Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک فعال سیاسی اصولگرا گفت: شخصیت‌ها معصوم نیستند، ولی اینکه هر کسی باب میل تو نبود با بولدوزر از روی آن‌ها عبور کنی درست نیست.

به گزارش برنا، «منصور حقیقت پور»، چهره سیاسی اصولگرا، در رابطه با کاندیداتوری علی مطهری به عنوان یک اصولگرا و شانس او برای اجماع اصولگرایان به عنوان کاندیدای نهایی ۱۴۰۰ از او گفت: بعضی از آقایان شانسی ندارند که در ۱۴۰۰ مجددا مورد تایید قرار بگیرند و فقط می‌خواهند سر زبان‌ها باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: با شناختی که از این جو اصولگرا دارم بعید می‌دانم حتی حداقل توجهی از جهت معرفی به مطهری شود.

حقیقت پور با اشاره به عدم پذیرش رییسی برای حضور در انتخابات ۱۴۰۰ عنوان کرد: ظرفیتی که در رییسی وجود دارد می‌تواند تولید اجماع کند و اگر او برای کاندیداتوری بیاید هیچ یک از کاندید‌های اصولگرایان محلی از اعراب ندارند. ولی در نبود او سبد کاندیداتوری اصولگرایان متکثر خواهد شد و آرا اصولگرایان بین افراد مختلف پخش می‌شود.

او تاکید کرد: امروز فضا در تب و تاب انتخابات است و می‌گویند می‌آییم و نمی‌آییم و همین شو‌های سیاسی است که انتخابات را خوشمزه می‌کند و نمی‌توان روی این حرف‌ها برای روز انتخابات حساب کرد. افراد آمدن را مزه مزه می‌کنند. ما نباید عصبانی و نباید خوشحال باشیم باید صبر کنیم تا ببینیم چه می‌شود.

حقیقت پور با اشاره به جدال اخیر حداد عادل با محمود احمدی نژاد تصریح کرد: من احمدی‌نژاد را اصولگرا نمی‌دانم. اگر قبلا هم احساس می‌کردیم احمدی نژاد اصولگرا است در اشتباه بودیم، احمدی‌نژاد بدعتی در فضای سیاسی ما گذاشته است که جرمی بسیار سنگین و نابخشودنی بوده و آن در خصوص آبروی شخصیت‌های نظام است.

او اضافه کرد: شخصیت‌ها معصوم نیستند، ولی اینکه هر کسی باب میل تو نبود با بولدوزر از روی آن‌ها عبور کنی درست نیست. چه کسی برای نظام ماند؟! شاید من با حداد عادل اختلاف نظر سیاسی داشته باشم، اما این حرکت‌ها و پرونده سازی‌های احمدی نژاد را قبول ندارم.

این چهره سیاسی اصولگرا یادآور شد: به احمدی نژاد بگویید اگر او دست فرح را بوسیده تو روی مادر چاوز را بوسیده ای! ضمن اینکه حرف احمدی نژاد تهمت، شایعه و بهتان است. احمدی‌نژاد شخصیت بدی دارد و متاسفانه هیچ کسی را به اندازه خودش قبول ندارد.

او در پایان گفت: اگر احمدی‌نژاد می‌خواست رجایی زمان باشد نباید در مقابل نظر و فتوای رهبری اجتهاد می‌کرد که این اجتهاد باطل است.

منبع: فرارو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۶۳۵۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنایه ایمانی به جایگاه حدادعادل در بین اصولگرایان

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، ناصر ایمانی در گفت وگویی درباره نتایج انتخابات مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: تا پیش از این مردم در انتخابات معمولا به اکثریت یک لیست یا جریان رای می‌دادند اما یک پدیده نوظهوری در این انتخابات رخ داد و آن رای دادن به افراد مختلف در لیست‌های جداگانه بود که به نظر من این شروع اتفاق تازه‌ای در انتخابات‌ها خواهد بود.

وی ادامه داد: قابل پیش‌بینی بود که اصلاح‌طلبان به آن معنا لیستی نداشته باشند یا لیست قوی از آن‌ها ارائه نشود و اصولگرایان هم با چند لیست وارد انتخابات شوند. گاهی یک لیست اصلی و چند لیست گمنام در انتخابات وجود دارد ولی در این دوره اینگونه نبود و لیست گمنامی از اصولگرایان وجود نداشت و مردم هم از بین لیست‌های مختلف، نمایندگان خود انتخاب کردند.

