Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، مجید تخت روانچی، نماینده ایران در سازمان ملل متحد در سخنانی تأکید کرد تهران تمایلی به افزایش تنش با واشنگتن و انجام اقدامات تحریک آمیز ندارد.

تخت روانچی امروز، یکشنبه در مصاحبه‌ای با شبکه الجزیره به اقدام کشورمان در کاهش تعهدات خود ذیل برجام اشاره کرد و آن را در راستای خروج یکجانبه واشنگتن از توافق هسته‌ای در سال ۲۰۱۸ خواند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین از طرف‌های اروپایی امضا کننده برجام برای وعده‌های توخالی به منظور جبران اثرات خروج آمریکا از توافق هسته‌ای به ایران انتقاد کرد؛ اقدامی که سبب شد تا در نهایت ایران انجام برخی تعهدات خود را به خصوص در زمینه غنی سازی اورانیوم متوقف کند.

مجید تخت روانچی گفت: آنچه ما انجام دادیم، مبتنی بر پاراگراف ۳۶ توافق هسته‌ای بود و با تعهدات ما که مبتنی بر روح و متن برجام بود، همخوانی داشت.

نماینده ایران در سازمان ملل متحد در ادامه اقدامات واشنگتن برای اعزام تسلیحات و کشتی جنگی به منطقه خاورمیانه را مورد انتقاد قرار داد و گفت آمریکا این تسلیحات را به منطقه‌ای فرستاده که هفت هزار مایل (۱۱ هزار کیلومتر) از آمریکا دورتر است.

مجید تخت روانچی گفت: تمامی این اقدامات، از جمله ترور سردار عزیز ما، شهید سلیمانی که یک حمله تروریستی تحریک آمیز بود، از سوی آمریکا به انجام رسید. ایران نه قبلا و نه در حال حاضر تمایلی به اقدامات تحریک آمیز (علیه واشنگتن) نه داشته و نه دارد.

هفته گذشته، دولت بایدن اعلام کرد آماده است تا مذاکراتی را با دیگر طرف‌های برجام و از جمله ایران به منظور بررسی برنامه هسته‌ای تهران به انجام برساند. اما با وجود این، آمریکا همچنان به اظهارات پیشین خود علیه کشورمان و نیز متهم کردن ایران به تلاش برای دستیابی به سلاح هسته‌ای ادامه می‌دهد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تخت روانچی سازمان ملل متحد تعهدات هسته ای تخت روانچی تحریک آمیز هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۶۴۷۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افشای دیدار ضدبرجامی جان کری و سعودالفیصل در داخل هواپیما به روایت روحانی /چه کسانی ترامپ را برای خروج از برجام تشویق کردند؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران در دولت‌های یازدهم و دوازدهم، روز ۲۵ بهمن‌ماه در دیدار اعضای تحریریه روزنامه اعتماد به سؤالات آنان پاسخ داد که در سالنامه نوروزی این روزنامه منتشر شد.

در بخشی از این دیدار آمده است؛

عربستان و اسرائیل در دوره مذاکرات برجام علیه ما بسیار فعال بودند. ما در آذر ۹۳ می‌توانستیم در برجام به توافق نهایی برسیم. در آن مقطع با ۱+۵ بر سر سه موضوع اختلاف داشتیم، در ایران هم روی این سه موضوع حساسیت بود اما در داخل به صورتی که آن‌ها هم قبول کنند، حل‌وفصل کردیم و اختیارات لازم را به آقای ظریف دادیم. ما در آستانه توافق نهایی بودیم که سعود الفیصل، وزیر خارجه عربستان با هواپیما از عربستان به وین رفت و داخل هواپیما با جان کری مذاکره کرد. اسرائیل هم از طریق فرانسه و آمریکا فشار می‌آورد.

درست در آستانه توافق نهایی یکباره از آمریکا به کری پیام دادند مذاکره را متوقف کند و برگردد. کری به ظریف گفته بود من نمی‌فهمم چه شد؟! همه چیز که تمام شده بود! همین تاخیر باعث شد ما به جای آذر ۹۳ در ۲۳ تیر ۹۴ برجام را نهایی کنیم.

قبل از آن آقای نوری المالکی، نخست‌وزیر عراق، پس از سفر به آمریکا به تهران آمد. او می‌گفت من آمریکا بودم، در کنگره به طور مداوم یا سعودی‌ها می‌آیند و می‌روند، یا اسرائیل و یا منافقین. به من می‌گفت که این‌ها نخواهند گذاشت شما به توافق نهایی برسید. بنابراین عوامل خارجی که از قبل فعال بودند، در کنار عوامل داخلی، دست به دست هم دادند و ترامپ را تشویق کردند که از برجام خارج شود.

۲۷۲۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1888212

دیگر خبرها

  • نبود هیچ آلودگی پرتوی غیرعادی در رود ارس
  • سناتور آمریکایی ضد ایران درگذشت/ جو لیبرمن چه می گفت؟
  • اقدام تحریک‌آمیز اسراییل برای بستن مسجدالاقصی
  • اقدام تحریک‌آمیز اسراییل برای بستن مسجدالاقصی برای ۱۶ روز پیاپی!
  • چه بر سر سیاست بایدن در قبال ایران آمده؟ / واشنگتن دیگر باید با تهران به عنوان یک قدرت هسته‌ای رفتار کند
  • افشاگری ظریف در خصوص عدم احیای برجام در تابستان + فیلم
  • واشنگتن: از پروژه گازی ایران و پاکستان حمایت نمی‌کنیم
  • بن گویر: همین حالا باید وارد رفح شویم
  • افشای دیدار ضدبرجامی جان کری و سعودالفیصل در داخل هواپیما به روایت روحانی /چه کسانی ترامپ را برای خروج از برجام تشویق کردند؟
  • ظریف : چون از آمریکا آمدم خودی محسوب نمی‌شدم/ برای کشت بادمجان در این دولت گفتند شش ماه صبر کنید، از برجام توقع داشتند یکی دو ماهه جواب دهد!