Web Analytics Made Easy - Statcounter

نمایندگان مجلس شورای اسلامی دولت را ملزم به واریز درآمدهای مازاد نفتی و گازی به حساب ذخیره ارزی کردند.

 نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جریان جلسه علنی نوبت دوم امروز (یکشنبه) مجلس و بررسی بخش هزینه ای لایحه بودجه سال ۱۴۰۰، بند ج تبصره ۱ ماده واحده لایحه بودجه را بررسی کرده و آن را به تصویب رساندند.

بر اساس بند ج تبصره ۱ ماده واحده لایحه بودجه، چنانچه منابع دولت از محل صادرات نفت، میعانات گازی و خالص صادرات گاز در سال ۱۴۰۰ کمتر
از سقف مقرر در بند (ب) این تبصره گردد، به دولت اجازه داده می شود با رعایت بند (پ) ماده (۱۷) جزء (۴ )بند (ح) ماده (۱۶) قانون احکام دائمی برنامه های توسعه کشور مصوب ۱۰/ ۱۱/ ۱۳۹۵ با اصلاحات و الحاقات بعدی نسبت به تأمین مابه التفاوت حاصل از منابع حساب ذخیره ارزی اقدام کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در صورت تحقق درآمد مازاد بر سقف مقرر در بند (ب) این تبصره، درآمد حاصله بر اساس حکم بند (ب) ماده (۱۷) قانون احکام دائمی برنامه های توسعه کشور به حساب ذخیره ارزی واریز می گردد.

ایسنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: حساب ذخیره ارزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۶۴۸۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بدعت عجیب در جریان تصویب بودجه؟

درحالی‌که نمایندگان مجلس سال گذشته در جریان تصویب احکام و تبصره های بودجه، با برداشت ۴ همت وزارت راه و شهرسازی از صندوق تامین خسارت های بدنی مخالفت کرده و این بند را حذف کرده بودند، شنیده ها از بازگشت این پیشنهاد در قالب جداول بودجه حکایت دارد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، درحالی‌که نمایندگان مجلس سال گذشته در جریان تصویب احکام و تبصره های بودجه، با برداشت 4 همت وزارت راه و شهرسازی از صندوق تامین خسارت های بدنی مخالفت کرده و این بند را حذف کرده بودند، شنیده ها از کمیسیون تلفیق بودجه مجلس از بازگشت پیشنهاد برداشت از منابع صندوق در قالب جداول بودجه حکایت دارد.

این در حالی است که در هفته های گذشته، رئیس مجلس بارها تاکید کرده بود که در جریان بررسی جداول بودجه، پیشنهادات مغایر با احکام و تبصره های تصویب شده امکان بررسی و تصویب نخواهد داشت.

باید منتظر ماند و دید صحن علنی مجلس چه واکنشی به این تصمیم مغایر آیین نامه مجلس خواهد داشت؟

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بررسی جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ در مجلس
  • مجلس هفته آینده جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ را بررسی می‌کند
  • لایحه بودجه ۱۴۰۳ شهرداری کرمانشاه تعیین تکلیف شود
  • تکلیف واردات خودروهای کارکرده چه شد؟
  • تکلیف مجلس به سازمان امور مالیاتی برای قبول هزینه‌های دارای صورتحساب الکترونیکی
  • عدم تعیین تکلیف لایحه بودجه ۱۴۰۳ شهرداری کرمانشاه
  • مجلس با ارجاع گزارش دلیل «کمبود دارو» به قوه قضاییه مخالفت کرد
  • مجلس با ارجاع گزارش کمبود دارو به قوه قضاییه مخالفت کرد
  • بدعت عجیب در جریان تصویب بودجه؟
  • نقدعلی، نماینده مجلس: نیروی انتظامی پیش‌دستی کرد؛ قدردان شماییم