Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-16@10:26:17 GMT

خوراکی‌هایی که کرونا را ضعیف می‌کند

تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۶۴۸۳۰

خوراکی‌هایی که کرونا را ضعیف می‌کند

مطالعات انجام شده نشان می‌دهد که برخی خوراکی‌ها می‌توانند کرونا را ضیف کنند.

به گزارش ایران آنلاین به نقل از هلث، در حالیکه روند گسترش ویروس کرونا در سراسر جهان ادامه می‌یابد و میلیون‌ها نفر در انتظار واکسن و ایمن سازی بدن خود هستند محققان غذاهایی را توصیه می‌کنند که خوردنشان می‌تواند قدرت کرونا را ضعیف‌تر کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


گرچه نخستین توصیه‌ها به زدن ماسک، حفظ فاصله اجتماعی است اما ۳ خوراکی مهم را باید به این توصیه‌ها اضافه کرد ۱- خوردن شکلات تلخ ۲ – چای سبز ۳- انگور زیرا به تازگی روشن شده که این ۳ خوراکی دارای خواص بالقوه محافظتی در برابر ویروس کرونا هستند.
«دی یوزی» استاد زیست شناسی و میکروبی از کارولینای شمالی در این باره گفت: ما متوجه شدیم که ترکیبات شیمیایی موجود در برخی غذاها و نوشیدنی‌ها ممکن است از عملکرد آنزیم خاصی که در ویروس کرونا وجود دارد جلوگیری کند. در این میان شکلات تلخ، چای سبز، انگور همه حاوی ترکیبات شیمیایی هستند که می‌تواند عملکرد «پروتئاز» موجود در SARS-CoV-2 را ضعیف کرده و جلوی فعالیتش را بگیرد. اگر آنزیم «پروتئاز» مهار شود ویروس نمی‌تواند تکثیر یابد به عبارتی ترکیبات شیمیایی درون این خوراکی‌ها بازدارنده «پروتئاز» هستند.
وی افزود: یکی از اهداف ما یافتن مواد مغذی است که در مواد غذایی و یا گیاهان دارویی وجود دارد که بتواند مانع چسبیدن ویروس به سلول‌های انسانی و یا انتشار وتکثیر ویروس در سلول شود. این خوراکی‌ها خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی دارند. بنابراین با خوردن این خوراکی‌ها می‌توانید بدن خود را مقابل کرونا مقاوم‌تر کرده و بهتر با بیماری مبارزه کنید.

اخبار ویروس کرونا در ایران و جهان را اینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: ویروس کرونا خوراکی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۶۴۸۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هاآرتص: نتانیاهو احمق، ضعیف، دروغگو، ترسو و ناتوان است

رسانه عبری‌زبان از «شکست بزرگ» نخست‌ وزیر رژیم صهیونیستی در سمت خود و نیز در تحقق اهداف جنگ علیه نوار غزه نوشت.

به گزارش ایسنا، روزنامه عبری زبان «هاآرتص» امروز شنبه «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر این رژیم را «احمق» خواند و نوشت، این صفت علاوه بر دیگر صفات او به عنوان فردی ضعیف، دروغگو، ترسو، وحشت‌زده، خودخواه و فردی ناتوان در تصمیم‌گیری است.

هاآرتص نوشت، نتانیاهو نمی‌فهمد بدون راه‌حل سیاسی برای این درگیری، «اسرائیل» محکوم به حملاتی است که می‌تواند به شکل بسیار بدی پایان یابد.

این روزنامه عبری زبان نوشت: نتانیاهو تا حدی از واقعیت دور است که تنها کمی قبل از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ گفته بود که شرایط بین‌المللی «اسرائیل» عالی است و ما بدون حل مساله فلسطین، در آستانه برقراری صلح با بیشتر کشورهای عربی از جمله عربستان هستیم.

این رسانه در ادامه نیز نوشت: اوج نادانی نتانیاهو در این است که او باور دارد می‌تواند حماس را با پول بخرد بدون اینکه بداند حماس سازمانی اسلامی است که می‌خواهد اسرائیل را نابود کند، فرض کنید اگر حزب‌الله هم در هفت اکتبر حمله کرده بود، چه اتفاقی رخ می‌داد؟ آن وقت نتانیاهو همانند آنچه در مرزها با غزه رخ داد، از شمال هرگز دفاع نمی‌کرد، البته ما هنوز درباره اینکه اگر ایران، یمن، سوریه و عراق به یکباره به حملات هفتم اکتبر ملحق شوند، صحبت نکرده‌ایم.

هاآرتص همچنین نوشت: نتانیاهو چند سال قبل گفته بود که اسرائیل «یک قدرت بزرگ منطقه‌ای» است اما چند روز پس از آغاز جنگ از آمریکا درخواست کرد ناوهای هواپیمابر را به منطقه منتقل کند و درخواست سلاح و مهمات و گلوله کرد. آیا می‌توانید تصور کنید اگر رئیس جمهور آمریکا این درخواست را رد می‌کرد، چه اتفاقی می‌افتاد؟

این روزنامه عبری‌زبان در ادامه نیز تاکید کرد: نتانیاهو به جای جنگی برق‌آسا در نوار غزه، جنگ را احمقانه مدیریت می‌کند، جنگ شش ماه ادامه پیدا کرد و اسرائیل در حال کشاندن آن به سوی شکستی استراتژیک مقابل سازمانی کوچک است، در حالی که کاملا آگاه است هر چقدر زمان بیشتری بگذرد، نارضایتی بین‌المللی علیه اسرائیل افزایش می‌یابد.

هاآرتص در پایان نوشت: نتانیاهو به جای اینکه «اسرائیل» را به سوی یک پیروزی حتمی هدایت کند، این روزها آن را به سوی شکستی قطعی می‌برد، او در تحقق تمامی اهداف جنگ ناکام مانده و نه حماس را نابود کرده و نه گروگان‌ها (اسرای صهیونیست) را از نوار غزه بازگردانده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سیاست‌ های انقباضی بانک مرکزی تولید را ضعیف کرد
  • عملکرد ضعیف سیمون کیائر مقابل ساسولو / فیلم
  • (ویدیو) حمله با چاقو به کشیش کلیسای آشوری
  • نخستین پرستار قربانی کرونا به روایت مادرش
  • بهترین مواد غذایی برای داشتن عمر سالم و طولانی
  • افزایش ابتلا به عفونت‌های حاد تنفسی در استان بوشهر
  • این خوراکی‌ها دشمن کم خونی هستند
  • آمار جهانی کرونا؛ هنگ کنگ رکورددار فوتی‌های روزانه
  • امنیت سایبری در ۱۰ کشور برتر و ضعیف جهان چگونه است؟
  • هاآرتص: نتانیاهو احمق، ضعیف، دروغگو، ترسو و ناتوان است