Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-19@16:43:14 GMT

تجلیل بهداشت جهانی از واکسن سازی ایران

تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۶۳۵۱۸

نماینده سازمان جهانی بهداشت در ایران گفت: اطمینان دارم که ایران در ساخت واکسن یکی از پلتفرم‌های موفق منطقه را خواهد داشت. ناطقان: کریستف هملمن در مراسم تقدیر از بهورزان، مربیان و مراقبین سلامت نمونه کشور که به صورت ویدیوکنفرانس برگزار شد افزود: دیروز توانستم خطوط تولید واکسن پاستور را  مشاهده کنم و فکر می کنم ایران بسیار پیشرفته است و امیدوارم در تلاش برای ساخت واکسن داخلی، موفق باشید و به کشورهای دیگر نیز کمک کنید، اطمینان دارم که در ساخت واکسن، ایران یکی از پلتفرم های موفق منطقه را خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی اظهار داشت: ما از اپیدمی کووید ۱۹ درس های زیادی آموختیم، یکی از مهم ترین درس ها این است که سیستم سلامت، یک سیستم با ارائه خدمات برابر برای همه مردم است.

وی افزود: ایران در زمینه استفاده از نیروهایی به نام بهورزان یک نمونه خاص است. این نیروها (بهورزها) ارتباطی بین نظام سلامت از نظر فیزیکی و امکانات و تسهیلات و مردم و خانواده هایی که به آن مراجعه می کنند، هستند.

هملمن ادامه داد: اخیرا در کمپین ملی کنترل فشارخون که در ایران انجام شد، ماهیت خانوارها برای تقویت و افزایش سلامتی بیشتر تقویت شد، همچنین در تمامی کمپین هایی که در طول کووید ۱۹ شکل گرفتند، نیروهای مازاد نیز وارد عمل شدند و به بهورزها کمک کردند، از بسیج گرفته تا هلال احمر؛ چراکه همانطور که دیدیم بهورزها نیازمند حمایت و کمک همه جانبه هستند.

نماینده سازمان جهانی بهداشت در ایران بیان کرد: در حال حاضر حدود ۷۰ درصد جمعیت در شهرها زندگی می کنند، اما در مناطق روستایی نیز همین شبکه PHC  و بهورزهای قدرتمند برای ارائه خدمت حضور دارند. چه بسا در دوران کرونا نیز قابلیت ها و پتانسیل های سیستم شبکه را در نقاط پرجمعیت سنجیدیم و اکنون می دانیم در کدام نقاط این سیستم باید تقویت شود.

تاکید بر تقویت سیستم های الکترونیک

وی با تاکید بر تقویت سیستم های الکترونیک، گفت: در بازدید اخیر مدیر منطقه ای سازمان جهانی بهداشت از ایران، ایشان در زمینه تلاش های پیشگیرانه و ردیابی تماس ها، تحت تاثیر قرار گرفته بودند که اینچنین دیتابیس فعالی وجود دارد. این باعث شد که کمپین های شما بسیار هدفمندتر عمل کرده و تلاش های پیشگیرانه شما برای گروه های پرخطر مفیدتر باشد.

هملمن خاطرنشان کرد: در این دوران سخت، بالاترین قدردانی ها و تشکرها و احترام ها را به بهورزان تقدیم می کنم. همچنین، عمیق ترین همدردی را برای از دست دادن نیروهای ارزشمند نظام سلامت در مقابله با کووید ۱۹، ابراز می دارم. در مقابله با کووید ۱۹، اهمیت نیروهای خط مقدم نظام سلامت نمایان شد و دیدیم که کادر سلامت در مبارزه با بیماری ها تا چه اندازه تاثیرگذار هستند. منبع: ایرنا برچسب ها: تجلیل ، روسیه ، واکسن سازی ، ایران

منبع: ناطقان

کلیدواژه: تجلیل روسیه واکسن سازی ایران کووید ۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۶۳۵۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تبدیل داده‌ها به صدا/ ذخیره‌سازی امن و سریع اطلاعات در حافظه کوانتومی

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از اینترستینگ اینجینرینگ، محققان موسسه نیلز بور (NBI) دانشگاه کپنهاگ در دانمارک نشان داده‌اند که چگونه داده‌های تولید شده از رایانه‌های کوانتومی را می‌توان به صدا تبدیل و در درام ذخیره کرد تا به عنوان حافظه کوانتومی عمل کند.

این یافته‌ها نشان می‌دهد که یک استراتژی جدید برای ذخیره سازی داده با سرعت و امنیت بالا زمانی که محاسبات کوانتومی شروع به کار می‌کند وجود دارد.

انتقال داده‌ها در محاسبات باینری از طریق شبکه‌های کابل فیبر نوری انجام می‌شود. مقدار نویز تولید شده در کابل فیبر نوری با مسافتی که سیگنال طی می‌کند به طور تصاعدی افزایش می‌یابد تا جایی که دیگر قابل رمزگشایی نباشد.

