Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-16@13:56:06 GMT

استان مرکزی هنوز از مجمع خیرین مسجدساز برخوردار نیست

تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۶۳۸۹۹

استان مرکزی هنوز از مجمع خیرین مسجدساز برخوردار نیست

گروه استان‌ها-استاندار مرکزی گفت: در استان مرکزی هنوز از مجمع خیرین مسجدساز برخوردار نیستیم و تشکیل این مجمع با هدفگذاری سودمند و با همکاری ستاد و دبیرخانه شورای اقامه نماز و استانداری مرکزی در دستور کار قرار می‌گیرد. - اخبار استانها -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از  اراک ، سیدعلی آقازاده عصر امروز در جلسه شورای اقامه نماز استان مرکزی با اشاره به رسالت این شورا اظهار داشت: برگزاری نماز جماعت، افزایش نماز در ادارات، توجه ویژه به مساجد و فعالیت‌های آنان جزو وظایف مهم شورای اقامه نماز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مساجد تنها محل برگزاری نماز و مناسبت‌های مذهبی و دینی نیستند بلکه می‌توانند پایگاه اجتماعی و سیاسی باشند.

استاندار مرکزی با بیان اینکه با استفاده از ظرفیت مساجد به بسیاری از نیازها می‌توان پاسخ داد، گفت: در این یک سالی که بیماری کرونا بر جامعه حاکم شده است مساجد نقش به سزایی در کمک به افراد نیازمند و آسیب‌دیده از بیماری کرونا در قالب کمک‌های مومنانه داشتند.

آقازاده خاطرنشان کرد: مساجد در دوران بیماری کرونا تعطیل نبودند و به عنوان قرارگاه شهید سلیمانی فعالیت می‌کردند و سپاه، بسیج، هیئت امنای مساجد و اهالی محلات در طرح شهید سلیمانی با همت والای خود در کاهش زنجیره شیوع ویروس کرونا توفیقات خوبی را کسب کردند.

وی ادامه داد: در استان مرکزی هنوز از مجمع خیرین مسجدساز برخوردار نیستیم و تشکیل این مجمع با هدفگذاری سودمند و با همکاری ستاد و دبیرخانه شورای اقامه نماز و استانداری مرکزی به عنوان دستور کار این شورا قرار می‌گیرد تا به کمک این مجمع کمک‌های خیرین را به صورت متمرکز پیش ببریم.

نماینده ولی‌فقیه در کردستان: مسئولان دستگاه‌ها به اقامه نماز توجه ویژه کنندنماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد: مدارس اولویت نخست اقامه نماز هستندروستاهای با 100 نفر جمعیت قم مسجد دار می‌شوند/ عقد تفاهم‌نامه همکاری ترویج و توسعه فرهنگ اقامه نماز

استاندار مرکزی با اشاره به اینکه اجلاسیه سالانه شورای اقامه نماز اواخر اسفندماه به صورت مجازی برگزار می‌شود، تصریح کرد: از فضای معنوی و مذهبی مساجد و در کنار آن از ظرفیت‌های محلات و نسل‌های مختلف می‌توان استفاده کرد.

آقازاده با اشاره به اینکه در ساخت شهرک‌ها باید فضای عمومی و مذهبی دیده شود، بیان کرد: احداث مساجد در نخستین فرصت با محوریت معاونت عمرانی، راه و شهرسازی، شهرداری و دبیرخانه شورای اقامه نماز انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: کارکنان و کارمندانی که به اقامه نماز اهمیت می‌دهند بدون شک در سایر امور خود نیز دقیق و منظم هستند و در این زمینه شورای اقامه نماز نقش موثری را ایفا می‌کند.

استاندار مرکزی افزود: ادارات اجازه فسخ قرارداد با ائمه جماعات در ایام کرونا را ندارند زیرا وظیفه سازمان تمدید قرارداد است و به تعطیلی ادارات و کرونا ربطی ندارد زیرا هزینه حق‌القدم تنها هدیه ناقابلی است که بابت کار ارزشمند ائمه جماعت تقدیم می‌شود.

آقازاده تصریح کرد: کف هزینه حق‌القدم ائمه جماعات 800 هزار تومان است و دستگاه‌ها و ادارات موظف به پرداخت آن هستند و تا پایان امسال مشکل 43 ائمه جماعت برطرف می‌شود و هیچ مشکلی در این زمینه وجود نخواهد داشت و در سال آینده نیز ائمه جماعات از همان ابتدای سال باید قرارداد ببندند.

انتهای پیام/712/ ز

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شورای اقامه نماز استان مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۶۳۸۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهپیمایی «جمعه خشم» در لرستان برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام احمدرضا غلامی ضمن تبریک پیروزی دلاورمردان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در تنبیه رژیم منحوس صهیونیستی به ملت شریف ایران و سایر کشورهای منطقه، اظهار داشت: در ادامه حمایت‌های مردم ایران اسلامی از مردم مظلوم و مقتدر غزه و همچنین به شکرانه عملیات غرور آفرین وعده صادق، جمعه این هفته ۳۱ فروردین ماه بعد از اقامه نماز جمعه در سراسر استان راهپیمایی حمایتی از اقتدار نیروهای مسلح و محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی برگزار خواهد شد.

وی عنوان کرد: این مراسم پس از اقامه نماز جمعه در تمام شهرستان‌ها و بخش‌های تابعه استان برگزار می‌شود و مسیر راهپیمایی در شهرستان خرم‌آباد از مصلی الغدیر، خیابان انقلاب اسلامی تا مقابل بیمارستان شهدای عشایر خواهد بود.

کد خبر 6079087

دیگر خبرها

  • اجرای طرح جدید شورای نماز در روستا‌های همدان برای اولین بار در کشور
  • تشکیل شورای اقامه نماز در روستاهای همدان
  • اجرای طرح جدید شورای نماز در روستا‌های استان برای اولین بار در کشور در استان همدان
  • اقامه نماز جماعت در بیش از ۲۰۰ آموزشگاه بردسکن
  • راهپیمایی «جمعه خشم» در لرستان برگزار می‌شود
  • امروز هیمنه پوشالی آمریکا و اسرائیل در دنیا فرو ریخته است
  • راهپیمایی جمعه خشم در لرستان
  • روحانیت در ارتقای جایگاه مساجد نقش مؤثری دارند
  • توزیع بسته حمایتی تحصیلی میان دانش‌آموزان کم برخوردار فارس
  • توزیع بیش از ۲۲۰۰ بسته حمایتی تحصیلی میان دانش‌آموزان کم برخوردار فارس