Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-29@11:37:04 GMT

برای ساماندهی بازارهای خرمشهر اقدام جدی انجام شود

تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۶۴۹۵۳

برای ساماندهی بازارهای خرمشهر اقدام جدی انجام شود

به گزارش خبرنگار مهر، فاخر ربیعی فر عصر امروز یکشنبه در جلسه شورای شهر خرمشهر به نابسامانی‌های بازار این شهرستان اشاره کرد و گفت: از جمله مشکلات شهری وضعیت نابسامان بازار صفاست؛ هرچند طرح ساماندهی بازار صفا آغاز شد و مسیر اصلی فاضلاب اجرا شده است اما قرار بود که انشعاب‌ها به مغازه‌ها اجرا شود که در حال حاضر وضعیت این بازار اسفناک است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: آبفا اعتبارات اجرای طرح را از محل طرح بازآفرینی بافت فرسوده تأمین می‌کند و سهل انگاری در اجرای پروژه مصداق ترک فعل است.

ربیعی فر ادامه داد: با توجه به پیش رو بودن ایام عید و شرایط بهداشتی بازار، کمیسیون عمران شورا باید کارگروهی را تشکیل دهد تا پیگیر وضعیت بازار صفا باشد.

رئیس شورای شهر خرمشهر همچنین خواستار تعیین تکلیف سریع‌تر بازار امام علی (ع) این شهرستان برای ساماندهی دست‌فروشان شد و گفت: بازار آماده اما به حال خود رها شده است که باید برای جابه‌جایی دست‌فروشان به سرعت جلسه‌ای تشکیل شود.

وی با تأکید بر اینکه شورای شهر مخالف معیشت مردم نیست، توضیح داد: معیشت مردم مهم است اما مقابله با سد معبر وظیفه ذاتی شهرداری است و می‌تواند به پشتوانه حمایت قانون برنامه مدونی را برای ساماندهی دست‌فروشان اعمال کند.

ربیعی فر در رابطه با موضوع تعیین تکلیف فضای باز خواستار تشکیل کمیسیون تخصصی با حضور منطقه آزاد شد.

موسی مطور جزیره یکی از اعضای شورای شهر خرمشهر نیز به مشکل افزایش شمار کیوسک‌های سطح شهرستان اشاره کرد و گفت: برخی کافی‌شاپ‌ها با توجه به ایجاد زمینه اشتغال، توجیه اقتصادی دارند و در مرحله اول باید مبحث دکه‌ها و کافی‌شاپ را جدا از هم در نظر گرفت.

به گزارش خبرنگار مهر، در این جلسه برخی از لوایح تصویب و دو لایحه به کارشناسی مجدد واگذار شد. همچنین محمدرضا عبادی یکی از اصحاب رسانه خرمشهر یک عنوان مشاور رسانه‌ای شورا منصوب شد.

کد خبر 5158528

منبع: مهر

کلیدواژه: شهرستان خرمشهر شورای شهر خرمشهر شهرداری خرمشهر ساماندهی دستفروشان ویروس کرونا کرمانشاه آمار کرونا شیوع کرونا خطبه های نماز جمعه مشهد کرونای انگلیسی زلزله گرگان بوشهر شیراز بارش برف اردبیل عکس استانها شورای شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۶۴۹۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۲ واحد صنفی متخلف در کرمان پلمب شد

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمان گفت: از ابتدای اجرای طرح نوروزی نظارت بر بازار ۲۲ واحد صنفی متخلف در کرمان پلمب شدند و پرونده آنها در دست بررسی است. - اخبار استانها -