برای غلبه بر این مشکل، شبکه‌های کامپیوتری از تقویت کننده‌هایی استفاده می‌کنند که سیگنال در طول مسیر حرکت تقویت می‌شود. این روش در سیستم محاسباتی باینری به خوبی کار می‌کند، اما برای اینکه یک سیستم محاسباتی کوانتومی این رویکرد را اعمال کند، ابتدا باید سیگنال‌های نور را به سیگنال‌های باینری تبدیل کند تا آنها را تقویت کند. چنین تبدیل‌هایی سرعت شبکه را کند می‌کند و آن را مستعد حملات سایبری می‌کند.

استفاده از صدا برای ذخیره‌سازی داده‌ها

محققان دانشگاه کپنهاگ تلاش می‌کنند رویکردی نوآورانه برای ذخیره داده‌های کوانتومی (طبل کوانتومی) کشف کنند.

غشای کوچک درام که از سرامیک ساخته شده است دارای سوراخ‌هایی است که در اطراف لبه‌های آن به شکل منظمی پراکنده شده است. هنگامی که یک نور لیزر بر روی غشاء تابیده می‌شود، شروع به تپش می‌کند. ارتعاشات صوتی درام را می‌توان ذخیره و ارسال کرد.

محققان می‌دانند که غشاء در حالت کوانتومی شکننده باقی می‌ماند و بنابراین می‌تواند داده‌ها را بدون از دست دادن آن دریافت و ارسال کند.

مدز بیرگارد کریستنسن، محقق فوق دکتری موسسه نیلز بور، در بیانیه مطبوعاتی گفت: «حافظه کوانتومی احتمالاً برای ارسال اطلاعات کوانتومی در فواصل اساسی است. بنابراین، آنچه که ما توسعه داده‌ایم، بخش مهمی در پایه و اساس اینترنت آینده با سرعت و امنیت کوانتومی است.»

بهتر از سیستم‌های ذخیره‌سازی اتمی

تحقیقات در مورد استراتژی‌های ذخیره سازی کوانتومی مشابه منجر به استفاده از سیستم‌های اتمی شده است که در آن از نور برای جابجایی الکترون‌ها استفاده می‌شود. با این حال، محققان بیان می‌کنند که این رویکرد دارای محدودیت‌هایی است، زیرا نمی‌توان طراحی اتمی یا فرکانس‌های نوری که الکترون‌های نور ممکن است با آنها تعامل داشته باشند را دیکته کرد.

آلبرت شلیسر، استاد فیزیک در دانشگاه کپنهاگ، که در این تحقیق نیز مشارکت داشت، توضیح داد: سیستم مکانیکی نسبتاً «بزرگ» ما انعطاف‌پذیری بیشتری را فراهم می‌کند. ما می‌توانیم به گونه‌ای تنظیم کنیم که اگر اکتشافات قوانین بازی را تغییر دهند، شانس زیادی برای تطبیق درام کوانتومی وجود دارد.

محققان نشان داده اند که درام در کار خود، سیگنال کمی از دست می‌دهد و می‌تواند با تمام فرکانس‌های نور مورد استفاده در کابل‌های فیبر نوری کار کند. داده‌ها را می‌توان هر زمان که نیاز باشد ذخیره کرد. محققان با استفاده از این روش به رکورد زمان حافظه ۲۳ میلی ثانیه  دست یافتند.

پروفسور شلیسر در بیانیه مطبوعاتی اضافه کرد: ما زودتر این تحقیق را انجام دادیم. محاسبات کوانتومی و ارتباطات هنوز در مراحل اولیه توسعه هستند. با این حال، با حافظه‌ای که به دست آورده ایم، می‌توان حدس زد که درام کوانتومی روزی به عنوان نوعی رم کوانتومی، نوعی «حافظه کاری» موقت برای اطلاعات کوانتومی استفاده خواهد شد؛ و این راهگشا خواهد بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • درخواست آلمان برای تقویت دفاع هوایی اوکراین
  • اعلام برنامه‌های شبکه بهداشت و درمان شهرستان پیشوا
  • غذا‌های مفیدی که بدن هر بیماری را تقویت می‌کند
  • معدوم‌سازی ۲ تن مواد غذایی فاسد در اردستان
  • تجلیل از کارکنان آزمایشگاه مرکز بهداشت مهریز
  • تشریح برنامه‌های هفته سلامت در مهریز
  • توانایی واکسن سازی ایران را جهانی کردیم
  • تبدیل داده‌ها به صدا/ ذخیره‌سازی امن و سریع اطلاعات در حافظه کوانتومی
  • کارشناسان بهداشت محیط در صیانت از سلامت جامعه
  • ناهم‌خوانی آمارهای گردشگری سلامت/ امارات و ترکیه رقبایی که همچنان می‌تازند