Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روزیکشنبه روابط عمومی استانداری یزد، احمد ترحمی بهابادی گفت: با وجود توصیه مسوولان و کارشناسان حوزه سلامت نسبت به وضعیت شکننده استان و امکان بروز مواردی از ویروس جهش یافته  اولین مورد آن در استان مشاهده و شناسایی شد.
‌وی افزود: بیمار کارگر شاغل ‌یکی از واحدهای تولیدی استان در یکی از شهرستان هاست که به دلیل مسافرت به خوزستان‌ به ویروس مبتلا شد و پس از بررسی و رهگیری های کارکنان نظام بهداشتی ۱۱ نفر از اعضای خانواده اش به کرونا مبتلا هستندکه حال همگی آنها خوب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


جانشین ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا استان ادامه داد: اقدامات تشخیصی- درمانی و مراقبتی و قرنطینه افراد بلافاصله انجام شد و در حال حاضر بیماری تحت کنترل ‌است.
ترحمی به رعایت پروتکل های بهداشتی و سفر نکردن به مناطق پرخطر و قرمز تاکید کرد.

در حال حاضر ۱۷۶ بیمار مشکوک به کرونا در استان یزد بستری هستند که ۵۰ نفر از این تعداد در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان قرار دارند. 

گونه انگلیسی کرونا موسوم به ب. ۱.۱.۷ پائیز گذشته شناسایی و به سرعت شیوع پیدا کرد. این ویروس به گفته مرکز آمریکایی کنترل و جلوگیری از بیماری‌ها نسبت به سایر گونه‌ها قدرت آلوده کنندگی بسیار بالایی دارد.  

ماه پیش دانشمندان در انگلیس گزارش دادند که این گونه در قیاس با سایر گونه‌های ویروس کرونا، با خطر مرگ هم ارتباط بیشتری دارد. گونه انگلیسی کرونا تا کنون در بسیاری از کشورهای جهان شناسایی شده است.

- در آفریقای جنوبی گونه متفاوتی کشف شده که ب. ۱.۱۳۵ نام‌گذاری شده‌ است. این گونه اولین بار اکتبر ۲۰۲۰ مشاهده شد که به شباهت‌هایی را به ویروس انگلیسی دارد.

- گونه برزیلی هم که پی. ۱ نامگذاری شده اولین بار در جریان تست کرونا از مسافران برزیل در ژاپن شناسایی شد. این گونه از یک رشته جهش‌هایی برخوردار است که شناسایی آن توسط سیستم ایمنی بدن را دشوار می‌کند.

برچسب‌ها ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی یزد دانشگاه های علوم پزشکی بهداشت و سلامت پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی یزد ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی یزد دانشگاه های علوم پزشکی بهداشت و سلامت اخبار کنکور شناسایی شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۶۳۵۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله جنگنده‌های آ‌مریکایی و انگلیسی به شمال غرب یمن

شبکه «المسیره» به نقل از خبرنگار خود در صعده گزارش داد آمریکا و انگلیس منطقه «القطینات» در شهرستان «باقم» (شمال غرب یمن) را مورد حمله قرار داده‌اند.

با این حال، این رسانه یمنی به جزئیات بیشتری درباره این حمله و میزان خسارات وارده اشاره‌ای نکرد.

سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن نیز تا لحظه انتشار این گزارش واکنشی به این خبر نشان نداده است.

حملات آمریکا و انگلیس پس از آن به یمن آغاز شد که یمن به هیچ کشتی اسرائیلی و کشتی‌هایی که مقصد آنها فلسطین اشغالی بود، اجازه عبور از دریای سرخ و تنگه باب‌المندب را نداد.

یمن بعد از تشدید حملات اسرائیل به نوار غزه حمایت کامل خود را از مردم این منطقه و نیرو‌های مقاومت فلسطین اعلام کرده است.

آمریکا به دنبال تشدید عملیات‌های یمن، به همراه انگلیس و چند کشور دیگر ائتلافی دریایی تشکیل داده تا جلوی عملیات‌های یمن را بگیرد.

جنگنده‌های آمریکایی و انگلیسی تاکنون بار‌ها خاک یمن را مورد حمله قرار داده‌اند.

یگان پهپادی و نیروی دریایی یمن در پاسخ به این حملات، کشتی‌های نظامی آمریکا را در دریای سرخ و تنگه باب‌المندب هدف حمله قرار می‌دهند.

منبع: فارس

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • عربستان روی مدافع منچستر دست گذاشت
  • استفاده از ربات ۱۸۵ هزار یورویی هوش مصنوعی در پرورش لاله‌های سالم
  • گرسنگی اهرم فشار صهیونیست‌ها علیه حماس است
  • اکونومیست: گرسنگی اهرم فشار صهیونیست‌ها علیه حماس است
  • حمله جنگنده‌های آ‌مریکایی و انگلیسی به یمن
  • حمله جنگنده‌های آ‌مریکایی و انگلیسی به شمال غرب یمن
  • برگزاری هر گونه تجمع باید با مجوز قانونی باشد/ عاملان تحرکات جشن نوروز شناسایی می شوند 
  • برگزاری هر گونه تجمع باید با مجوز قانونی باشد/ عاملان تحرکات جشن نوروز شناسایی می‌شوند
  • (تصاویر) تکرار تاریخ؛ شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا
  • پارک ملی بوجاق کیاشهر؛ بهشت پرندگان مهاجر