ارسلان میری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمان، اظهار داشت: با توجه به مصوبه قبل از نوروز ستاد تنظیم بازار استان کرمان مبنی بر نظارت دقیق بر بازار و کنترل قیمت‌ها، این مهم از قبل از سال جدید و از اسفند ماه آغاز و به مرور تشدید شده است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در ایام ماه مبارک رمضان نیز هستیم در بازدید از واحد‌های صنفی و مراکز عرضه مواد غذایی نظارت بر توزیع کالاهای اساسی مردم و کنترل قیمت‌ها در دستور کار است و عرضه بهداشتی نیز توسط نیروهای دانشگاه علوم پزشکی و دامپزشکی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمان با اشاره به اینکه افزایش جریمه‌های تخلفات صنفی قطعاً در کاهش تخلفات اثرگذار است، گفت: منتظر هستیم با تشکیل مجلس جدید شورای اسلامی و با توجه به تورم ایجاد شده، قانون اصلاح و نرخ جریمه‌ها افزایش داده شود تا بازدارندگی بیشتری داشته باشیم؛ وزارت دادگستری و سازمان تعزیرات حکومتی این موضوع را تا نتیجه نهایی دنبال می‌کند.

وی بیان کرد: تعزیرات حکومتی مرجع رسیدگی به پرونده‌های تشکیل شده از سوی سایر دستگاه‌های متولی است که جرم را شناسایی و تشخیص می‌دهند و این پرونده در تعزیرات حکومتی بررسی و حکم صادر می‌شود.

میری با اشاره به اینکه بازرسی‌ها از بازار همچنان ادامه دارد، گفت: تیم بازرسی از بازار متشکل از ادارت صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی، دانشگاه علوم پزشکی، دامپزشکی، فرمانداری‌ها، تعزیرات حکومتی و اتاق اصناف تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه هرگونه افزایش قیمت کالاها بدون مصوبه ستاد تنظیم بازار استان غیرقانونی و تخلف است، افزود: متاسفانه در بازدیدهای انجام شده و پرونده‌های تشکیل شده، افزایش غیرقانونی قیمت، مسائل بهداشتی و نبود کیفیت مناسب کالا در مراکز عرضه مواد غذایی بیشترین تخلفات بوده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمان با اشاره به اینکه در این بازدیدها تذکرات لازم به اصناف داده می‌شود و اتاق اصناف هم همکاری خوبی داشتند، افزود: بازرسی از بازار و نظارت بر قیمت‌ها تا پایان ماه رمضان و تعطیلات نوروزی ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه مردم باید در هنگام خرید کالا فاکتور خرید را از فروشنده مطالبه کنند و این اقدام خود بازدارندگی ایجاد می‌کند، ادامه داد: فروشندگان ملزم به نصب برچسب قیمت کالا هستند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمان تصریح کرد: از ابتدای اجرای طرح نوروزی نظارت بر بازار 22 واحد صنفی متخلف در کرمان پلمب شدند و پرونده آنها در دست بررسی است.

انتهای پیام/511/

 

دیگر خبرها

  • ۲۲ واحد صنفی متخلف در کرمان پلمب شد
  • ساماندهی محله هرندی و بازار امین‌سلطان برای جلوگیری از تخلفات ساختمانی
  • بازار مسکن امسال به کدام سو می رود؟ | نگاه مسکن به بازارهای موازی
  • مدیران مناطق نسبت به اجرا و تکمیل پروژه ها اقدام کنند
  • هر روز بر آنارشیسم حمل و نقلی اضافه می‌شود/ برنامه‌ریزی ساماندهی تاکسی‌های اینترنتی+فیلم
  • هر روز بر آنارشیسم حمل و نقلی اضافه می‌شود/برنامه ریزی ساماندهی تاکسی‌های اینترنتی+فیلم
  • انجام بیش از ۱۴ هزار و ۵۰۰ فقره بازرسی از بازار گلستان
  • انجام بیش ۱۴ هزار و ۵۰۰ فقره بازرسی از بازار گلستان
  • بیگانی : پیش بینی بازاری داغ برای فعالان بورس در تابستان 1403 / صندوقهای طلا، کالا و بعضی سهامی، برندگان سال 1402 بازار سرمایه / حضور ترامپ در انتخابات تمام بازارهای مالی ایران را تحت تاثیر قرار می دهد
  • شناسایی و تشکیل پرونده برای 12 مظنون به فرار مالیاتی