Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@09:07:03 GMT

فرماندار: مراغه رتبه نخست اهدای کتاب را در استان دارد

تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۶۴۵۹۱

فرماندار: مراغه رتبه نخست اهدای کتاب را در استان دارد

به گزارش ایرنا، سیدعلی موسوی روز یکشنبه در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان مراغه اظهار داشت: امسال ۱۰ خیر فرهنگ دوست مراغه این تعداد کتاب را در زمینه های مختلف به کتابخانه عمومی شهرستان اهدا کردند و در این زمینه شاهد استقبال از سوی مردم با فرهنگ هستیم.

وی گفت: تربیت کتابخوان و تشویق مردم به کتابخوانی این روزها بیشتر از گذشته در جامعه احساس می شود و موضوع تربیت کتابخوان از ایجاد کتابخانه مهمتر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: ایجاد و راه اندازی ایستگاه کتابخانی در راه آهن، ترمینال، فرودگاه و برخی از پارک ها و اماکن عمومی برای ترویج فرهنگ کتابخوانی ضروری است.

فرماندار مراغه تاکید کرد: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، آموزش و پرورش، بخشداری ها و پایگاه های مقاومت بسیج در روستاها برای راه اندازی کتابخانه پای کار آیند.

به گزارش ایرنا در این جلسه فیاض رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مراغه به ایجاد و راه اندازی گذر فرهنگی در شهرستان اشاره کرد.

همچنین ناظم عزیزی سخنگوی شورای اسلامی شهر مراغه در این جلسه پیشنهاد ایجاد کافه کتاب در کنار نگارخانه افرازه مراغه را داد.

وجود چهار کتابخانه عمومی اوحدی و خواجه نصیر در شهر مراغه و کتابخانه‌های خداجو و روستای ورجوی با حدود ۸۰ هزار جلد کتاب ظرفیت مناسبی برای بهره‌مندی علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی در این شهرستان است.
شهرستان مراغه با حدود ۲۶۸ هزار نفر جمعیت در ۱۲۷ کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.

برچسب‌ها آذربایجان شرقی مراغه کتاب

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آذربایجان شرقی مراغه کتاب آذربایجان شرقی مراغه کتاب اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۶۴۵۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان خوی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،رفع موانع مشارکت مردم در امر تولید و تحقق دغدغه رهبری در امر اقتصاد با فرهنگ سازی مهمترین محور این جلسه بود.

امام جمعه شهرستان خوی در این جلسه گفت:با هم‌افزایی بین دستگاه‌های فرهنگی شهرستان با محوریت شورای فرهنگ عمومی برای تحقق شعار سال تلاش خواهد شد.

وی بابیان‌ابنکه اقتصاد، تولید و معیشت مردم، دغدغه اصلی مقام معظم رهبری خصوصا در یک دهه اخیراست افزود:شرطی شدن اقتصاد با گره خوردن به مسایل برجام، عدم حضور مردم در متن میدان اقتصادی از جمله عواملی مهم است که موجب رکود اقتصاد می‌باشد.

حجت‌الاسلام قاسم‌خانی افزود:حضور و مشارکت موثر مردم در تمامی عرصه‌های کشور موجبات توفیق را فراهم می‌آورد که از جمله ان مشارکت مردم در تولید می‌تواند باشد.

برداشتن قوانین دست پاگیر، مبارزه با قاچاق، منع واردات بی رویه، فساد مالی کارشکنی‌های اداری، از جمله موارد متوجه دولت جهت تسهیل مشارکت مردم در امر تولیدمی باشد.

امام جمعه خوی تصریح کرد:مردمی سازی اقتصاد به معنای واقعی کلمه درواقع تغییر ذهینیت‌ها و اصلاح مقررات زاید می‌باشد به طوری که هر شهروند این فرصت را داشته باشد که بتواند یک کسب و کار راه بیاندازد.

فرماندار ویژه شهرستان خوی هم دراین جلسه گفت:تحقق جهش تولید با مشارکت مردم مستلزم فرهنگ‌سازی بوده و پیش نیاز‌های فرهنگی این امر باید پیش بینی شود.

وی افزود:تشکیل دبیرخانه تخصصی برای مردمی سازی اقتصاد با رویکرد رفع موانع در جهت تحقق هرچه بهتر شعارسال در اولویت قرار دارد.

دیگر خبرها

  • نخستین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان پاکدشت برگزار شد
  • جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان خوی
  • استهبان، رتبه نخست فارس در عملکرد اجرایی نهضت ملی مسکن را کسب کرد
  • بازگشت چند کتاب کمیاب به کتابخانه تربیت تبریز
  • استهبان رتبه نخست را در اجرای نهضت ملی مسکن در فارس کسب کرد
  • اهدای کتابخانه شخصی به کتابخانه عمومی خلیج فارس بوشهر
  • تهاجم فرهنگی سابقه ۲۰۰ ساله دارد/ راه‌اندازی کتابخانه عمومی «اقتصاد و فرهنگ»
  • اهدای ۵۰۰ جلد کتاب با‌ارزش به کتابخانه‌های عمومی بوشهر
  • کسب رتبه نخست پاسخگویی گلستان در سامانه ملی انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات 
  • فعالیت ۷۹ کتابخانه عمومی در استان بوشهر