Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-18@02:52:26 GMT

دلیل توقف صادرات سیب ایران

تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۶۴۶۳۳

رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی گفت: یک ماه است هند اعلام کرده ایران برای صادرات سیب باید گواهی غیر تراریخته بودن محصول ارائه کند اما طی این مدت وزارت جهاد کشاورزی هیچ اقدامی نکرده است. ناطقان: سید رضا نورانی رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی در باره اینکه سیب کاران منطقه ارومیه از نبودن صادرات و ماندن محصول تولیدی در دستشان گلایه دارند، گفت: صادرات سیب ایران به هند فعلا به دلیل اینکه وزارت جهاد نتوانسته گواهی غیر تراریخته بودن این محصول را ارائه کند متوقف است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: طرف های هندی که مشتری بسیار خوب سیب قرمز ما هستند اعلام کرده اند از اول ماه مارس هیچ محموله ای را در صورت نداشتن گواهی غیر تراریخته نمی پذیرند.

* واردات سیب هند از آمریکا متوقف شد

رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی با بیان اینکه هند به تازگی واردات سیب از آمریکا را متوقف کرده اعلام کرد: فرصت خوبی برای ایران فراهم شده که صادرات خود را به هند افزایش دهند.

این مسئول گفت: دفتر سلامت وزارت جهاد کشاورزی'>وزارت جهاد کشاورزی همچنان می گوید در انتظار دستور وزیر است تا در این مورد اقدام کند.

* ظرفیت صادرات 500 هزار تن سیب به هند

رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی اعلام کرد: تاکنون 150 هزار تن صادرات سیب به هند انجام شده و تا 500 هزار تن هم امکان صادرات وجود دارد.

وی مشکل دیگر صادرات را کرایه های حمل عنوان کرد که از 1500 دلار به 4000 دلار برای حمل از بندر عباس به بنادر هند رسیده و  کسی هم نظارتی نمی کند.

به گفته نورانی، یک میلیون و 200 هزارتن سیب در سردخانه های کشور وجود دارد که بخشی از اینها برای میوه شب عید مردم عرضه خواهد شد اما نیاز است 500 هزار تن سیب برای تعادل بازار صادر شود.

* تولید 3.5 میلیون تن سیب در کشور

وی با بیان اینکه امسال تولید سیب کشور خوب بوده گفت: 3.5 میلیون تن سیب در کشور تولید شده که 500 تا 700 هزار تن در بخش صنعتی استفاده می شود و حدود یک میلیو ن هم نیاز کشور است.

رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی افزود: سیب در عمده فروشی ها 7 تا 11 هزار تومان به فروش می رود اما در برابر قیمت های بالایی که در مغازه های سطح شهر به فروش می رود تعزیرات حکومتی باید رسیدگی کنند.

به گزارش فارس، سیب کاران منطقه ارومیه بارها به وضع نابسامان بازار سیب و نبودن امکان صادرات گلایه کرده و از سیاست ها دو وزارتخانه انتقاد کرده اند.

پیگیری خبرنگار از وزارت جهاد کشاورزی درباره گلایه سیب کاران ارومیه ومشکلات آنها هنوز به نتیجه نرسیده است. منبع: فارس برچسب ها: توقف ، صادرات ، سیب ایران

منبع: ناطقان

کلیدواژه: توقف صادرات سیب ایران اتحادیه ملی محصولات کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی صادرات سیب هزار تن تن سیب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۶۴۶۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات ۱۳۰ میلیون دلاری محصولات آرایشی و شوینده


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، نائب رئیس کمیسیون صنایع بهداشتی و آرایشی اتاق ایران و تهران در مصاحبه با خبرنگار گروه تجارت خارجی گفت: سی و یکمین نمایشگاه بین المللی مواد شوینده، پاک کننده، بهداشتی، سلولوزی و ماشین آلات وابسته ۱۴۰۳ از ۲۹ فروردین ماه تا اول اردیبهشت ماه برگزار میشود.۲۰ هیئت تجاری از صربستان، ارمنستان و چین از این نمایشگاه دیدن می‌کنند.

علیرضا کیانی در ادامه افزود: ۲۶۸ شرکت داخلی ۶۹ شرکت خارجی از کشور‌های چین، فرانسه، ترکیه، اسپانیا، هند، آلمان، ایتالیا، روسیه، مالزی، آرژانتین، بلژیک، کره جنوبی و هلند در این نمایشگاه شرکت میکنند.

وی بیان کرد: در حاشیه سی و یکمین نمایشگاه بین المللی مواد شوینده، پاک کننده، بهداشتی، سلولوزی ۱۲ کارگاه آموزشی و جلسات دوجانبه بین تجار داخلی و خارجی تشکیل خواهد شد.

نائب رئیس کمیسیون صنایع بهداشتی و آرایشی اتاق ایران و تهران اظهار کرد: سال گذشته حدود ۱۳۰ میلیون دلار محصولات آرایشی، بهداشتی و شوینده از کشور صادر شده که حدود ۲۵ میلیون دلار آن سهم صادرات محصولات آرایشی، بهداشتی و ۹۵ میلیون دلار آن سهم صادرات محصولات شوینده بوده است.

دیگر خبرها

  • ظرفیت خوبی برای صادرات محصولات شوینده و خودرویی قزوین به بلاروس داریم
  • ۳۶۰ میلیون دلار محصولات کشاورزی از آذربایجان شرقی صادر شد
  • صادرات سالانه ۱۲۰ میلیون دلار محصولات کشاورزی در قزوین
  • سالانه ۱۲۰ میلیون دلار محصولات کشاورزی استان قزوین صادر شود
  • صادرات ۳۶۰ میلیون دلاری محصولات کشاورزی از آذربایجان شرقی
  • صادرات ۱۳۰ میلیون دلاری محصولات آرایشی و شوینده
  • توماری با ۷۰ هزار امضا برای توقف صادرات سلاح انگلیسی به رژیم صهیونیستی
  • صفر شدن تعرفه صادرات محصولات ایران به روسیه
  • ۱۰ کشور مقصد صادرات محصولات گلخانه‌ای گلستان
  • افزایش ۲ هزار تنی صادرات مغز بادام از چهارمحال و بختیاری