این تحلیلگر مسائل سیاسی خاطرنشان کرد: از نظر سیاسی و جناحی، انتخاب از میان لیست‌های مختلف اتفاق مطلوبی نیست اما از دیدگاه مردم شاید بتوان اینگونه گفت که شناخت مردم بیشتر شده است. در انتخاب لیستی این واقعیت وجود دارد که مردم چشم خود را بسته و به کسانی که لیست را می‌بندند، اعتماد می‌کنند اما این بار مردم با آگاهی و شناخت بیشتری که به دست آوردند، از میان لیست‌های مختلف انتخاب کرده و دیگر به صدر تا ذیل یک لیست رای ندادند. بنابراین دلیل اینکه مردم رای لیستی ندادند شاید این باشد که اعتماد مردم به کسانی که لیست می‌بستند، کم شده بود و شناخت بیشتری از داوطلبان بدست آورده بودند.

ایمانی با اشاره به این‌که «اصولگرایان در این انتخابات نتوانستد صدای واحدی داشته باشند»، تصریح کرد: به لحاظ علم سیاست رای دادن از میان لیست‌های مختلف پدیده خوبی نیست چون بعد از اینکه افراد وارد مجلس شوند اگر عملکرد مطلوبی نداشته باشند، کسی مسئولیت آن‌ها را بر عهده نمی گیرد.

وی درباره کمرنگ شدن نقش افراد مشهور سیاسی در بین جناح های سیاسی، گفت: در یک برهه هر دو جناح سیاسی کشور با یک سری افراد بزرگ شناخته می شدند اما از ۱۵-۱۰ سال پیش اتفاق دیگری رخ داد و نقش این افراد کم شد. یا آنها از دنیا رفتند یا از سیاست کنار کشیدند و بنابراین در میان جناح‌های سیاسی این بلوغ شکل گرفت که به جای ریش سفیدی با نظر جمعی حرکت کنند. مثلا در جریان اصولگرا آقای مهدوی کنی یا عسکراولادی فوت کردند و آقای ناطق نوری هم کنار کشید و دیگر چهره سرشناسی وجود نداشت و وزن آقای حداد عادل به اندازه مرحوم مهدوی کنی نبود بنابراین حرکت جمعی در میان اصولگرایان آغاز شد. از آن طرف هم نقش آقای خاتمی به دلایل مختلف کمرنگ شد و آنها هم شاخه شاخه شده و خیلی به لحاظ اسمی زیر نظر او نیستند. البته خاتمی همچنان چهره مهمی در میان اصلاح‌طلبان است ولی اینگونه نیست که اصلاح‌طلبان زیر نام او حرکت کنند.

ایمانی در پایان با اشاره به اینکه نباید منکر نقش چهره‌های سیاسی شد، گفت: در همه دنیا چهره‌های سیاسی نقش مهمی در تحولات سیاسی دارند ولی اتفاق مطلوبی نیست که یک فرد بخواهد به جای جریان تصمیم گیری کند بنابراین من موافقم که حرکت جریانی و تصمیم گیری جمعی جای ریش سفیدی را بگیرد.

دیگر خبرها

  • کنایه ایمانی به جایگاه حدادعادل در بین اصولگرایان
  • مردم خواهان تنفس جدید در مجلس هستند
  • ادعای معاون احمدی نژاد درباره سهم اصلاح طلبان از مجلس دوازدهم
  • پشت پرده حمام خونِ دونالد ترامپ!
  • خاتمی مزدش را گرفت/ شما به تندروها رأی دادید آقای تاجیک نه ما!
  • کاهش آمار طلاق درآذربایجان‌غربی
  • تمسخر اصلاح‌‎طلبان روزنه‌گشا توسط «حجاریان»
  • فیلم | شوخی عجیب تیموری با آقای جدی می فرمایید | میکس جواد عزتی و احمدی نژاد می شود آقایجدی می فرمایید
  • ببینید | شوخی عجیب یوسف تیموری با آقای «جدی میفرمایید» روی آنتن تلویزیون: میکس جواد عزتی و احمدی‌نژاد!
  • فعالیت فوق العاده ۱۱۰۰ واحد خبازی به عنوان کشیک نوروزی در مازندران