Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «انرژی امروز»
2024-04-19@12:47:13 GMT

تعارض منافع لزوما مساوی با فساد اداری نيست

تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۶۴۶۴۲

معاون تحقیقات و منابع انسانی وزیر نیرو گفت: تعارض منافع لزوما مساوی با فساد اداری نیست، اما از این نظر اهمیت دارد كه از طریق آن می‌توان زمینه‌های ورود فساد در سازمان را شناسایی کرد.

به‌گزارش «انرژی امروز» از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، محمد صالح اولیا در آئین رونمایی از ۳۵ طرح ساز و کاری صنعت آب و برق كه روز یكشنبه به صورت ویدئوکنفرانسی و در قالب چهل و سومین هفته پویش #هرهفته_الف_ب_ایران و با حضور وزیر نیرو برگزار شد، پروژه‌های ساز و كاری را كه امروز در حوزه معاونت تحقیقات و منابع انسانی به بهره‌برداری رسیدند را شامل دستورالعمل مدیریت تعارض منافع، سند شفافیت و دسترسی آزاد به اطلاعات و توسعه شایستگی‌ها و گشایش فرصت‌های مدیریت بانوان عنوان كرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تشریح اقدام‌های صورت گرفته در زمینه مدیریت تعارض منافع از آموزش 1200 نفر و نیز شناسایی 21 مورد مصادیق مرتبط با تعارض منافع در شركت‌های تابعه وزارت نیرو خبر داد.

اولیا گفت: اعمال این نوع مدیریت می‌تواند فضای رقابتی سالمی را فراهم و از این طریق به توسعه اقتصاد رقابتی در صنعت آب و برق كمك جدی كند.

وی به مقوله سند شفافیت و دسترسی آزاد به اطلاعات هم اشاره كرد و گفت: هدف اصلی قرار گرفتن اطلاعات در اختیار عموم است و با حذف رانت اطلاعاتی، خیلی از زمینه‌های منجر به فساد قابل پیگیری است. نظارت عمومی یكی از زمینه‌هایی است كه از این طریق می‌تواند انجام شود.

معاون تحقیقات و منابع انسانی وزیر نیرو گفت: در سال 99 تاكنون 269 مورد درخواست اطلاعات داشتیم كه در اختیار افراد قرار گرفته است.

وی همچنین در خصوص توسعه شایستگی‌ها و گشایش فرصت‌های مدیریت بانوان اظهار داشت: ظرفیت‌سازی در خصوص مدیریت بانوان تجربه بسیار خوبی است. بانوان كه نیمی از جامعه را تشكیل می‌دهند توانایی‌های بالقوه‌ای دارند.

اولیا با بیان این كه تقریبا 40 درصد به ظرفیت مدیریتی بانوان در وزارت نیرو اضافه شده است، گفت: تا پایان سال 150 نفر به تعداد مدیران زن در وزارت نیرو اضافه خواهد شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: 720 نفر از بین بانوان مشغول فعالیت در شركت‌ها معرفی و در سطوح مختلف مدیریتی دوره‌ها را گذراندند و حدود 49 هزار نفر ساعت دوره آموزشی هم برگزار شده است.

برچسب هاایران پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو (پاون) رضا اردکانیان محمد صالح اولیا وزارت نیرو

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: ایران رضا اردکانیان وزارت نیرو آسیا اروپا انرژی امروز ایران بین الملل تحریم خبرگزاری بین المللی خبرگزاری داخلی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا ریاست جمهوری سازمان های بین المللی سایتهای اینترنتی شرکت ملی نفت ایران NIOC شرکت های بین المللی مجلس شورای اسلامی نفت خام وزارت نفت وزارت نیرو تعارض منافع وزارت نیرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۶۴۶۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کرگر: تیمی که قهرمان لیگ قهرمانان می‌شود، لزوما بهترین تیم اروپا نیست

کرگر معتقد است کهکشانی‌ها همواره از جادوی خاصی در لیگ قهرمانان اروپا برخوردار بوده‌اند

طرفداری | شب گذشته (چهارشنبه) و در دیداری از دور برگشت مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا فصل ۲۰۲۳/۲۴، رئال مادرید در ضربات پنالتی منچسرسیتی را شکست داد و راهی نیمه‌نهایی شد.

جیمی کرگر، اسطوره باشگاه لیورپول و کارشناس شبکه اسکای درباره این مسابقه گفت:

در این دو بازی، منچسترسیتی تیم بهتری نسبت به رئال مادرید بود. با این حال، رئال از جادوی خاصی در لیگ قهرمانان برخوردار است. نکته دیگری که در این باره وجود دارد، این است که لزوما بهترین تیم اروپا، قهرمان لیگ قهرمانان نمی‌شود.

از دست ندهید ????????????????????????

شب دلچسب عثمان دمبله مقابل تیم سابق اشک‌های ستاره نوجوان بارسلونا بعد از حذف حمله مجازی هواداران بارسلونا به آرائوخو: برو بایرن مونیخ! مایلی کهن: قلعه نویی بابت کلمه مردک شکایت کرده اما این که معنی بدی ندارد

دیگر خبرها

  • نباید با بانوان در معابر برخورد شود
  • اگر فساد از بالا خشک نشود، جواب گرفتن سخت است
  • تخصیص اعتبارات دولتی برای راه اندازی بازارچه خاص بانوان
  • کرگر: تیمی که قهرمان لیگ قهرمانان می‌شود، لزوما بهترین تیم اروپا نیست
  • انجام همه اقدامات اداری برای تامین مسکن خبرنگاران استان اصفهان
  • نماینده مردم اصفهان: از نظرات نخبگان استفاده خواهیم کرد
  • دهقانی فیروزآبادی: دولت زمینه جذب نخبگان در دستگاه‌های اجرایی را فراهم کرده است
  • ارتش: آماده اصابت قرار دادن اهداف خود با سوخو ۲۴ هستیم
  • آماده اصابت قرار دادن اهداف خود با سوخو ۲۴ هستیم
  • متعهد به از بین بردن فساد اداری هستیم