Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@21:31:11 GMT

انسان با همراهی با قرآن و ائمه اطهار(ع) به کمال می‌رسد

تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۶۳۹۹۲

انسان با همراهی با قرآن و ائمه اطهار(ع) به کمال می‌رسد

به گزارش ایرنا، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی روز یکشنبه در آیین تجلیل از حافظان دوازدهمین دوره آزمون سراسری حفظ قرآن کریم اظهار داشت: انسان همزاد قرآن است و اگر در زندگی بتواند همزادی با قرآن را درک کند، همراهی با کلام الهی پیدا کند و با قرآن رفاقت کند، در مسیر کمال قرار می‌گیرد چرا که هر چه برای رسیدن به کمال نیاز داریم در قرآن وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: اگر رشد و کمال قرآنی را نشناسیم و خودمان را با آن هماهنگ نکنیم، ارزش خودمان را درک نکرده‌ایم چراکه قرآن انسان را دگرگون می‌کند و نیازهای ایمانی او را برطرف و تأمین می‌کند.

امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: خدای متعال فرموده هر چه در زمین می‌بینید، زینت و زیبایی زمین است نه زیبایی و زینت انسان و ما خیال می‌کنیم که آنها می‌توانند زیبایی انسان شوند زیرا مادیات برای انسان زیبایی محسوب نمی‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین افزود: خداوند ایمان را زینت بخش وجود انسان قرار داده است و هر چه در ایمان عمیق‌تر و جدی‌تر باشیم، وجودمان به همان میزان زیبایی پیدا می‌کند و پس پس از مرگ نیز ادامه می‌یابد.

وی عنوان کرد: خداوند هر کسی را بخواهد، با نورش هدایت می‌کند و این هدایت می‌تواند شامل همه انسان‌ها شود، به شرط آن که لیاقت و شایستگی دریافت هدایت و نور الهی را در خود ایجاد کنیم.

آیت‌الله عابدینی با اشاره به اینکه نورهای حقیقی خاندان عصمت و طهارت(ع) هستند، خاطرنشان کرد: هر کسی را خدا هدایت و نورانیت عنایت نکند، نور و هدایتی پیدا نمی‌کند و نوری که به انسان روشنایی می‌بخشد، وجود نازنین رسول خدا(ص)، امیرالمؤمنین(ع)، حضرت فاطمه(س) و اولادش و قرآن کریم است.

امام جمعه قزوین اظهار کرد: اگر عزت می‌خواهیم، آیه آیه قرآن به انسان عزت می‌بخشد، به شرط آن که آیات قرآن را حقیقتاً با جان و دل بچشیم و جذب کنیم.

برچسب‌ها استان قزوین نماینده ولی فقیه در استان قزوین پیامبر اکرم قرآن کریم امام علی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استان قزوین نماینده ولی فقیه در استان قزوین پیامبر اکرم استان قزوین نماینده ولی فقیه در استان قزوین پیامبر اکرم قرآن کریم امام علی اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۶۳۹۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسیدن به سن تکلیف آغاز مرحله جدید زندگی است

امام جمعه کرمانشاه گفت: زمانی که انسان به سن تکلیف می‌رسد، یعنی اینکه از این به بعد باید به انجام واجبات و ترک محرمات توجه کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، حجت‌الاسلام حبیب‌الله غفوری امروز _ سه‌شنبه چهارم اردیبهشت _ در جشن تکلیف دانش‌آموزان دبستان شاهد شهدای پروین‌زاد، اظهار کرد: به روایت قرآن، مادر حضرت مریم (س) هنگام بارداری، فرزندش را برای خدمت در بیت‌المقدس نذر کرد. وقتی فرزندش (دختر) به دنیا آمد، با قانع کردن کاهنان او را خدمتگزاری معبد کرد.

وی افزود: در قرآن چنین آمده است که یک روز زکریا که کفالت مریم را برعهده داشت به نزد مریم می‌رود، در کنار او میوه و غذاهای بسیاری را می‌بیند. گفت؛ «ای مریم این را از کجا آورده‌ای؟ گفت: این از نزد خداست، خداوند به هر کس که بخواهد بی‌حساب روزی می‌بخشد.»

امام جمعه کرمانشاه با اشاره به هدف خداوند در نقل جزئیات زندگی حضرت مریم (س) در قرآن کریم، خاطرنشان کرد: همه دختر خانم‌ها بعد از رسیدن به سن تکلیف با پیروی و عمل کردن به دستورات خدا می‌توانند به مقامات معنوی بالایی برسند.

حجت‌الاسلام غفوری رسیدن به سن تکلیف را آغاز مرحله جدید زندگی برای انسان دانست و تصریح کرد: زمانی که انسان به سن تکلیف می‌رسد یعنی اینکه از این به بعد باید به احکام خدا عمل کند و به انجام واجبات و ترک محرمات توجه کند.

وی با اشاره به سیاهی گناه در دل انسان بر اساس روایات ائمه معصوم (ع)، اضافه کرد: ایمان به خدا باید در قلب انسان معنا پیدا کند تا مؤمن شود.

امام جمعه کرمانشاه با نقل آیاتی از قرآن کریم از زندگی پس از مرگ به واسطه کارهای خوب دنیوی و عبادت خدا (احترام به بزرگ‌ترها و پدر و مادر، محبت کردن به دوستان، نمازخواندن و قرآن خواندن)، سخن گفت.

حجت‌الاسلام غفوری خطاب به فرزندان شهدای حاضر در جمع دانش‌آموزان، گفت: قدردانی از شهدا وظیفه همه ما است، ما مدیون پدران عزیز شما هستیم و فرزندان شهدا نور چشم ما هستند.

کد خبر 747338

دیگر خبرها

  • مفاهیم قرآن بینشی عمیق به انسان می‌بخشد
  • ضرورت حفظ روابط دوستانه در بین فرهیختگان و دانشگاهیان
  • رابطه بین دانش و صنعت تقویت شود
  • رسیدن به سن تکلیف آغاز مرحله جدید زندگی است
  • تأثیر زیارت قبور ائمه اطهار(ع) در بخشش گناهان
  • عقل سیاسی باید مردم را به سمت بندگی خدا هدایت کند
  • سرچشمه عرفان وحیانی و اخلاق قرآنی یکی است
  • انسان به ذکر، یادآوری و توجه نیازمند است
  • مساجد و ائمه جماعات قزوین به کانون‌های فرهنگی تبدیل شوند
  • بررسی فقهی، پزشکی عبادات و عقود افراد دارای اختلالات گفتاری