Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-04-25@14:26:45 GMT

اهمیت صاف نشستن

تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۶۳۶۱۶

اهمیت صاف نشستن

این نحوه نشستن و ایستادن که وزن تنه به‌صورت مساوی روی هر دو لگن وارد نمی‌شود، باعث بروز عدم‌توازن در عضلات دوطرف لگن و ستون‌ فقرات می‌شود و مفاصل بین لگن و استخوان خاجی در انتهای ستون‌فقرات که مفاصل «ساکروایلیاک» نام دارند و مفاصلی قابل انعطاف و تغییر هستند دچار جابه‌جایی شده و جابه‌جایی لگن یک طرف، اندام تحتانی همان سمت را با خود به پایین یا بالا جابه‌جا می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



علاوه بر نشستن و ایستادن طولانی و در وضعیت غیرقرینه، شرایط بی‌تعادلی، ندیدن پله و اختلاف ارتفاع هنگام راه‌رفتن سریع و ضربه ناگهانی به کف پا و زمین‌خوردن روی باسن و لگن هم می‌تواند باعث بروز چنین جابه‌جایی‌هایی در مفاصل ساکروایلیک شود.

علاوه بر کمردرد و درد منتشر شده در لگن و کشاله ران، که از شکایت‌های شایع چنین بیمارانی است، کوتاه و بلندشدن پاها هم از علائم دیگر این عارضه است.

روش‌های مختلفی در فیزیوتراپی برای اصلاح این اختلال و برگرداندن این مفاصل به وضعیت طبیعی وجوددارد.

منیپولاسیون یا اعمال «تراست» از مانورهای درمانی فیزیوتراپی است که معمولا با ایجاد صدا در این مفاصل همراه است و بلافاصله بعد از انجام این مانور طول پاها اصلاح و درد بیمار کم می‌شود.

بسیار مهم است که بعد از درمان، ورزش‌های مربوط به بیمار آموزش داده‌شود تا مفصل مجددا به وضع قبل برنگردد و نتایج درمان دوام داشته‌ باشد.

دكتر پرهام پارسانژاد - فیزیوتراپیست / روزنامه جام جم

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: فیزیوتراپی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۶۳۶۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ربات سربازهای ارتش اوکراین؛ از مین گذاری و شلیک تا جابه‌جایی مجروحان

پس از هواپیماهای بدون سرنشین که در آسمان اوکراین به وفور دیده می‌شوند، حالا نوبت به ربات های زمینی رسیده که خط مقدم نبرد را پر کرده‌اند.

به گزارش عصرایران به نقل از خبرگزاری فرانسه، ارتش اوکراین به شکل افزایشی به وسایل رباتیک بدون سرنشین گرایش پیدا کرده تا مجبور نشود سربازان خود را در معرض خطر قرار دهد.

 ارتش اوکراین از این ربات‌ها برای مین گذاری در محدوده‌های دشمن، قرار دادن مواد منفجره، شلیک، انفجار و در مواردی معدود تخلیه مجروحان از محدوه خطر استفاده می‌کنند.

جزئیات بیشتر از عملکرد ربات‌ سربازهای اوکراین را در تصاویر گزارش ببینید.

 

 

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: ربات سرباز با قدرت تشخیص دشمن و نیرو‌های خودی (ویدئوی ساختگی) هشدار برای تولید روبات های قاتل نخستین رباتهای سرباز و خلبان‌ رونمایی می‌شوند

دیگر خبرها

  • سهم بخش‌های مختلف حمل و نقل در ترانزیت کالا و جابه‌جایی مسافر و بار
  • علت اصلی سفت شدن و درد مفاصل کشف شد
  • جابه‌جایی ۲۵۲ هزار تن کالا از استان اردبیل
  • انواع کانتینر از نظر ابعاد و کاربردها
  • ربات سربازهای ارتش اوکراین؛ از مین گذاری و شلیک تا جابه‌جایی مجروحان (فیلم)
  • ربات سربازهای ارتش اوکراین؛ از مین گذاری و شلیک تا جابه‌جایی مجروحان
  • رشد ۳۶ درصدی جابه‌ جایی مسافر جاده‌ ای زنجان در سال ۱۴۰۲
  • رشد ۳۱ درصدی جابه جایی مسافر با کمک ناوگان مسافربری جاده‌ای کرمان  
  • جابه‌جایی بیش از ۸۹هزار مسافر توسط ناوگان عمومی خراسان جنوبی
  • تغییر محل نشستن مردان و زنان در بی.‌آرتی + فیلم