Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس کمیته پاورلیفتینگ هیات بدن‌سازی و پرورش اندام چهارمحال و بختیاری روز یکشنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: مسابقات پاورلیفتینگ، پرس سینه و ددلیفت قهرمانی دانشجویان استان با حضور ۵۰ شرکت‌کننده در قالب ۶ تیم به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد و آموزشکده سما برگزار شد که در پایان این رقابت‌ها رکوردهای کشوری حرکت پرس سینه در ۲ دسته ۹۳ و ۸۳ کیلوگرم شکسته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صادق صالحی تصریح کرد: در این مسابقات حامد مرتضوی در دسته ۹۳ کیلوگرم توانست رکورد حرکت پرس سینه را پنج کیلوگرم ارتقا دهد.

وی یادآور شد: پیش از این رکورد ۱۶۷.۵ کیلوگرم در این دسته به ثبت رسیده بود که مرتضوی موفق شد رکورد ۱۷۲.۵ را به نام خود ثبت کند.

رییس انجمن بدنسازی و پاورلیفتینگ هیات ورزش‌های دانشگاهی چهارمحال و بختیاری در ادامه به ارتقای ۲.۵ کیلوگرمی رکورد دسته ۸۳ کیلوگرم کشور در حرکت پرس سینه در این مسابقات نیز اشاره کرد و افزود: مهزیار انصاری در این دسته رکورد ۱۴۲.۵ را به نام خود ثبت کرد.

صالحی با بیان اینکه چهارمحال و بختیاری از قطب‌های رشته پاورلیفتینگ کشور محسوب می‌شود، گفت: اگرچه ثبت این رکوردها غیررسمی است اما مسابقات پاورلیفتینگ، پرس سینه و ددلیفت قهرمانی دانشجویان چهارمحال و بختیاری با حضور داوران ملی و با رعایت استانداردهای جهانی برگزار شد و ورزشکارانی که موفق به ثبت رکودهای جدید شدند می‌توانند در رقابت‌های کشوری نیز این رکوردها را تکرار کنند.

وی گفت: در این مسابقات تیم‌های دانشگاه آزاد، دانشگاه علمی کاربردی و دانشگاه پیام نور به ترتیب با کسب ۶۰، ۲۹ و ۲۵ امتیاز عناوین اول تا سوم این دوره از مسابقات استانی را به خود اختصاص دادند.

به گزارش ایرنا، مسابقات انتخابی تیم ملی پاورلیفتینگ دانشجویان کشور، اردیبهشت ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد و  تیم دانشجویان استان چهارمحال و بختیاری، مدافع عنوان قهرمان در این مسابقات به میدان می‌رود.

پاورلیفتینگ یا وزنه‌ برداری قدرتی ورزشی است که شباهت‌هایی با ورزش وزنه‌برداری دارد و هر ۲ شامل بلند کردن وزنه در سه تلاش هستند.

اسکوات (قراد دادن هالتر در پشت گردن و یک بار نشستن و برخاستن)، پرس سینه (بر روی میز پرس سینه به پشت خوابیـدن و یک بار آوردن هالتر تا امتداد سینه‌ها و بالا بردن هالتر) و ددلیفت (بلند کردن هالتر از روی زمین تا زانو با کمـر صـاف) سه حرکت اصلی در رشته ورزشی پاورلیفتینگ انجام می‌شود.

برچسب‌ها شهرکرد فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام چهارمحال وبختیاری فدراسیون ورزش های دانشگاهی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرکرد فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام چهارمحال وبختیاری شهرکرد فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام چهارمحال وبختیاری فدراسیون ورزش های دانشگاهی اخبار کنکور چهارمحال و بختیاری پرس سینه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۶۴۶۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر استاندار چهارمحال و بختیاری به ناغان

غلامعلی حیدری در بدو ورود به ناغان با آرمان‌های امام و شهدا تجدید میثاق کرد.

بیشتر بخوانید

بازدید استاندار چهارمحال و بختیاری از پایگاه‌های خدمات‌رسان نوروزی

حضور در شورای اداری، افتتاح و بازدید از چند طرح از جمله برنامه‌های محوری استاندار در بخش ناغان خواهد بود.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • خبر‌های ورزشی ۶ اردیبهشت چهارمحال و بختیاری
  • سفر استاندار چهارمحال و بختیاری به ناغان
  • درخشش ورزشکار چهارمحالی در مسابقات قایقرانی کشور
  • درخشش ورزشکار چهارمحال و بختیاری در مسابقات قایقرانی کشور
  • (تصاویر) طبیعت بکر بازفت در چهارمحال و بختیاری
  • دوپینگ ۶ ورزشکار پاورلیفتینگ ایران در یک‌سال!
  • دوپینگ ۶ ورزشکار پاورلیفتینگ مثبت شد
  • دوپینگ ۶ ورزشکار پاورلیفتینگ ایران در سال ۲۰۲۳
  • قیمت گوشت بوقلمون در میادین و بازارهای میوه و تره بار
  • برنز جام شاهد بر سینه فرنگی کار جوان قمی