Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرآنلاین از فارس : طی چند روز گذشته سری به بازار شهر زدیم تا از نزدیک تکاپوی مردم را برای خرید نظاره‌گر باشیم. ابتدا وضعیت قیمت اجناس و کالاها را جویا شدیم. گرانی افسار گسیخته و آشفته بازار کالا همچنان دغدغه و نگرانی اصلی شهروندان است. مردم می‌گویند جایگاه نظارت کجاست؟ آیا دستگاه‌های متولی واقعا پیگیر هستند یا تماشاچی؟!

و حالا در این روزهای کرونایی و در آستانه شب عید که وضعیت نابه سامان بازار به حال خود رها شده است هر روز باید شاهد کمیاب و یا نایاب شدن یک کالا باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دیروز روغن، امروز شکر و قند و فردا کالای دیگر.

همانطور که حل مشکلات معیشتی مردم؛ دغدغه اصلی رهبر معظم انقلاب است و برگزاری جلسات مکرر و در خواست از سران قوا برای برای حل مشکلات اقتصادی نشان از اهمیت و دغدغه ایشان است، اما گویا سوء مدیریت برخی مدیران سبب ایجاد گرانی‌های افسار گسیخته و یا کمبود کالا شده است.

صف‌های فروش روغن، قند و شکر در روزهای شیوع ویروس کرونا و توصیه‌های وزارت بهداشت برای فاصله‌گذاری اجتماعی در استان وجود دارد و مردم برای تامین مایحتاج روزانه بی‌توجه به سلامت خود در صف‌های فروشگاه‌ها تجمع می‌کنند.

هرچند مسئولان استانی مداوم از تربیون خود از تامین روغن خوراکی و تامین نیازهای ضروری در سطح بازار برای پایان سال خبر می‌دهند، اما کمبود کالاهای اساسی از جمله (قند و شکر) و سرگردانی خانواده‌ها در فروشگاه چیز دیگری می‌گوید و در واقع موضوع را پیچیده‌تر کرده است.

عبدالله رزاق‌منش رئیس اتحادیه عمده‌فروشان مواد غذایی شیراز اظهار داشت: نرخ مصوب شکر دربسته هزار گرمی جهت مصرف خانوار ۸۷۰۰۰ ریال است که عموما در فروشگاه‌های بزرگ _ زنجیره ایی و سوپرمارکت‌ها عرضه میشود و فروش بالاتر تخلف است.

وی با تاکید بر اینکه شکر توسط اداره غله توزیع می‌شود و بنکداران هیچ نقشی دراین زمینه ندارند، خاطرنشان کرد: معضل فعلی قیمت‌گذاری جهت مصرف صنف و صنعت است که هرکیلو ۱۱۵۰۰۰ ریال درب کارخانه تعیین شده است که این نوع قیمت‌گذاری اشتباه بوده است، زیرا در آستانه شب عید و فعالیت تولیدکنندگان شیرینی خانگی برای آن‌ها صرف می‌کند شکر مخصوص خانوار را با اختلاف قیمت موجود از سطح بازار جمع کنند.

رزاق منش بیان کرد: به دلیل تعیین قیمت ۱۱۵۰۰۰ ریال برای مصرف صنف و صنعت قیمت قند افزایش یافت و اکنون در عمده فروشی قندفله با توجه به نوع و کیفیت هر کیلو بین ۱۴۰۰۰۰تا ۱۴۵۰۰ ریال عرضه می‌شود.

 آنچه بیش از همه‌چیز نگران‌کننده خواهد بود نزدیکی به بازار شب عید و احتمالاتی است که در خصوص نوسانات این بازار پیش‌بینی می‌شود، بازاری که مسئولان وعده داده‌اند که ثبات دارد، اما شواهد چیز دیگری را نشان می‌دهد.

48 

کد خبر 1491061

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۶۴۵۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انواع کالای قاچاق به ارزش بیش از هشت میلیارد ریال در زنجان کشف شد

 سرهنگ حسین بدری رئیس پلیس امنیت اقتصادی زنجان گفت: در اجرای طرح یک هفته ای تشدید مبارزه با کالای قاچاق و در پی انجام اقدامات اطلاعاتی پلیسی، حمل کالای قاچاق با چهار دستگاه خودروی وانت بار شوتی، ۲ دستگاه اتوبوس مسافربری (ناوگان حمل و نقل عمومی) و یک دستگاه کامیون برای ماموران پلیس امنیت اقتصادی در مجموعه انتظامی استان محرز شد و مراتب در دستور کار قرار گرفت.

