Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) روز شنبه واکسن تک دوز کووید ۱۹ شرکت جانسون و جانسون (J&J) را برای استفاده اضطراری تأیید کرد.

آمریکا نخستین کشور جهان است که واکسن شرکت جانسون و جانسون را تایید می‌کند؛ واکسن شرکت جانسون سومین واکسنی است که پس از واکسن‌های فایزر و مدرنا برای استفاده اضطراری مجوز گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در آزمایش جهانی ۴۴ هزار نفری شرکت جانسون‌اند جانسون، مشخص شد که این واکسن ۶۶ درصد در جلوگیری از عفونت متوسط ​​تا شدید کووید ۱۹ چهار هفته پس از تزریق و ۱۰۰ درصد در جلوگیری از بستری شدن در بیمارستان و مرگ ناشی از ویروس موثر است.

ماریون گروبر، مدیر دفتر تحقیق و بررسی واکسن‌های سازمان غذا و داورهای آمریکا گفت: «این یک مجوز استفاده اضطراری است تا  تأثیرات مخرب همه گیری فعلی را کاهش دهد».

واکسن جانسون‌اند جانسون انتظار می‌رود به طور گسترده در سراسر جهان استفاده شود، زیرا می‌تواند در دمای طبیعی یخچال حمل و ذخیره شود و همین موضوع توزیع آن را نسبت به واکسن‌های فایزر و مدرنا آسانتر می‌کند که باید به صورت منجمد حمل شود.

دولت ایالات متحده ۱۰۰ میلیون دوز واکسن این شرکت را خریداری کرده است که انتظار می رود تا ژوئن(تیر) تحویل داده شود.

انتهای پیام/

https://news.cgtn.com/news/2021-02-28/U-S-greenlights-Johnson-Johnson-COVID-19-vaccine-YeVmfAXQDS/index.html

منبع: فارس

کلیدواژه: آمریکا ایالات متحده واکسیناسیون جانسون اندجانسون استفاده اضطراری شرکت جانسون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۶۳۶۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجلس نمایندگان کوتاه آمد/ لایحه کمک به کی‌یف به رای گذاشته می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، مایک جانسون، سخنکوی مجلس نمایندگان آمریکا وعده داده است تا لایحه پیشنهادی جو بایدن، رییس جمهور این کشور برای کمک به اوکراین را که مدت‌ها در کنگره مسدود مانده است، پیش برده و به تصویب برساند.

این لایحه پیشنهادی به دلیل مناقشه حزبی، ماه‌ها در در کنگره آمریکا به بن‌بست خورده است. براساس گزارش‌ها، جانسون در جلسه‌ای پشت درهای بسته، به جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان گفته است که تمایل دارد تا لایحه مستقلی را صرفا برای تامین کمک نظامی برای کی‌یف، به رای بگذارد. همچنین انتظار می‌رود که مجلس نمایندگان لوایح جداگانه‌ای درباره تامین کمک برای اسراییل و تایوان را نیز به رای بگذارد.

نیویورک‌تایمز به نقل از جانسون مدعی شد: می‌دانیم که جهان چشم به واکنش ما دوخته است. رهبران روسیه، چین و ایران منتظرند تا ببینند که آیا آمریکا در کنار متحدان و منافعش در سراسر جهان خواهند ماند و ما این کار را خواهیم کرد!

جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان تاکنون از تصویب لایحه کمک خارجی که باید اکتبر پارسال پیشنهاد داد، خودداری کرده‌اند؛ این لایحه شامل کمک ۶۱ میلیارد دلاری به اوکراین است.

تاخیر در ارسال کمک برای اوکراین، ولودیمیر زلنسکی، رییس جمهور این کشور و سایر مقامات کی‌یف را آشفته کرده است. آنها تلفات گسترده و فزاینده در میدان جنگ با روسیه را ناشی از کمبود سلاح و مهمات خارجی و سامانه‌های پدافندی می‌دانند. زلنسکی هفته پیش هشدار داد که اگر کنگره(آمریکا) به اوکراین کمک نکند، این کشور جنگ را خواهد باخت.

کد خبر 6079652

دیگر خبرها

  • حمایت دموکرات‌ها برای تصویب کمک‌های آمریکا به اوکراین و اسرائیل
  • خنده‌های تحلیل‌گر سابق سیا به ادعای رهگیری ۹۹ درصدی موشک‌های ایران
  • افتتاح دو مرکز تحقیقات و فناوری در حوزه تولید واکسن و ایمپلنت های ارتوپدی در پارک فناوری پردیس
  • مانع‌زدایی از شرکت‌های تولید و توزیع‌کننده واکسن، دارو و مکمل‌ها در راستای تحقق شعار سال
  • مرکز واکسن و ایمپلنت‌های ارتوپدی در پارک پردیس افتتاح شد
  • فعالیت دو مرکز تحقیقاتی و فناوری در حوزه تولید واکسن
  • دو مرکز تحقیقات و فناوری در حوزه تولید واکسن و ایمپلنت‌های ارتوپدی افتتاح شد
  • این سلبریتی‌ها وقتی کچل شدند خوشتیپ‌تر و موفق‌تر شدند!
  • مجلس نمایندگان کوتاه آمد/ لایحه کمک به کی‌یف به رای گذاشته می‌شود
  • ۲۰۰ میلیون دلار صرفه جویی ارزی از محل تولید داروهای جدید