Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-04-16@17:21:31 GMT

باهوش باش تا کامروا باشی

تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۶۴۸۲۲

باهوش باش تا کامروا باشی

از معروف‌ترین مثال‌های این سبک می‌توانیم به بازی‌هایی مثل Balance ساخته شرکت آتاری یا Crayon Physics Deluxe اشاره کنیم که توانستند با گیم‌پلی خلاقانه و درگیرکننده، محبوبیت کم‌نظیری پیدا کنند.

حالا یک استودیوی کوچک و مستقل به نام SCT یک بازی در همین سبک به همراه نوآوری‌های جذابی روانه بازار کرده‌ که نویدبخش همان جذابیت‌هاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه، این بازی خلاقانه را بیشتر بررسی می‌کنیم.

نئون‌های درخشان، ساده و جذاب

اولین موردی که با دیدن Kinetic Edge توجه‌تان را جلب می‌کند، گرافیک نئونی آن است. این سبک گرافیک که به‌ویژه در بازی‌های موبایلی چند سال اخیر بسیار دیده می‌شود، مزایا و معایب خود را دارد. مهم‌ترین ویژگی آن سادگی در پیاده‌سازی و در نتیجه کاهش چشمگیر حجم بازی است.

علاوه بر این کنتراست بین پس‌زمینه مشکی و این خطوط درخشان زیبایی بصری خاصی به این نوع بازی‌ها می‌بخشد.

از طرف دیگر ایراد اصلی این سبک به‌خصوص در بازی‌هایی که حرکات سریع و چرخش‌های ناگهانی دوربین دارند ایجاد سردرد، چشم‌درد و بدحالی برخی افراد است.

درنتیجه ابتدای این‌گونه بازی‌ها پیغام اخطار برای افرادی که سابقه حمله‌های صرع یا حالت تهوع، سردرد و سرگیجه دارند مشاهده می‌شود که باید جدی گرفته شود.

حجم‌های هندسی به جای چگالی متغیر

در Kinetic Edge باید با تغییر شکل هندسی توپ که کاراکتر بازی ما هم است، مراحل بازی را بگذرانید. در قسمت‌های مختلف مراحل بازی دروازه‌هایی قرار دارند که با گذر از آنها شکل هندسی توپ که معمولا در ابتدای مرحله کروی شکل است به اشکال دیگری مانند استوانه، هرم، مکعب و... تغییر پیدا می‌کند البته این همه گیم‌پلی بازی نیست و به ‌لطف استفاده از موتور قدرتمند Unreal برای ساخت بازی و شبیه‌ سازی قوانین فیزیک، در مسیر، چالش‌های مختلف و متنوعی پیش پای بازیکن قرار داده می‌شود.

گرچه این تغییرات همیشه در جهت سخت‌تر شدن ادامه مسیر نیستند و باید خودتان بهترین استفاده را از آنها بکنید. برای مثال کنترل حرکت مکعب در یک سطح شیبدار به مراتب راحت‌تر از کنترل کره یا هرم است. یکی از جذابیت‌های اصلی بازی، همین نیاز به فکر کردن برای یافتن بهترین راه‌حل‌هایی است که شما را به موفقیت می‌رساند.

بازی گروهی یا تکی، به‌انتخاب شما

همه‌گیری جهانی کرونا و خانه‌نشینی گیمرها، فرصتی مغتنم برای تولیدکنندگان مستقل بازی‌های کوچک بود تا محصولات خود را به‌ سمت فضای بازی گروهی آنلاین ببرند.

بازی Kinetic Edge نیز به‌وضوح با هدف گروهی بازی شدن ساخته شده و در واقع می‌توان قسمت تک‌نفره آن ‌را تنها تمرینی برای رقابت با دوستان و بازیکنان دیگر دانست.

در کنار امکان پرش و حرکت سریع رو به جلو که برای رد کردن برخی موانع لازم هستند، قابلیتی مشابه تنه زدن نیز در بازی وجود دارد.

این قابلیت برای منحرف کردن حریفان از مسیر مسابقه یا هل دادنشان به سمت تله‌ها و پرتگاه‌ها استفاده می‌شود.