وی اظهار داشت: ماموران پس از هماهنگی قضایی حین کنترل نامحسوس خودروهای عبوری در مسیرهای ارتباطی استان خودروهای مذکور را رویت و آنها را با علائم هشدار دهنده و دستور ایست متوقف کردند.

سرهنگ بدری ادامه داد: در بازرسی از خودروها در مجموع مقدار ۲ هزار لیتر سوخت عرضه خارج از شبکه از نوع نفت سفید، سه هزار و ۵۰۰ کیلوگرم لاشه مرغ فاقد مجوز دامپزشکی، یک هزار و ۱۰۰ قوطی نوشیدنی انرژی زا، ۲۹ ست روتختی، ۷۵ جفت کفش کتانی، ۶۸۰ ثوب روسری، یک هزار و ۹۶۸ تکه انواع ظروف بلوری،۲۱۷ قوطی آبجو بدون الکل، ۳۰۸ عدد شامپو ، ۳۶۴ عدد انواع مواد شوینده و ۶ کیلوگرم شکلات خارجی و قاچاق کشف شد.

وی یادآور شد: کارشناسان ارزش مجموع اقلام مکشوفه را هشت میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال برآورد کردند که در این خصوص پرونده قضایی تشکیل شده و تحت رسیدگی است.

سرهنگ بدری با تاکید بر قاطعیت پلیس در تداوم اجرای طرح های عملیاتی مبارزه با قاچاق کالا و قدردانی از آحاد جامعه در همکاری با پلیس برای اجرای هرچه بهتر طرح های مبارزه با قاچاق کالا، از مردم خواست، در صورت مشاهده و آگاهی از هرگونه جرایم اقتصادی و قاچاق کالا و ارز موضوع را به مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

دستبند پلیس بر دست سارق حرفه‌ای باتری خودرو

فرمانده انتظامی شهرستان زنجان گفت:‌ در پی دستگیری یک سارق ماهر، ۱۵ عدد باتری خودرو کشف شد.

سرهنگ داود مرسلی اظهار داشت: در پی وقوع چند فقره سرقت باتری خودرو در شهرستان زنجان، شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی افزود: در این راستا ماموران کلانتری ۱۳ شهید رجایی با اقدامات هوشمندانه یک سارق حرفه ای را شناسایی و در عملیاتی ضربتی او را در مخفیگاهش دستگیر کردند.

مرسلی ادامه داد: در بازرسی به عمل آمده از مخفیگاه این سارق، ۱۵ عدد باتری خودرو و سایر لوازم ساختمانی سرقتی کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان زنجان در بررسی محتوای دوربین های مداربسته به سرقت ۶ دقیقه ای باتری ۲ خودرو توسط این سارق حرفه ای اشاره و به شهروندان توصیه کرد: در صورت امکان خودروی خود را در پارکینگ مسکونی پارک و یا کاپوت و بست باتری را به تجهیزات بازدارنده مجهز کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان زنجان

دیگر خبرها

  • تشدید برخورد با افزایش دهندگان خودسرانه قیمت کالا و خدمات در اردبیل
  • برخورد با افزایش خودسرانه قیمت کالا و خدمات در اردبیل
  • نقش روستابازار‌ها در کنترل قیمت‌ها
  • بورس سرخپوش شد، سکه آمپر چسپاند؛ آیا سفر مردم بی تاثیر از دلار آزاد است؟
  • سیل برای دوبی گران‌تمام‌ شد/آخرین قیمت منات،رینگیت،لاری،دینار و ریال را ببینید
  • انواع کالای قاچاق به ارزش بیش از هشت میلیارد ریال در زنجان کشف شد
  • با واحدهای درمانی متخلف در قم برخورد جدی می‌شود
  • به حدی خودرو وارد شده است که در بنادر جا نداریم
  • وزیر صمت: واردات خودرو به حدی بوده که در بنادر جا نداریم
  • به حدی خودرو وارد شده که در بنادر جا نداریم