستگاه‌های حمل و نوقل عمومی هر درامد‌ی حاصل شود به توسعه حمل و نقل عمومی اختصاص یابد مشکلات حل می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شورای شهر خیابان کامل حمل و نقل عمومی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۶۳۴۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیاز ۱۵۰۰ میلیارد ریالی برای تکمیل جاده بیرجند - قاین

مودی مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: کمبود و نبود اعتبار کافی به دلیل مشکلات عدیده اقتصادی در چند سال گذشته علت تأخیر در ساخت و تکمیل باند دوم جاده بیرجند - قاین بوده است.

او افزود: رفع معارض شامل ارزیابی بیش از ۳۰۰ زمین زراعی و باغی و آزادسازی بستر و حریم راه، جابه‌جایی خطوط انتقال آب، برق، گاز، تلفن و فیبر نوری همچنین انحراف رشته قنات‌های موجود در بستر و حریم راه، بررسی‌های مجدد و اصلاح نقشه‌های اولیه باند دوم به منظور افزایش ایمنی مسیر، کمبود قیر و سیمان در بازه‌هایی از زمان اجرا، بالا بودن حجم عملیات خاکی و ابنیه فنی نسبت به طرح های با طول مشابه (به دلیل کوهستانی بودن محور)، محدودیت‌های اجرایی به سبب قرار گرفتن باند احداثی در کنار باند ترافیکی موجود و محدودیت‌های آب و هوایی از دیگر دلایل تأخیر به شمار می‌رود.

مودی عنوان کرد: محور بیرجند - قاین به طول ۱۰۰ کیلومتر به عنوان قسمتی از شاهراه هزار و ۵۷۶ کیلومتری کریدور شرقی کشور و به سبب ارتباط با پایانه‌های مرزی و بنادر جنوب در چند سال اخیر رشد ترافیک روزافزونی داشته است لذا تکمیل عملیات دوبانده‌سازی آن هماهنگ با عملیات احداث باند دوم در تمامی طول این کریدور از سال ۱۳۹۳ آغاز شد.

بیشتر بخوانید

تکمیل زیرسازی ۴ کیلومتر دیگر از باند دوم جاده بیرجند - قاین

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی بیان کرد: تکمیل این کریدور ضمن افزایش ایمنی تردد مسافران و زائران بارگاه امام رضا (ع) موجب تسهیل ترانزیت کالا از جنوب و شرق کشور به سمت شمال و کشور‌های آسیای میانه می‌شود.

او تصریح کرد کرد: شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور با بهره‌گیری از خدمات شرکت‌های مهندسین مشاور ابتدا عملیات اجرایی ۸۸ کیلومتر از این محور را طی قرارداد‌های جداگانه به شرکت‌های پیمانکار واگذار کرد که اجرای این عملیات به پایان رسیده است.

مودی ادامه داد: دوبانده‌سازیِ ۱۲ کیلومتر باقیمانده حد فاصل آرین شهر تا سه راهی روم از سال ۱۳۹۹ طی قرارداد جدید تحت عنوان عملیات تکمیلی به شرکت پیمانکار سپرده شد که با اختصاص مبلغ ۵۳۰ میلیارد ریال در سال ۱۴۰۲ اجرای این عملیات به پیشرفت فیزیکی بالغ بر ۷۰ درصد رسید.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی اظهار کرد: ایمن سازی محور نیز با نصب نیوجرسی‌های مفصل توسط شرکت پیمانکاری دیگری در حال انجام است.

او گفت: قرار بود ۴ کیلومتر از ۱۲ کیلومتر باقیمانده حد فاصل آرین شهر تا سه‌راهی روستای اوج و ۴.۵ کیلومتر از کمربندی شهر قاین به سمت فردوس پیش از تعطیلات عید نوروز به بهره‌برداری برسد، اما تغییرات فصلی، برودت هوا و بارش‌های پی در پی در اسفند پارسال باعث ایجاد محدودیت‌های فنی و اجرایی شد و فقط ۴.۵ کیلومتر کمربندی شهر قاین بازگشایی شد.

مودی بیان کرد: ۴ کیلومتر از ۱۲ کیلومتر تا پایان اردیبهشت زیر بار عبور خواهد رفت.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • دولت، یارانه حمل‌ونقل عمومی را افزایش دهد/ آموزش حفظ محیط زیست باید از دوران کودکی آغاز شود
  • دولت یارانه حمل‌ و نقل عمومی را افزایش دهد
  • ضرورت توسعه حمل و نقل عمومی برای کاهش آلایندگی
  • دولت یارانه حمل‌ونقل عمومی را افزایش دهد
  • ارومیه نیازمند ۲۵۰ کیلومتر توسعه شبکه فاضلاب است
  • توجه به توسعه زیرساخت‌های فرهنگی-هنری در شورای ششم کرج
  • نیاز ۱۵۰۰ میلیارد ریالی برای تکمیل جاده بیرجند - قاین
  • جزئیات افزایش نرخ کرایه تاکسی، مترو و اتوبوس
  • پیگیری کنترل سرعت شبکه حمل‌ونقل عمومی با استفاده از سامانه‌های هوشمند
  • نیاز ۱۲۰ همتی برای تکمیل کل شبکه آب‌های سطحی/هزینه هر متر کانال ۱۰۰ الی ۱۵۰ میلیون تومان است+فیلم