این ویژگی در حالت تک‌نفره کاربردی ندارد، اما عنصر مهمی برای ایجاد هیجان، خنده و حتی عصبانیت در حالت بازی گروهی است البته هنوز تعداد مراحل آماده بازی بسیار اندک است و پیش‌بینی می‌شود امکان ساخت مراحل شخصی‌سازی شده و اشتراک با دیگران، در صورت استقبال مردم از Kinetic Edge به‌زودی به آن اضافه شود. این می‌تواند تنوع فوق‌العاده‌ای به مراحل Kinetic Edge دهد و این بازی را جذاب‌تر و ماندگارتر کند.

تنوع محدود

برای شروع بازی شما باید یکی از چهار حالت موجود و پس از آن نقشه مورد نظر را انتخاب کنید. اولین و سرراست‌ترین گزینه Race یا همان مسابقه عادی است که شامل یک مسیر با انواع موانع و تله‌های متعدد است و باید قبل از همه به خط پایان برسید.

حالت بعدی Gauntlet یا مبارزه است. این حالت مشابه مسابقه است، اما دیگر چک‌پوینتی وجود ندارد و در صورت سقوط به نقطه ابتدای نقشه برگشته و باید کل مسیر را بدون اشتباه و سقوط طی کنید. در کنار این دو، دو حالت بازی دیگر نیز در دسترس شما قرار دارند.

هرچند مشخص است این دو حالت به‌وضوح از سرباز شده و صرفا از امکانات پیش‌فرض موتور Unreal برای اضافه کردن تنوع گیم‌پلی در آنها استفاده شده است.

یکی از آنها شبیه‌ساز گلف در همان فضای بازی اصلی و دیگری خروج از هزارتو است که هیچ‌کدام جذابیت خاصی ندارند و به‌سرعت تکراری می‌شوند. هرچند گیم‌پلی اصلی بازی آن‌قدر جالب است که خود بازی برایتان تکراری نشود.

در یک نگاه

این بازی در کنار ظاهر زیبا و گیم‌پلی ساده اما در عین حال چالش‌برانگیز خود، پتانسیل خیلی خوبی برای گرم کردن جمع‌های مجازی دوستانه دارد.

هرچند ایراداتی مثل تنوع نداشتن حالت‌های بازی، تعداد مراحل اندک و گیم‌پلی گاه دشوار و بدون راهنمایی آن ممکن است در نگاه اول به مذاق برخی گیمرها خوش نیاد ولی در نهایت باید گفت Kinetic Edge به‌عنوان یک بازی سبک برای رقابت چند نفره آنلاین و بازی با دوستان گزینه خوبی است و می‌تواند تا مدت‌ها خوراک کری‌‌خواندن و رقابت با دوستان‌تان باشد.

به‌علاوه با تنوع بیشتر گیم‌پلی و اضافه شدن حالت‌های جدید بازی در آینده، بستر مناسبی برای به چالش کشیدن شانس و مهارت بازیکنان و علاقه‌مندان به این سبک فراهم خواهد شد.

گرچه با شرایط فعلی این بازی اصلا گزینه خوبی برای بازی تک‌نفره نیست و تنها در صورتی آن را پیشنهاد می‌کنیم که بخواهید از حالت مالتی‌پلیر آن استفاده کنید.

دانیال جعفری مقدم - محقق هوش مصنوعی و طراحی بازی / ضمیمه کلیک روزنامه جام جم 

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: علم فیزیک گیمرها بازی ها گیم پلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۶۴۸۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | خلاصه بازی کادیز ۰ - بارسلونا ۱

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • خلاصه بازی ساسولو ۳ - ۳ میلان
  • خلاصه بازی اینتر ۲ - ۲ کالیاری
  • خلاصه بازی لورکوزن ۵ - ۰ وردربرمن
  • ببینید | خلاصه بازی اینتر ۲ - کالیاری ۲
  • صهیونیست‌ها اگر بخواهند منطقی عمل کنند نباید هیچ عکس العملی نشان دهند
  • ببینید | خلاصه بازی بایرلورکوزن ۵ - وردربرمن ۰
  • فال انبیا فردا دوشنبه ۲۷ فروردین ۱۴۰۳
  • خلاصه بازی کادیز ۰ - ۱ بارسلونا
  • ببینید | خلاصه بازی کادیز ۰ - بارسلونا ۱
  • طالبی: بار ناکامی‌های تنها بر دوش مورایس نیست/ سپاهان در یارگیری باهوش عمل نکرد