Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر گروه بیماری های دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: مرحله دوم واکسیناسیون، کادر درمان شاغل در بیمارستان ها و مراکز بهداشت گلستان از امروز، آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از گرگان؛ علی باقری اظهار کرد: در این مرحله از واکسیناسیون، ۲ هزار عدد واکسن وارد استان شد که طی ۲ مرحله به کادر درمان و بهداشت تزریق می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 باقری افزود: در روز اول، کادر بهداشت و درمان در بیمارستان های گرگان، گنبد، بندرترکمن و بندرگز و پرسنل مراکز خدمات جامع سلامت که با بیماران مبتلا به کرونا، مواجه هستند، تزریق را انجام می دهند.

وی خاطرنشان کرد: واکسن تزریق شده در این مرحله واکسن اسپوتنیک وی روسی است که ایمنی بالایی ایجاد می کند.

وی اظهار کرد: طبق برنامه ریزی انجام شده تا پایان سالجاری همه نیروهای شاغل در بیمارستان ها و مراکز خدمات جامع سلامت، جانبازان شامل دریافت واکسن و بیماران زمینه ای و افراد مستقر در آسایشگاه ها، واکسن دریافت می کنند.

مدیر گروه بیماری های دانشگاه تاکید کرد: مرحله اول واکسیناسیون کادر درمان شاغل در بیمارستان های خصوصی و دولتی استان در مقابل کرونا،۲۱ بهمن ماه، همزمان با سراسر کشور، انجام شد.

وی گفت: در مرحله اول، ۲۷۰ عدد واکسن به گروه هدف تزریق شد که خوشبختانه عوارض جدی برای افراد به همراه نداشت و واکسیناسیون نوبت دوم این افراد بزودی آغاز می شود.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: گلستان کادر درمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۶۳۵۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز واکسیناسیون روتاویروس و پنوموکوک در جنوب و جنوب شرق کشور

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت با اشاره به اجرای آزمایشی واکسیناسیون پنوموکوک در اواخر سال گذشته در بندر خمیر در استان هرمزگان، از عملیاتی شدن واکسیناسیون پنوموکوک و روتاویروس در استان‌های جنوب و جنوب شرقی کشور تا ۱۰ روز آینده خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از وبدا، بهنام عرشی با اشاره به اجرای آزمایشی واکسیناسیون پنوموکوک در اواخر سال گذشته در بندر خمیر در استان هرمزگان اظهار کرد: واکسیناسیون پنوموکوک و روتاویروس در استان‌های جنوب و جنوب شرقی کشور تا ۱۰ روز آینده عملیاتی می‌شود.

وی افزود: در حال حاضر این واکسن‌ها تأمین شده است و تا ۱۰ روز آینده عملیات تزریق برای کودکان انجام خواهد شد؛ واکسن روتاویروس در سنین دو و چهار و شش ماهگی و واکسن پنوموکوک در سنین دو و چهار و ۱۲ ماهگی تزریق می‌شود.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت درباره اهمیت این دو واکسن گفت: واکسن پنوموکوک سالانه از ۱۵۰۰ مرگ کودکان جلوگیری می‌کند و واکسیناسیون روتاویروس حداقل از سالانه ۱۰ هزار بیماری اسهال شدید و نیاز به بستری جلوگیری خواهد کرد.

عرشی ادامه داد: پس از ۱۰ سال از تصویب ورود این واکسن‌ها به برنامه واکسیناسیون ملی، از اواخر سال گذشته با تأمین واکسن، اجرای آزمایشی واکسیناسیون پنوموکوک در بندر خمیر استان هرمزگان آغاز شد و امیدواریم طی ماه‌ها و سال‌های آتی تولید داخلی دو واکسن پنوموکوک و روتاویروس را شاهد باشیم.

کد خبر 746218

دیگر خبرها

  • واکسن گارداسیل برای همه ضروری است؟
  • واکسیناسیون همگانی گارداسیل انجام می‌شود؟ | مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسیناسیون واکسن اچ‌پی‌وی
  • مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسن گارداسیل
  • وزارت بهداشت ضرورتی برای تزریق واکسن گارداسیل نمی بیند
  • مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسن گارداسیل/ فعلا الزامی به تزریق همگانی نیست
  • کلاهبرداری مرگ‌آلود با داروی درمان آلزایمر
  • ۵۸۴ هزار دز واکسن فلج اطفال در خراسان رضوی خورانده و تزریق شد
  • شروع واکسیناسیون پنوموکوک و روتاویروس در مناطق گرمسیری کشور
  • آغاز تزریق ۲ واکسن جدید کودکان در جنوب کشور تا ۱۰ روز آینده
  • آغاز واکسیناسیون روتاویروس و پنوموکوک در جنوب و جنوب شرق کشور